Solliciteren bij Subway in emoji-taal via WhatsApp
Formulenieuws – Restaurantketen Subway lanceert een wervingscampagne waarbij jongeren via WhatsApp in emoji-taal kunnen solliciteren. Met de inzet van deze moderne techniek, in combinatie met een beeldtaal die de doelgroep goed kent, wil Subway de drempel om te solliciteren verlagen.
En volgens de sandwichketen is dat nodig, want jongeren willen graag werken, alleen is voor velen die eerste drempel vaak te hoog. Met deze laagdrempelige wervingsprocedure, neemt Subway die eerste hindernis weg en biedt tegelijkertijd iedereen een gelijke kans op een leuke (bij)baan.
Solliciteren via een motivatiebrief en gespreksrondes wordt, volgens Subway, door de nieuwe generatie jongeren als te formeel en moeilijk ervaren. Met de sollicitatieprocedure via WhatsApp maakt Subway het voor de doelgroep makkelijk en zelfs leuk. Elk Subway restaurant heeft een WhatsApp-nummer waar je je eigen Sub naartoe appt. Dit is direct je persoonlijke sollicitatie, want aan de hand van emoji’s laat je zien wat je in huis hebt. Zo staat de Spaanse peper voor pit, het eitje voor ijverig en de wortel voor een scherpe blik.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Subway brengt Amerikaanse sidekick-lijn naar Nederland
Formulenieuws – Subway lanceert een nieuwe sidekick-lijn bestaande uit een Footlong Cookie, Footlong Churro en Footlong Dippers met drie opties voor warme vullingen en een saus naar keuze. De sandwichketen brengt hiermee een Amerikaanse hit naar Nederland.
Lees berichtSubway’s Royal Submarines delen gratis Subs uit
Actie – Na het overweldigende succes van vorig jaar keren de Subway Royal Submarines deze Koningsdag terug naar de Amsterdamse grachten. Dit jaar brengen ze de nieuwe Signature Series vanaf het water en op de kade naar de feestvierders om hen te trakteren op een gratis Sub.
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtSubway introduceert Signature Series in Nederland
Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.
Lees berichtSubway verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan Roark Capital
Formulenieuws – Subway is door de eigenaren van de sandwichformule verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan investeringsmaatschappij Roark Capital. Deze partij is ook eigenaar van donutketen Dunkin'.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees bericht