Groothandel – Sligro ziet de economie verder afvlakken en zag de nettowinst in de eerste zes maanden halveren. De omzet over het eerste halfjaar nam met 0.4% weliswaar licht toe ten opzichte van dezelfde periode 2018 tot €1.135 miljoen, maar nettowinst daalde met €12 miljoen tot €13 miljoen.
In een analyse refereerde CEO Koen Slippens dat het economisch klimaat in Nederland en België behoorlijk is afgekoeld de eerste zes maanden van dit jaar. “De daling van het consumentenvertrouwen in beide landen lijkt daarmee opnieuw een voorspellende waarde voor de marktontwikkeling te zijn,” aldus de topman. In Nederland zak Slippens nog een kleine plus in de markt, maar die was vooral prijsgedreven. In België daarentegen is sprake van een krimpende markt. Daarnaast ziet de groothandel de kosten van logistiek, energie en personeel verder toenemen.
Uitdagend
Sligro noemt het huidige economisch klimaat uitdagend. Het bedrijf heeft recent de verkoop retailactiviteiten afgerond, maar moet de organisatie nog wel in lijn met de afbouw van die activiteiten stroomlijnen. Daarnaast wordt volop gewerkt aan de verdere integratie van de groothandelsactiviteiten van Heineken, de acquisitie van Wheere en haar dochters (o.a. De Kweker) en de plannen in België. Met name in België groeit Sligro harder dan de markt, maar ook daar geldt dat de kosten voor de baat uitgaan. Slippens: “We weten dat de omzet in Antwerpen nog een verdere groei moet doormaken om naar een resultaatneutrale operatie te komen”
Volumedaling
Als het gaat om de vooruitzichten, ziet de Veghelse groothandel dat de ontwikkeling van het consumentenvertrouwen duidt op een aanhoudende druk op de marktontwikkeling. Het bedrijf gaat daarom uit van een relatief vlakke markt. Rekening houdend met een inflatiecijfer tussen 1,5% en 2,0% voorziet de groothandel voor de komende periode een volumedaling.
Bron: @FoodClicks
Groothandel – Sligro ziet de economie verder afvlakken en zag de nettowinst in de eerste zes maanden halveren. De omzet over het eerste halfjaar nam met 0.4% weliswaar licht toe ten opzichte van dezelfde periode 2018 tot €1.135 miljoen, maar nettowinst daalde met €12 miljoen tot €13 miljoen.
In een analyse refereerde CEO Koen Slippens dat het economisch klimaat in Nederland en België behoorlijk is afgekoeld de eerste zes maanden van dit jaar. “De daling van het consumentenvertrouwen in beide landen lijkt daarmee opnieuw een voorspellende waarde voor de marktontwikkeling te zijn,” aldus de topman. In Nederland zak Slippens nog een kleine plus in de markt, maar die was vooral prijsgedreven. In België daarentegen is sprake van een krimpende markt. Daarnaast ziet de groothandel de kosten van logistiek, energie en personeel verder toenemen.
Uitdagend
Sligro noemt het huidige economisch klimaat uitdagend. Het bedrijf heeft recent de verkoop retailactiviteiten afgerond, maar moet de organisatie nog wel in lijn met de afbouw van die activiteiten stroomlijnen. Daarnaast wordt volop gewerkt aan de verdere integratie van de groothandelsactiviteiten van Heineken, de acquisitie van Wheere en haar dochters (o.a. De Kweker) en de plannen in België. Met name in België groeit Sligro harder dan de markt, maar ook daar geldt dat de kosten voor de baat uitgaan. Slippens: “We weten dat de omzet in Antwerpen nog een verdere groei moet doormaken om naar een resultaatneutrale operatie te komen”
Volumedaling
Als het gaat om de vooruitzichten, ziet de Veghelse groothandel dat de ontwikkeling van het consumentenvertrouwen duidt op een aanhoudende druk op de marktontwikkeling. Het bedrijf gaat daarom uit van een relatief vlakke markt. Rekening houdend met een inflatiecijfer tussen 1,5% en 2,0% voorziet de groothandel voor de komende periode een volumedaling.
Bron: @FoodClicks
Tankstation - De Haan Minerale Oliën (DHMO) verruilt als groothandel Lekkerland in Son voor Sligro. Ondanks de succesvolle langdurige samenwerking met Lekkerland, laat De Haan weten ervoor gekozen te hebben om per 1 februari 2025 de samenwerking aan te gaan met groothandel Sligro in Veghel. De Haan ziet Sligro de komende jaren als strategische partner die zal ondersteunen bij het doorontwikkelen...
Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over 2024 bedroeg € 2.890 miljoen, een toename van 1,1% ten opzichte van de omzet ad € 2.859 miljoen in 2023. De omzettoename was volledig autonoom, schrijft de groothandel uit Veghel.
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Samenwerking - Groothandel Sligro Food Group en FLINK Nederland, een full-service energiepartner voor de zakelijke markt, gaan voortaan samenwerken. Deze samenwerking is er op gericht ondernemers te helpen bij het besparen op energiekosten en het verduurzamen van hun bedrijf.
Verkiezing - Tijdens ‘Zero Emission | Ecomobiel’ in ‘s-Hertogenbosch is vorige week de ‘Logistiek Laadplein Award 2024’ uitgereikt aan Sligro. Zero Emission | Ecomobiel is dé zakelijke beurs voor duurzame vernieuwing in mobiliteit.
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het derde kwartaal van 2024 een omzet van € 730 miljoen, een toename van € 25 miljoen of 3,5% ten opzichte van de omzet van € 705 miljoen in het derde kwartaal van 2023. Dat meldt de groothandel uit Veghel bij de bekendmaking van de cijfers over het derde kwartaal.