Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.
Sligro spreekt van een krachtig herstel. Koen Slippens, CEO: “Het herstel van onze afzetmarkten in Nederland en België was al zichtbaar in het eerste kwartaal en kreeg een krachtig vervolg in het tweede kwartaal. Dat werd deels gedreven door een oplopende prijsinflatie (ca. 7% in het eerste halfjaar), maar daarnaast ook een forse volumetoename. Hoewel het peil van het consumentenvertrouwen in Nederland en België anders doet vermoeden, liepen de bestedingen in de horeca, pretparken en uitgaansgelegenheden maand na maand verder op. Ook de evenementenbranche draaide weer op volle toeren”.
Hoewel Slippens tevreden is over het herstel, ziet hij ook zaken in de keten mislopen Slippens: “Het opschalen brengt grote operationele uitdagingen met zich mee. Het oplossen van schaarste in de supply chain, personeelstekorten, tekorten in transport en het verwerken van de hoge inflatie op producten en diensten, vraagt alle aandacht en inzet van onze mensen en partners”. Ook de klanten van Sligro worden met problemen geconfronteerd. Slippens: “We gaan elke dag voor het beste resultaat, ook al is dat niet altijd op het niveau wat we idealiter met elkaar nastreven.
In de resultaten van Sligro zijn de effecten zichtbaar. Omzet, marge en kosten namen allen stevig toe. “Het nettoresultaat exclusief boekwinst wisten we om te buigen van een verlies van €7 miljoen vorig jaar naar een winst van €7 miljoen over de eerste jaarhelft,” aldus de CEO.
Bron: Sligro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
YoungOnes en SVH gaan freelancers in horeca trainen
Opleiding – Freelanceplatform YoungOnes en Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) werken vanaf nu samen in het trainen van duizenden freelancers die via het platform van YoungOnes in de horeca aan de slag gaan.
Lees berichtFood-startup Greenforce lanceert B2B-platform voor horeca
Platform – Food-startup Greenforce lanceert deze maand een B2B-platform waarmee ze de horeca bedienen met hun plantaardige poedermixen in grootverpakking. Het bedrijf biedt de horeca op die manier de kans om zelf te kunnen experimenteren met plantaardige poedermixen.
Lees berichtDeliveroo gaat wellicht vertrekken uit Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het voorbereidingen treft om Nederland te verlaten. Het bezorgbedrijf wil zich concentreren op de markten waar het een sterkere marktpositie heeft.
Lees berichtFoodservicesector laat stevige groei zien
Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...
Lees berichtInzet diepvries is alternatief voor horeca bij voedselverspilling
Onderzoek – Horeca kan meer gebruik maken van diepvriesproducten in de keuken als duidelijk is dat voedselverspilling daarmee voorkomen kan worden. Met name jongeren hebben minder moeite met het feit dat horecabedrijven meer gebruik maken van diepvriesproducten als zij weten dat daarmee verspilling van voedsel wordt tegengegaan. Dit blijkt uit onderzoek van diepvriesfabrikant Iglo waarvoor @FoodClicks specifieke horecavragen heeft laten meelopen.
Lees berichtVernieuwde foodcourts HEMA in centrum Arnhem
Formulenieuws – Donderdag was de opening van de vernieuwde HEMA in het centrum van Arnhem. De locatie heeft de nieuwste foodcourt op de begane grond en een uitgebreid restaurant op de eerste verdieping.
Lees bericht