Sneakpreview in Maastricht van de grootste HANOS-locatie


Meer dan 100.000 artikelen komen er straks te liggen in de nieuwe HANOS

Groothandel – Het wordt de grootste vestiging van HANOS. Maar er gebeurt straks meer op de spiksplinternieuwe locatie aan de zuidkant van Maastricht. Duurzaamheid gaat er bijvoorbeeld een hele grote rol spelen. Dinsdag kregen de geïnteresseerden een sneakpreview van het gebouw, dat begin volgend jaar open gaat.

Kim Hollands - de anderhalf jaar geleden van Center Parcs overgekomen - directeur is zichtbaar trots op de locatie en de mensen. Het wordt wat haar betreft straks niet alleen een vestiging voor culinair Maastricht en omgeving, maar ze wil ook een deel Duitse en Belgische klanten aantrekken. “We zitten hier op de grens van Duitsland en België, dus het is ook logisch dat je je daar op richt. Bovendien staat HANOS culinair gezien hoog aangeschreven en dat willen we straks ook waarmaken. De culinair specialisten die we hebben aangetrokken zijn ook echt allemaal vakspecialisten. Ze weten met alle respect niet alleen hoe een vis er uitziet, maar kunnen ook de juiste adviezen geven, omdat zij al lange tijd in het vak zitten. Zij kunnen onze klanten adviseren hoe je vis op een zo’n duurzaam mogelijke manier kunt bewaren en bewerken. En hoe je verspilling tegen kunt gaan. Want dat is een ander aspect waar ik mij sterk voor wil maken: duurzaamheid. Ook uit eigen overtuiging. Ik ben van mening dat we anders om moeten gaan met de producten waarmee we werken. Overconsumptie en voedselverspilling passen daar niet in. Dus we gaan, zonder daarin belerend te zijn, wel mensen overtuigen dat het anders kan en moet. En vooral laten zien, dat anders en duurzamer werken ook kan lonen.”

Meer dan 100.000 artikelen

Als de HANOS-locatie in Maastricht straks opengaat is het met bijna 40.000 vierkante meter de grootste locatie van het familiebedrijf. Er komen meer dan 100.000 artikelen te liggen. Ter vergelijking met de locatie Delft, ook geen kleine vestiging, zijn dat er zo’n 30.000 meer. In Maastricht zullen vooral producten voor Duitsland en België aan het assortiment worden toegevoegd. De locatie telt verder 32 laaddocs, van waaruit naar verwachting zo’n 75 procent van de totaalomzet zal worden bezorgd. Hollands: “25 procent wordt op termijn zelfbediening, schat ik in, maar mogelijk ligt die verhouding in het begin iets anders. Gewoon omdat er in het begin – ook door nieuwe klanten - meer zal worden afgehaald.” Dat afhalen wordt in Maastricht ook meer gestimuleerd door de gesprekken met de specialisten en het aanbod. De visafdeling in Maastricht beslaat straks 370 vierkante meter. Bij de dichtstbijzijnde vesting in Valkenburg is de visafdeling 60 vierkante meter. Ook het aanbod is niet te vergelijken. In Valkenburg liggen 30 soorten vis en in Maastricht 300 visvariaties.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Activiteiten Gastronomisch Gilde op Gastvrij Rotterdam

Beurzen - Van 18 tot en met 21 september zal traditiegetrouw Gastvrij Rotterdam plaatsvinden. Dit jaar heeft de beurs een extra wedstrijd arena toegevoegd waar het Gastronomisch Gilde haar wedstrijden mag doen. Het Gastronomisch Gilde gaat samen met de partners zorgen voor een uitgebreide programmering met wedstrijden, masterclasses en demo’s van aansprekende personen uit de gastronomie.

Lees bericht


Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht

Leen Menken Foodservice Logistics wil oplossingen bieden

Interview - Leen Menken Foodservice Logistics is geen groothandel, maar werkt juist aanvullend op de groothandel. Het bedrijf in Zoetermeer is nadrukkelijk bezig met het creëren van oplossingen voor foodservicebedrijven. Dat kan de opslag van diepvries of gekoelde levensmiddelen zijn, groot- of kleintransport van producten naar bedrijven of particulier, of het orderpicken, ompakken en labelen van producten. Diensten waarmee...

Lees bericht



Purple Pride introduceert aubergine shoarma bij Hanos

Introductie - Purple Pride het aubergine merk van Growers United laat foodservice professionals kennis maken met de veelzijdigheid van aubergine: een supersnelle plantbased shoarma op basis van aubergine. Op de Belgische beurs Tavola beleefde het product de primeur en nu bij Hanos.

Lees bericht

Sligro terug op omzetniveau van voor corona

Groothandel – Sligro wist in de eerste drie maanden van dit jaar de omzet naar een niveau te brengen van voor de coronamaatregelen. Weliswaar viel de omzet in catering nog wat tegen, maar daar tegenover stond een verdere groei in bezorging aan bedrijven.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid