Smullers start met verkoop Van Dobben Vega Croquet


De Van Dobben Vega croquet is vanaf vandaag verkrijgbaar bij alle Smullers winkels op de NS stations

Formulenieuws – Fastfoodketen Smullers gaat nog meer inspelen op de veranderingen in eetconsumptie en introduceert in alle vestigingen de Van Dobben Vega Croquet. De snackformule met locaties op de Nederlandse treinstations en producent Van Geloven werken nauw samen om de snackliefhebber een ruim assortiment snacks zonder vlees aan te bieden.

Smullers wil graag voorop lopen in trends en was ook de eerste fastfoodformule die als snackbarketen in Nederland een Beter Leven Keurmerk heeft gekregen. De uitbreiding nu met de Van Dobben Vega croquet past in het streven van de formule van het Franse Lagardère om te blijven investeren in de veranderingen in de consumentenbehoefte. Smullers is de eerste landelijke formule die Van Dobben Vega aanbiedt. “De vraag naar snacks zonder vlees is de afgelopen jaren flink gestegen en zal blijven toenemen. Onze klanten kiezen ervoor om bewust minder vlees te eten, daarom hebben wij een breed assortiment snacks zonder vlees in ons assortiment opgenomen. De Van Dobben croquet is dé favoriet van Nederland, wij zijn trots dat wij als eerste fastfoodketen de vega variant aanbieden”, zegt Twan Vissers, Commercieel Directeur Food & Travel bij Lagardère.

Flexitariërs

Bij de vega variant van Van Dobben is het vlees vervangen door zachte blokjes soja en gerst. “Snacken zonder vlees is geen hype of een trend, het is de toekomst. Onze eetgewoonten veranderen; het aantal vleeseters daalt en het aantal flexitariërs neemt toe. Waar vegetariërs zo’n 5 procent van de Nederlandse bevolking vormen, kun je ruim een derde van de consument inmiddels bestempelen als flexitariër”, aldus Jan-Willem ter Veer, Key Account Manager Foodservice bij Van Geloven.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht

Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht

Frikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag

Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...

Lees bericht


McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

Belgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start

Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start  maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België.  België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid