Soup & Bakery wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award


Onderscheiding  - Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. Het filmpje van het concept kreeg op een bijeenkomst van retailers de meeste stemmen. Andere genomineerden waren Crisp en felyx. Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek ging acht maanden geleden open op Schiphol Plaza. Het concept startte in 2016 om met het concept antwoord te vinden op de voedselverspilling. Cateraar Hutten die het initiatief nam voor de verspillingsfabriek wilde het gelijk groot aanpakken, maar zag ook in dat het daarvoor hulp nodig had van andere partijen. Eric Habraken van De Verspillingsfabriek: “Onze eerste afzet hadden we bij grossiers. De opening van de Soup & Bakery store is de eerste stap richting het retailkanaal. En meteen op een prachtige high traffic locatie, waar HMSHost en Amsterdam Airport Schiphol dezelfde ambitie delen om verspilling aan te pakken. Dat het nu al zo’n succes is en we deze waardering krijgen is natuurlijk waanzinnig.” Vooruitzichten Ad Willemsen, General Manager HMSHost Schiphol deelt zijn mening: “De Soup & Bakery store zit op een prachtige plek. De meeste mensen komen af op de verse soep. Als ze binnen zijn en de storytelling op de wand zien, vragen ze naar het verhaal achter de producten. Daar krijgen we zonder uitzondering positieve reacties op.” Het concept richt zich niet alleen op de reizigers, maar ook piloten, schoonmakers en leden van de Marechaussee melden zich. Pitch Net als de twee andere genomineerden, Crisp ( een online supermarkt) en felyx (een scooter verhuurbedrijf), maakte de Soup & Bakery store een kort filmpje als pitch voor de jury. Tijdens de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezing op 17 september werden deze aan de ruim 175 aanwezige retailers vertoond. Het filmpje van de Soup & Bakery store kreeg de meeste stemmen en wint daarmee de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award‘. Eric Habraken:  “Waar we aanvankelijk dachten dat we slechts enkele maanden als pop-up store zouden draaien, denken we nu aan uitbreiding naar bijvoorbeeld treinstations. Het blijft immers onze missie om voedselverspilling zoveel mogelijk tegen te gaan.” Bron: @FoodClicks Onderscheiding  - Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. Het filmpje van het concept kreeg op een bijeenkomst van retailers de meeste stemmen. Andere genomineerden waren Crisp en felyx. Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek ging acht maanden geleden open op Schiphol Plaza. Het concept startte in 2016 om met het concept antwoord te vinden op de voedselverspilling. Cateraar Hutten die het initiatief nam voor de verspillingsfabriek wilde het gelijk groot aanpakken, maar zag ook in dat het daarvoor hulp nodig had van andere partijen. Eric Habraken van De Verspillingsfabriek: “Onze eerste afzet hadden we bij grossiers. De opening van de Soup & Bakery store is de eerste stap richting het retailkanaal. En meteen op een prachtige high traffic locatie, waar HMSHost en Amsterdam Airport Schiphol dezelfde ambitie delen om verspilling aan te pakken. Dat het nu al zo’n succes is en we deze waardering krijgen is natuurlijk waanzinnig.” Vooruitzichten Ad Willemsen, General Manager HMSHost Schiphol deelt zijn mening: “De Soup & Bakery store zit op een prachtige plek. De meeste mensen komen af op de verse soep. Als ze binnen zijn en de storytelling op de wand zien, vragen ze naar het verhaal achter de producten. Daar krijgen we zonder uitzondering positieve reacties op.” Het concept richt zich niet alleen op de reizigers, maar ook piloten, schoonmakers en leden van de Marechaussee melden zich. Pitch Net als de twee andere genomineerden, Crisp ( een online supermarkt) en felyx (een scooter verhuurbedrijf), maakte de Soup & Bakery store een kort filmpje als pitch voor de jury. Tijdens de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezing op 17 september werden deze aan de ruim 175 aanwezige retailers vertoond. Het filmpje van de Soup & Bakery store kreeg de meeste stemmen en wint daarmee de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award‘. Eric Habraken:  “Waar we aanvankelijk dachten dat we slechts enkele maanden als pop-up store zouden draaien, denken we nu aan uitbreiding naar bijvoorbeeld treinstations. Het blijft immers onze missie om voedselverspilling zoveel mogelijk tegen te gaan.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Schiphol continueert samenwerking met HMSHost

Luchthavenshops - Amsterdam Airport Schiphol en horecabedrijf HMSHost International blijven ook de komende jaren samenwerken. Speerpunt wordt de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In die nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, duurzaamheid en innovatie centraal.

Lees bericht


HMSHost buigt zich over toekomst Treck en Broodzaak

Formulenieuws – HMSHost gaat de toekomst van de formules Treck en Broodzaak bekijken. Volgens een reactie van de exploitant van beide formules op Retailnews is door de coronacrises het voortbestaan van de stationsformules onzeker geworden en is herziening van de formules noodzakelijk.

Lees bericht


Health Food Wall als smartoplossing voor horeca en catering

Vending - Health Food Wall komt met een nieuwe range innovatieve locker automaten. De automaten werken met RFID-tags in combinatie met de Health Food Wall app of bankpas. Gebruikers kunnen niet alleen vegetarische en veganistische maaltijden vinden in de smart automaten, maar nu ook bijvoorbeeld maskers of handgel.

Lees bericht

Coop en cateraar Hutten vinden elkaar in crisistijd

Coronacrisis – ‘Samen maak je het verschil’, met die gedachte hebben supermarktketen Coop en cateraar Hutten elkaar gevonden in een aantal gezonde paasgerechten. In een tijdsbestek van elf dagen werden door de twee partijen vijf producten samengesteld die verkrijgbaar zijn in alle Coop-supermarkten en ook nog eens gepromoot worden in de paasfolder; een klein huzarenstukje als je bedenkt hoeveel tijd dat...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid