Sligro nieuwe partner van Gault&Millau Nederland


Mensen van Sligro en Gault&Millau; bij de bekendmaking van de samenwerking

Samenwerking - Sligro Food Group heeft zich voor drie jaar verbonden als officiële partner van Gault&Millau Nederland, een samenwerking die door beide partijen bekend is gemaakt. De horecagroothandel en de restaurantgids bundelen hun krachten met als gezamenlijk doel: de Nederlandse gastronomie verder versterken.

Sinds de overname van de Nederlandse licentie door Godfried van der Lugt in 2018, heeft Gault&Millau een stevige positie opgebouwd binnen de culinaire wereld. Naast de jaarlijkse gids en prijsuitreiking organiseert het platform inmiddels ook succesvolle evenementen, zoals 100Chefs by Gault&Millau, waarin toonaangevende chefs centraal staan.

Inhoudelijke meerwaarde

Groothandel Sligro zal op deze evenementen voortaan prominent vertegenwoordigd zijn en levert bovendien een geselecteerd aanbod uit haar foodassortiment aan de deelnemende restaurants. De samenwerking richt zich nadrukkelijk op inhoudelijke meerwaarde en het ondersteunen van de beste keukens in Nederland. Dirk van Iperen, directeur Sales bij Sligro, ziet duidelijke overeenkomsten in de missie van beide organisaties: "Gault&Millau en Sligro streven hetzelfde doel na: kwaliteit in gastronomie. Gault&Millau wijst fijnproevers de weg naar de beste restaurants; wij ondersteunen de professionals in die keukens met aanbod, advies en inspiratie. Zo versterken we samen de Nederlandse horeca van binnenuit."

Zichtbaarder

Als onderdeel van de samenwerking neemt Sligro ook de jaarlijkse distributie op zich van het officiële emaille schildjes dat Gault&Millau uitreikt aan de hoogst beoordeelde restaurants van het land. De samenwerking onderstreept de gedeelde ambitie om culinaire kwaliteit zichtbaarder en toegankelijker te maken, van bord tot bordes.

Bron: Gault&Millau/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Amsterdamse Ziggo Dome en Sligro slaan de handen ineen

Groothandel - De Ziggo Dome heeft een nieuwe logistieke partner gevonden in Sligro. Na een tenderproces is de horecagroothandel geselecteerd als Official Horeca Partner van de concertlocatie in Amsterdam. De meerjarige samenwerking richt zich op kwaliteit, service en duurzaamheid.

Lees bericht


Sligro noteert stabiele omzetgroei zonder tabaksverkoop

Groothandel - Sligro Food Group heeft in het derde kwartaal van 2025 een omzet gerealiseerd van €664 miljoen. Dat is een daling van €61 miljoen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar die afname is vrijwel volledig toe te schrijven aan het stopzetten van de tabaksverkoop. Gecorrigeerd voor tabak liet de Nederlandse markt een omzetgroei van 2,5% zien, terwijl de Belgische activiteiten stabiel...

Lees bericht


Oud Sligro-man Hemko van Wezel stapt in bij HOMiES

Partner – Voormalig Marketing Directeur bij Sligro Food Group, Hemko van Wezel, wordt partner bij HOMIES, het foodservice-initiatief van Mehmet Eser. Met zijn komst start ook een nieuwe fase van HOMIES, aldus de oprichter. “Wat begon als netwerkorganisatie groeit nu uit naar verbindende beweging van mensen in foodservice die elkaar versterken, inspireren en helpen”.

Lees bericht



Dries Bögels vertrekt per 1 oktober bij Sligro Food Group

Groothandel - Sligro Food Group wijzigt per 1 oktober 2025 de samenstelling van haar Executive Board. Na een herziening van de huidige bestuursstructuur heeft het bedrijf besloten de raad terug te brengen van drie naar twee leden. De commerciële verantwoordelijkheid komt daarbij weer rechtstreeks onder de CEO te vallen. Dat laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de halfjaarcijfers...

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid