SPAR start met retail media

Formulenieuws - SPAR introduceert SPAR media, een veelzijdig netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl. Het netwerk bestaat uit diverse advertentiemogelijkheden, waaronder digitale schermen in winkels, online bannering, e-mails en extended reach.
SPAR beschikt over meer dan 450 winkels en is momenteel bezig al deze winkels te voorzien van digitale schermen samen met partner First Impression. Hiermee bereikt SPAR meer dan 100 miljoen winkelbezoekers en meer dan 5 miljoen online bezoekers per jaar. Daarmee ziet het retail media als logische stap. CEO John van der Ent: “Met locatiespecifieke data heeft SPAR onderscheidend vermogen ten opzichte van andere retailers. Consumenteninzichten bieden unieke mogelijkheden voor leveranciers om te kunnen adverteren dichtbij en op het moment van aankoop.”
Bron: SPAR/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Thuisbezorgd en flitsbezorger Flink gaan samenwerken
Samenwerking - Thuisbezorgd breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.
Lees berichtIn 2024 breidt SPAR Foodclub uit naar circa 220 winkels
Formulenieuws - Nog voor de zomer van 2024 krijgen bijna 220 SPAR-winkels elementen van ‘SPAR Foodclub’. Dat heeft algemeen directeur John van der Ent van SPAR Nederland gezegd tijdens het Nationaal Food Congres waarover FoodPersonality bericht.
Lees berichtSPAR beste in ‘On the Move’ in Gfk-formulerapport
Verkiezing - SPAR wordt het best gewaardeerd door consumenten binnen het On the Move-segment blijkt uit het CPS GfK Formulerapport 2023. SPAR blinkt volgens de waardering van consumenten uit in de pijlers genieten en gezond.
Lees berichtSPAR komt met nieuwe merkcampagne ‘effe sparren’
Formulenieuws - SPAR lanceert vanaf deze week de nieuwe merkcampagne ‘effe sparren’. SPAR speelt hierbij in op de ‘effe maatschappij’. Dit door telkens als het effe nodig is, een makkelijke boodschap te bieden: effe sparren.
Lees berichtPim Meijer nieuwe voorzitter van SPAR Detaillisten coöperatie
Benoeming – Pim Meijer (37) is door het bestuur van de SPAR Detaillisten Coöperatie van SPAR Nederland benoemd als voorzitter. Meijer zal voorzitter Albert Jan Kleis opvolgen als voorzitter van de SPAR Detaillisten Coöperatie, die na afloop van zijn termijn vertrekt.
Lees berichtInkoopclub Primera, SPAR en FOOX heet Coöperatie Retail Inkoopunie (CRI)
Inkoop - Begin april dit jaar maakten Primera, SPAR en FOOX bekend dat zij een gezamenlijk inkoopclub gingen optuigen. Inmiddels is door de partijen de Coöperatie Retail Inkoopunie (CRI) opgericht. Een inkoopverband dat rechtsreeks afspraken maakt met leveranciers van tabaksproducten. De coöperatie staat inmiddels ook organisatorisch, heeft een bestuur en een inkoopcommissie die bestaat uit medewerkers van de...
Lees bericht