SPAR beste in ‘On the Move’ in Gfk-formulerapport


SPAR kreeg als beste formule in categorie On The Move in het GfK Formulerapport 2023 de trofee uitgereikt tijdens de eigen inspiratiedag

Verkiezing -  SPAR wordt het best gewaardeerd door consumenten binnen het On the Move-segment blijkt uit het CPS GfK Formulerapport 2023. SPAR blinkt volgens de waardering van consumenten uit in de pijlers genieten en gezond.

Voor het achtste jaar heeft consumer panel services GfK de tevredenheid onder gasten van bijna 70 out of home formules onderzocht. Deze zijn door GfK ingedeeld naar vier segmenten: Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work. Beoordeling van de formules vindt plaats op basis van het 7 G-model en vormt de basis voor de nominaties: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal. De G van genieten is veruit het belangrijkst van de 7 G’s binnen On the Move, en SPAR loopt hierin voorop.

SPAR best in ’On the Move’ 

SPAR wordt, met de concepten city, express en university, binnen het segment On the Move het hoogste gewaardeerd. SPAR weet, volgens haar klanten, vooral op genieten en gezond het verschil te maken. Ook weet SPAR op gemak zijn positie te verbeteren en ook op het gebied van gastvrijheid is sprake van een stijgende lijn. TotalEnergies en AH to go krijgen na SPAR de hoogste waardering binnen het segment ‘On the Move’.   Geeske Burema, commercieel directeur van SPAR Nederland: “Wat een verrassing om op onze Inspiratiedag (7 november) met al onze ondernemers tot Beste On the Move formule uitgeroepen te worden en deze in het bijzijn van iedereen in ontvangst te mogen nemen! Het onderstreept onze strategie naar King of Convenience waarbij we foodretail en foodservice versmelten.”

Bron: SPAR/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

SPAR Nederland benoemt Tom Bussink als CFO

Benoeming – SPAR Nederland heeft de benoeming bekendgemaakt van Tom Bussink als CFO. Hij treedt per 1 februari 2025 in dienst. Bussink wil zijn brede ervaring in retail en foodservice inzetten om de groeiambities van SPAR vorm te geven.

Lees bericht



Gemaksformule AH to go bestaat 25 jaar

Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.

Lees bericht







© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid