‘Slimme groentebord’ van HAK voor kinderen groot succes


De Delboeuf-illusie geïllustreerd / Foto bij: HAK

Consumenten – De interesse bij consumenten voor het slimme groentebord voor kinderen is ongekend groot. Dat meldt groentebedrijf HAK dat het bord onder de naam 'Het Helpende Bord' op de markt heeft gebracht.

Het bedrijf uit Giessen voelt zich zelfs enigszins overdonderd door de belangstelling voor het groentebord dat kinderen moet verleiden dagelijks meer groenten te eten. Het bord werd te koop aangeboden via de webshop van de Bijenkorf en was daar snel uitverkocht.

Volgens HAK directeur Marketing en Innovatie Nicole Freid heeft het Helpende Bord een snaar bij consumenten geraakt en bevestigt het de continue uitdaging die ouders ervaren om hun kinderen dagelijks op een praktische en vrij eenvoudige manier meer groenten te laten eten. Inmiddels heeft HAK de eerste borden van de nieuwe bestelling uitgeleverd aan de Bijenkorf en is het weer beschikbaar in de webshop van de Bijenkorf.

Buitenland

HAK ontving afgelopen maand veel reacties van consumenten en onderzoeksinstanties die de langere termijnwerking verder wetenschappelijk willen valideren. Ook kwamen er reacties uit het buitenland (Europa, Noord- en Zuid-Amerika) over de vinding van het bord en de bevestiging dat ook buiten Nederland het groente eetprobleem (h)erkend wordt.

Binnen een maand na de marktintroductie prognosticeert HAK dat de verkoop dit jaar uitkomt op 20.000-30.000 stuks. Freid: “En dat is veel meer dan we van tevoren hadden ingeschat. Het bord is veel meer dan zomaar een wit bord met een 'kuiltje' erin. Consumenten, zo blijkt, waarderen de slimme combinatie van maatvoering, vorm en kleurstelling en de onderliggende nudgingtechnieken die zorgen dat hun kinderen onbewust verleid worden meer groente te eten."

Het Helpende Bord is, naar een idee van DDB Unlimited, ontworpen door industrieel ontwerpers  Waarmakers Studio uit Amsterdam en in Nederland geproduceerd door Royal Goedewaagen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Joachim Nieuwhoff nieuwe Directeur Inkoop HAK

Benoeming - Joachim Nieuwhoff (48) is per 1 februari 2021 in dienst getreden als Directeur Inkoop van HAK. Hiervoor werkte hij als Directeur Sourcing & Trade bij The Greenery. Bij HAK volgt hij Adri den Dekker op die na bijna 50 dienstjaren, waarvan de laatste 15 jaar bij de groentefabrikant in Giessen en daarvoor 34 jaar bij Jonker Fris, met pensioen is gegaan, maar nog aanblijft als...

Lees bericht



Hak pleit voor ‘groene revolutie’ in voedselketen

Duurzaam - Groentefabrikant Hak pleit voor vergaande veranderingen in de voedselketen. In een paginagrote advertentie in de krant werd deze week opgeroepen om meer plantaardig te gaan eten en ook meer groentesoorten van dichtbij. Plantaardig en lokaal moet het ‘Groene Normaal’ worden, volgens Timo Hoogeboom, CEO van Hak.

Lees bericht

Peter van Halder Grootverbruik wordt HAK Fresh

Foodservice - Verse groentespecialist Peter van Halder uit Den Bosch, sinds 2017 onderdeel van HAK, gaat met ingang van 1 januari 2020 de naam veranderen in HAK Fresh. Het bedrijf, dat klanten heeft in de grootverbruik-, out of home- en retailkanalen, ziet de naamsverandering als een logische stap in een proces van innovatie en conceptontwikkeling, zoals die de afgelopen twee jaar heeft plaats...

Lees bericht


HAK wacht niet langer en voert Nutri-Score in

Voedselkeuzelogo – Groentefabrikant HAK wacht niet tot het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) een definitieve beslissing heeft genomen, maar start vanaf 1 september dit jaar met het Nutri-Score-label. Deze ‘gezondheidswijzer’ voor producten zou de opvolger moeten zijn van het in 2016 afgeschafte ‘Vinkje’. In België heeft HAK het Nutri-Score-label al ingevoerd op haar producten. Nutri-Score is een instrument om consumenten te...

Lees bericht

HAK wil keurmerk ‘PlanetProof’  voor haar groenten

Keurmerk  - Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK uit Giessen gaat als eerste producent in de groenteconservensector inzetten op het ‘On the Way to PlanetProof’ keurmerk voor een groot deel van haar producten. Dit nieuwe, onafhankelijke duurzaamheidskeurmerk (voorheen Milieukeur, red.) van Stichting Milieukeur kan worden toegekend aan boeren, tuinders en producenten die op duurzamere wijze produceren of telen. HAK wil al uiterlijk...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid