‘Slimme groentebord’ van HAK voor kinderen groot succes


De Delboeuf-illusie geïllustreerd / Foto bij: HAK

Consumenten – De interesse bij consumenten voor het slimme groentebord voor kinderen is ongekend groot. Dat meldt groentebedrijf HAK dat het bord onder de naam 'Het Helpende Bord' op de markt heeft gebracht.

Het bedrijf uit Giessen voelt zich zelfs enigszins overdonderd door de belangstelling voor het groentebord dat kinderen moet verleiden dagelijks meer groenten te eten. Het bord werd te koop aangeboden via de webshop van de Bijenkorf en was daar snel uitverkocht.

Volgens HAK directeur Marketing en Innovatie Nicole Freid heeft het Helpende Bord een snaar bij consumenten geraakt en bevestigt het de continue uitdaging die ouders ervaren om hun kinderen dagelijks op een praktische en vrij eenvoudige manier meer groenten te laten eten. Inmiddels heeft HAK de eerste borden van de nieuwe bestelling uitgeleverd aan de Bijenkorf en is het weer beschikbaar in de webshop van de Bijenkorf.

Buitenland

HAK ontving afgelopen maand veel reacties van consumenten en onderzoeksinstanties die de langere termijnwerking verder wetenschappelijk willen valideren. Ook kwamen er reacties uit het buitenland (Europa, Noord- en Zuid-Amerika) over de vinding van het bord en de bevestiging dat ook buiten Nederland het groente eetprobleem (h)erkend wordt.

Binnen een maand na de marktintroductie prognosticeert HAK dat de verkoop dit jaar uitkomt op 20.000-30.000 stuks. Freid: “En dat is veel meer dan we van tevoren hadden ingeschat. Het bord is veel meer dan zomaar een wit bord met een 'kuiltje' erin. Consumenten, zo blijkt, waarderen de slimme combinatie van maatvoering, vorm en kleurstelling en de onderliggende nudgingtechnieken die zorgen dat hun kinderen onbewust verleid worden meer groente te eten."

Het Helpende Bord is, naar een idee van DDB Unlimited, ontworpen door industrieel ontwerpers  Waarmakers Studio uit Amsterdam en in Nederland geproduceerd door Royal Goedewaagen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




HAK Fresh officieel in gebruik genomen

Koelvers - Groentefabrikant HAK heeft haar productiefaciliteit bij HAK Fresh in Den Bosch vernieuwd en officieel in gebruik genomen. Vanuit de locatie wil het groentebedrijf met een nieuw assortiment koelverse groente-oplossingen de foodservice en retail versmarkt gaan verrijken.

Lees bericht

Joachim Nieuwhoff nieuwe Directeur Inkoop HAK

Benoeming - Joachim Nieuwhoff (48) is per 1 februari 2021 in dienst getreden als Directeur Inkoop van HAK. Hiervoor werkte hij als Directeur Sourcing & Trade bij The Greenery. Bij HAK volgt hij Adri den Dekker op die na bijna 50 dienstjaren, waarvan de laatste 15 jaar bij de groentefabrikant in Giessen en daarvoor 34 jaar bij Jonker Fris, met pensioen is gegaan, maar nog aanblijft als...

Lees bericht



Hak pleit voor ‘groene revolutie’ in voedselketen

Duurzaam - Groentefabrikant Hak pleit voor vergaande veranderingen in de voedselketen. In een paginagrote advertentie in de krant werd deze week opgeroepen om meer plantaardig te gaan eten en ook meer groentesoorten van dichtbij. Plantaardig en lokaal moet het ‘Groene Normaal’ worden, volgens Timo Hoogeboom, CEO van Hak.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid