Spaanse wijn is rood of wit, maar nu ook… blauw


Wijn - Het Spaanse Marqués de Alcantara zorgt voor een revolutie in de wijnwereld met de introductie van de eerste échte blauwe wijn. Vino Azul, dat een hit is op Ibiza en op dit moment wordt geschonken op vijf Nederlandse horecalocaties, is gemaakt van 100% chardonnay druiven. Vino Azul dankt zijn frisse blauwe kleur aan anthocyanen, natuurlijke kleurstoffen die als blauwe pigment voorkomt in de schil van rode druiven. Anthocyanen worden op grote schaal gebruikt als natuurlijke kleurstof en gelden bovendien als anti-oxidanten. Deze stof, die geen invloed heeft op de smaak, wordt gemengd met de chardonnay druiven om zo de blauwe kleur te krijgen van Vino Azul. De wijn is door z’n opvallende blauwe kleur een drank waarmee je gezien wilt worden en daarom geschikt voor horecalocaties, op het terras en in strandpaviljoens. Verhaal Ondernemers die Vino Azul schenken krijgen vooral positieve reacties over het verhaal van de wijn. De wijn valt op en wekt de nieuwsgierigheid. Doordat de wijn in eerste instantie wat uitleg behoeft, geeft hen dat een ingang tot een gesprek met hun gasten. Dit bevordert het klantcontact, maar ook de mogelijkheden tot up-selling. De smaak van de wijn kan worden omschreven als ‘koel en zacht met volle een textuur en fruitige nasmaak’. De neus is expressief met fruitige aroma’s van mango, perzikschil en appel. De wijn wordt aanbevolen bij witte vis, zeevruchten, gegrild wit vlees en varkensvlees of gewoon als aperitief. Vino Azul komt van het wijnhuis Marqués de Alcantara in het Spaanse Almería, 400 kilometer ten zuiden van Madrid. Bron: @FoodClicks Wijn - Het Spaanse Marqués de Alcantara zorgt voor een revolutie in de wijnwereld met de introductie van de eerste échte blauwe wijn. Vino Azul, dat een hit is op Ibiza en op dit moment wordt geschonken op vijf Nederlandse horecalocaties, is gemaakt van 100% chardonnay druiven. Vino Azul dankt zijn frisse blauwe kleur aan anthocyanen, natuurlijke kleurstoffen die als blauwe pigment voorkomt in de schil van rode druiven. Anthocyanen worden op grote schaal gebruikt als natuurlijke kleurstof en gelden bovendien als anti-oxidanten. Deze stof, die geen invloed heeft op de smaak, wordt gemengd met de chardonnay druiven om zo de blauwe kleur te krijgen van Vino Azul. De wijn is door z’n opvallende blauwe kleur een drank waarmee je gezien wilt worden en daarom geschikt voor horecalocaties, op het terras en in strandpaviljoens. Verhaal Ondernemers die Vino Azul schenken krijgen vooral positieve reacties over het verhaal van de wijn. De wijn valt op en wekt de nieuwsgierigheid. Doordat de wijn in eerste instantie wat uitleg behoeft, geeft hen dat een ingang tot een gesprek met hun gasten. Dit bevordert het klantcontact, maar ook de mogelijkheden tot up-selling. De smaak van de wijn kan worden omschreven als ‘koel en zacht met volle een textuur en fruitige nasmaak’. De neus is expressief met fruitige aroma’s van mango, perzikschil en appel. De wijn wordt aanbevolen bij witte vis, zeevruchten, gegrild wit vlees en varkensvlees of gewoon als aperitief. Vino Azul komt van het wijnhuis Marqués de Alcantara in het Spaanse Almería, 400 kilometer ten zuiden van Madrid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Regionale aanpak vraagt vroege sluiting horeca Randstad

Coronamaatregelen – De horecabedrijven in het westen van het land moeten eerder dicht en het maximum aantal mensen in feestzaal gaat terug van honderd naar vijftig. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van de persconferentie van vrijdagavond van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.

Lees bericht


Horecabezoek in juli en augustus weer bijna op oude niveau

Onderzoek - Één zwaluw maakt nog geen zomer, maar lichtpuntjes zijn er wel. Doordat veel mensen de vakantie in eigen land hebben doorgebracht en het mooie terrasweer, hebben veel mensen de weg naar de horecabedrijven weer weten te vinden. Niet alleen de jongeren, maar ook de groep ouder dan 50 jaar.

Lees bericht

Rabobank ziet horeca in derde kwartaal opveren

Analyse – De Nederlandse economie herstelt zich traag van alle beperkende coronamaatregelen, maar toch ziet de Rabobank ook lichtpuntjes. In een maandag verschenen rapport verwacht de bank dat de horecaomzet in het derde kwartaal opveert. Maar of die doorzet is de vraag. Veel zal afhangen van het vertrouwen van de consument, want die is nog erg voorzichtig.

Lees bericht




Bijzonder Uit Eten lanceert nieuwe website

Platform - Bijzonder Uit Eten, de restaurantgids gericht op unieke en bijzondere culinaire ervaringen, lanceert een volledig nieuwe website. Omdat juist nu mensen minder naar het buitenland gaan, maar de thuisblijvers wel op zoek gaan naar een bijzondere high tea, diner op hoogte, een culinaire wandeling, of leuke picknickplek, is er een platform waar die locaties kunnen worden gevonden. Bijzonder...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid