Slimme Keuken van Sligro helpt chefs en zorgt voor meer marge


Foto bij: Sligro

Groothandel - Sligro lanceert een nieuw, culinair concept: Slimme Keuken. Het concept helpt restaurants om meer marge te realiseren in minder tijd, zonder in te leveren op culinaire kwaliteit. Slimme Keuken helpt ook de chefs om hun gasten een gevarieerd menu aan te kunnen bieden met controle over de kosten.

Het concept Slimme Keuken is niet alleen ontwikkeld voor restaurants en chefs, maar ook door chefs. De chefs van Sligro hebben hun eigen ervaring ingezet om onder tijdsdruk toch een constante kwaliteit aan te kunnen bieden. Die uitdagingen zijn er helemaal als een keuken ook nog eens te maken heeft met personeelstekort of gebrek aan kwalitatief personeel. Hanna Polman, Customer Solutions Manager bij Sligro: “En heeft men wel goed personeel in huis, dan hangt daar vaak een behoorlijk prijskaartje aan en is het weer een uitdaging om de marges gezond te houden. Slimme Keuken biedt in beide gevallen uitkomst.”

Culinaire inspiratie en strakke calculatie

Door recepten en menusuggesties te combineren met een handig calculatiemodel helpt Slimme Keuken chefs om meer marge in minder tijd te realiseren. “Het voordeel zit op vier niveaus: tijdwinst, doordat chefs tijd besparen op de mise-en-place (>40% besparing). Betere brutomarge, doordat wordt bespaart op de personeelskosten (>65% marge per gerecht). Meer rendement, dankzij een handige calculatiemodule om integraal het bedrijfsresultaat te verbeteren en als vierde minder foodwaste, door slim in te kopen en met minder verschillende producten te werken.”, aldus Polman.

Slimme gerechten

Slimme Keuken heeft menusuggesties voor alle gerechten. Zo zijn er slimme gerechten voor  voor-, hoofd- en nagerechten. Het calculatiemodel zorgt voor een controle op de kostenopbouw van inkoop, adviesprijs tot brutomarge. En dan niet alleen op gerechtsniveau, maar het model kan ook worden gebruikt om naar het bedrijfsresultaat te kijken. Omdat Sligro samenwerkt met softwaresysteem van SmartCuisine zijn ook alle processen in de keuken goed te analyseren. Hierdoor kunnen ook de brutomarges in de keuken verbeterd worden. Dat leidt in sommige gevallen tot een verbetering van 70%, ook omdat vaak minder koksuren nodig zijn.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Eerste PostNl Businesspoint bij Shell Serva Amersfoort

Petrol – De ruimte was er en de motivatie om iets meer met postbussen te doen was er. Na het faillissement van kantoorboekhandelsketen Office Center kwam er in de keistad ruimte voor een nieuw PostNL Businesspoint. Shell Serva in Amersfoort zag er brood in, maar wilde van de ruimte wel iets meer maken dan een ‘truttig puntje van PostNL’.

Lees bericht

Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht

ABN AMRO: ‘Consumentenbestedingen gaan in 2023 afvlakken’

Analyse - Voedsel is in juni 11,2 procent duurder dan een jaar geleden. Deze ongekende prijsstijging is het gevolg van hogere energie- en grondstofkosten voor ondernemers in de voedingsmiddelenindustrie. ABN AMRO verwacht in een analyse dat de prijstoename nog niet ten einde is, maar dat in 2023 dalende consumentenbestedingen de stijging zullen afvlakken.

Lees bericht


ABN AMRO: ‘Druk op leisure en food gaat toenemen’

Analyse - Hoewel de economie er nog relatief goed voor staat, verwacht ABN AMRO in een analyse dat de druk op de industrie, leisure, retail, food en bouw in de tweede helft van 2022 gaat toenemen. Rentestijgingen en oplopende prijzen voor grondstoffen liggen aan die druk ten grondslag, net als de dure energieprijs.

Lees bericht

Plaza digitaliseert verder met orderkiosken

Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid