Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen


Ook Sligro staat voor uitdagingen in het operationele proces

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Sligro spreekt van een krachtig herstel. Koen Slippens, CEO: “Het herstel van onze afzetmarkten in Nederland en België was al zichtbaar in het eerste kwartaal en kreeg een krachtig vervolg in het tweede kwartaal. Dat werd deels gedreven door een oplopende prijsinflatie (ca. 7% in het eerste halfjaar), maar daarnaast ook een forse volumetoename. Hoewel het peil van het consumentenvertrouwen in Nederland en België anders doet vermoeden, liepen de bestedingen in de horeca, pretparken en uitgaansgelegenheden maand na maand verder op. Ook de evenementenbranche draaide weer op volle toeren”.

Hoewel Slippens tevreden is over het herstel, ziet hij ook zaken in de keten mislopen Slippens: “Het opschalen brengt grote operationele uitdagingen met zich mee. Het oplossen van schaarste in de supply chain, personeelstekorten, tekorten in transport en het verwerken van de hoge inflatie op producten en diensten, vraagt alle aandacht en inzet van onze mensen en partners”. Ook de klanten van Sligro worden met problemen geconfronteerd. Slippens: “We gaan elke dag voor het beste resultaat, ook al is dat niet altijd op het niveau wat we idealiter met elkaar nastreven.

In de resultaten van Sligro zijn de effecten zichtbaar. Omzet, marge en kosten namen allen stevig toe. “Het nettoresultaat exclusief boekwinst wisten we om te buigen van een verlies van €7 miljoen vorig jaar naar een winst van €7 miljoen over de eerste jaarhelft,” aldus de CEO.

Bron: Sligro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Foodservicesector laat stevige groei zien

Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...

Lees bericht


Inzet diepvries is alternatief voor horeca bij voedselverspilling

Onderzoek – Horeca kan meer gebruik maken van diepvriesproducten in de keuken als duidelijk is dat voedselverspilling daarmee voorkomen kan worden. Met name jongeren hebben minder moeite met het feit dat horecabedrijven meer gebruik maken van diepvriesproducten als zij weten dat daarmee verspilling van voedsel wordt tegengegaan. Dit blijkt uit onderzoek van diepvriesfabrikant Iglo waarvoor @FoodClicks specifieke horecavragen heeft laten meelopen.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid