‘Snoepen mag weer volop van zoetwarenbeurs ISM’


Beurzen – Gluten-, gelatine en suikervrij. Vegetarisch en biologisch. Ja zelfs snoep dat door tandartsen wordt aangeboden. Het was er allemaal op de zoetwarenbeurs ISM in Keulen. Snoepen mag weer, want er is voor iedere klant en wens wel een traktatie. Ook voor de gebruiker die volop bezig is met sporten en extra fit wil worden. De ISM is gisteren begonnen en duurt nog tot en met woensdag 31 januari. De beurs is een internationaal platform voor allerhande genotsproducten van dropjes tot chips en van koekjes tot chocolade. Alles op het gebied van verwennen en lekkernijen van over de hele wereld is verkrijgbaar op deze zoetwarenbeurs. Speciale aandacht was er dit keer ook voor koffie. De beurs lijkt daarmee het signaal af te willen geven te verbreden, want in de loop van de jaren is de ISM als beurs wel geslonken. Claim Deze editie leek het wel of al deze aangeboden lekkernijen niet meer tot de verboden en dikmakende artikelen behoorden, maar het totale beursaanbod naar hartelust konden worden gegeten. Aan vrijwel alle producten hing een claim, die het voor consumenten legitiem maken de producten te kopen en te consumeren. De zoetwarenindustrie heeft wat dat betreft de laatste jaren volop geïnnoveerd. En ook de markt trekt weer aan. In geld heeft de sector in Nederland eigenlijk nooit hard geleden, ook niet tijdens de crisisjaren, alleen stonden de afgelopen perioden de volumes onder druk. Maar zeker de laatste tijd de sector in de breedte weer positieve signalen zien, zo lieten ook de toeleveranciers op de beurs weten. Zowel bij de internationale aanbieders als de Nederlandse bedrijven was de stemming goed en positief. Vaak ook wel met een realistische bril. Niels Koenen bijvoorbeeld van Koenen Chocolade in Oisterwijk die als innovatie een nieuwe vegetarische gevulde bonbons op de markt bracht, liet weten: “Vegetarisch is in Nederland veel minder groot dan alle verhalen in de media ons willen doen geloven. Zeker in verhouding tot de landen om ons heen, zoals Engeland, België en Duitsland, is de markt in Nederland klein en dan moet je toch maar afwachten of je de investeringen er uit krijgt van zo’n ingewikkelde innovatie.” Maar gaat het lukken? “Geen idee, volgend jaar kan ik het je laten weten.” (In de aankomende editie van @FoodClicks meer over de innovaties en trends op de zoetwarenbeurs ISM) Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Alcoholaanbod steeds vaker vegan

Verduurzamen – Wijn, bier en sterke drank zijn steeds vaker vegan, hoewel dat niet altijd wordt vermeld op het etiket op de fles . Volgens ProVeg is bij het grote publiek ook vaak niet bekend dat alcoholische dranken niet altijd vegan zijn. Dierlijke producten worden vooral ingezet om de drank te filteren.

Lees bericht

Food2Smile met suikervrij snoep klaar voor de volgende stap

Zoetwaren - Snoepgoed uitbannen is een utopie, maar gezonder snoepen kan wel. Daarom verkoopt het bedrijf Food2Smile lekker en suikervrij snoepgoed. Het bedrijf bestaat nu 5 jaar en viert dit door niet alleen de verpakkingen te re-branden, maar ook de distributie uit te breiden naar retail en foodservice.

Lees bericht


HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht


GRIZZL laat vleeseter en vegetariër samen eten

Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het...

Lees bericht

Horecavakbeurs Horecava laat zien dat foodservice leeft

Beurzen - De 64e editie van de Horecava eindigde donderdag 16 januari met een recordaantal bezoekers. In totaal bezochten 75.000 foodserviceprofessionals de nationale vakbeurs, een groei van ruim 6% ten opzichte van de vorige editie. Volgens de organisatie steeg het aantal bedrijven dat de beurs bezocht met 9%, in lijn met het stijgende aantal horecaondernemers in Nederland. De drukte op de beursvloer de afgelopen...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid