Sourcy Vitaminewaters volledig suikervrij


Introductie – Vrumona herlanceert het totale Sourcy vitaminewaters-assortiment in een volledig suikervrije range. De koolzuurvrije drank met toegevoegde vitaminen is hiermee het enige vitaminewater in de Nederlandse markt zonder toegevoegde suiker.

Sourcy bouwt hiermee verder aan verbeteren en gezonder maken van het assortiment. Daarnaast krijgen de vitaminewaters een nieuw design en wordt er een nieuwe smaakvariant geïntroduceerd: Passievrucht Kumquat.

De herlancering van Sourcy Vitaminwater past in de missie van Vrumona - waarvan Sourcy onderdeel is - om de frisdrankcategorie onder de noemer ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’ - gezonder te maken. Met het oog op de groeiende consumentenbehoefte aan verantwoorde producten en de bewustwording over suiker gaan alle smaken van Sourcy Vitaminwater over naar 0 procent suiker.

Het verwijderen van suiker is technisch niet altijd eenvoudig omdat niet alleen de smaak verandert, maar ook het mondgevoel. Van belang is dat de consument de frisdrank wel lekker blijft vinden. Uit een consumententest blijkt dat nu te zijn gelukt.

Susan Houben, Marketing Director van Vrumona: “Vrumona was in Nederland de eerste frisdrankproducent die laagcalorische frisdranken op de markt bracht. Zo introduceerden wij al in 1957 Rivella en later kwamen hier vele andere merken bij, zoals Crystal Clear en Sourcy mineraalwater. Inmiddels is er van elke frisdrank in ons portfolio een laagcalorische variant. Met de herlancering van Sourcy Vitaminwater zetten we nu een nieuwe stap in het realiseren van onze missie”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

#SAMENLUNCHEN campagne steunt cateraars

Catering - Omdat de catering binnen scholen weer opstart en ook kantoren weer medewerkers ontvangen, heeft een aantal bedrijven uit de levensmiddelensector het initiatief genomen tot een gerichte #SAMENLUNCHEN campagne. Met de campagne willen zij de cateringsector een hart onder riem steken en de cateringrestaurants weer vol krijgen.

Lees bericht


Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

Lees bericht

‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’

Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.

Lees bericht



Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Frisdranken - Vrumona heeft eerder de belofte gedaan goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. Daarom is het bedrijf sinds 2015 bezig om het suikergehalte in haar frisdranken sterk te verminderen. Die missie heeft geleid tot een belangrijk mijlpaal: tot nu toe zijn er één miljard suikerklontjes uit de totale portfolio verdwenen.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid