SPAR beste in ‘On the Move’ in Gfk-formulerapport
_1080_719_90.jpg)
Verkiezing - SPAR wordt het best gewaardeerd door consumenten binnen het On the Move-segment blijkt uit het CPS GfK Formulerapport 2023. SPAR blinkt volgens de waardering van consumenten uit in de pijlers genieten en gezond.
Voor het achtste jaar heeft consumer panel services GfK de tevredenheid onder gasten van bijna 70 out of home formules onderzocht. Deze zijn door GfK ingedeeld naar vier segmenten: Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work. Beoordeling van de formules vindt plaats op basis van het 7 G-model en vormt de basis voor de nominaties: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal. De G van genieten is veruit het belangrijkst van de 7 G’s binnen On the Move, en SPAR loopt hierin voorop.
SPAR best in ’On the Move’
SPAR wordt, met de concepten city, express en university, binnen het segment On the Move het hoogste gewaardeerd. SPAR weet, volgens haar klanten, vooral op genieten en gezond het verschil te maken. Ook weet SPAR op gemak zijn positie te verbeteren en ook op het gebied van gastvrijheid is sprake van een stijgende lijn. TotalEnergies en AH to go krijgen na SPAR de hoogste waardering binnen het segment ‘On the Move’. Geeske Burema, commercieel directeur van SPAR Nederland: “Wat een verrassing om op onze Inspiratiedag (7 november) met al onze ondernemers tot Beste On the Move formule uitgeroepen te worden en deze in het bijzijn van iedereen in ontvangst te mogen nemen! Het onderstreept onze strategie naar King of Convenience waarbij we foodretail en foodservice versmelten.”
Bron: SPAR/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Thuisbezorgd en flitsbezorger Flink gaan samenwerken
Samenwerking - Thuisbezorgd breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.
Lees berichtIn 2024 breidt SPAR Foodclub uit naar circa 220 winkels
Formulenieuws - Nog voor de zomer van 2024 krijgen bijna 220 SPAR-winkels elementen van ‘SPAR Foodclub’. Dat heeft algemeen directeur John van der Ent van SPAR Nederland gezegd tijdens het Nationaal Food Congres waarover FoodPersonality bericht.
Lees berichtJan-Willem Dockheer weg bij Ahold Delhaize Servia
Persoonlijk - Algemeen directeur Jan-Willem Dockheer vertrekt bij Ahold Delhaize in Servië eind dit jaar en zal ook het bedrijf verlaten. Hij wordt opgevolgd door Gorica Jovovic, die momenteel werkzaam is als directeur ‘buying & merchandising’.
Lees berichtSPAR komt met nieuwe merkcampagne ‘effe sparren’
Formulenieuws - SPAR lanceert vanaf deze week de nieuwe merkcampagne ‘effe sparren’. SPAR speelt hierbij in op de ‘effe maatschappij’. Dit door telkens als het effe nodig is, een makkelijke boodschap te bieden: effe sparren.
Lees berichtNominaties GfK Out of Home Formulerapport 2023 bekend
Verkiezing - Voor het 8ste jaar heeft Consumer Panel Services GfK de tevredenheid onder gasten van out of home formules onderzocht. De winnaars worden op 7 november bekend gemaakt. De nominaties binnen hun segment voor ‘Winnaar van het GfK Formule Rapport Out of Home’ zijn nu bekendgemaakt.
Lees berichtPim Meijer nieuwe voorzitter van SPAR Detaillisten coöperatie
Benoeming – Pim Meijer (37) is door het bestuur van de SPAR Detaillisten Coöperatie van SPAR Nederland benoemd als voorzitter. Meijer zal voorzitter Albert Jan Kleis opvolgen als voorzitter van de SPAR Detaillisten Coöperatie, die na afloop van zijn termijn vertrekt.
Lees bericht