SPAR start met retail media
Formulenieuws - SPAR introduceert SPAR media, een veelzijdig netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle SPAR-winkels en op spar.nl. Het netwerk bestaat uit diverse advertentiemogelijkheden, waaronder digitale schermen in winkels, online bannering, e-mails en extended reach.
SPAR beschikt over meer dan 450 winkels en is momenteel bezig al deze winkels te voorzien van digitale schermen samen met partner First Impression. Hiermee bereikt SPAR meer dan 100 miljoen winkelbezoekers en meer dan 5 miljoen online bezoekers per jaar. Daarmee ziet het retail media als logische stap. CEO John van der Ent: “Met locatiespecifieke data heeft SPAR onderscheidend vermogen ten opzichte van andere retailers. Consumenteninzichten bieden unieke mogelijkheden voor leveranciers om te kunnen adverteren dichtbij en op het moment van aankoop.”
Bron: SPAR/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
SPAR en Statiegeld Nederland lanceren Statieheld-pilot
Formulenieuws - SPAR en Statiegeld Nederland de starten op drie universiteiten, waar SPAR is gevestigd, een pilot met het inleveren van blikjes en flesjes voor statiegeld. De Statieheld-pilot start op de locaties Hogeschool Utrecht, TU Eindhoven en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Voor de pilot worden automaten ingezet, die gebruik maken van het RAAS-model (RVM As A System). De automaten bieden...
Lees berichtRichard Versleijen Hoofd Category Management SPAR
Benoeming - Richard Versleijen is aangesteld als de nieuwe Hoofd Category Management binnen het team Commercie van SPAR. Hij volgt in die functie Tom Berden op, die binnen SPAR de functie krijgt van Multi Franchise.
Lees berichtMark Tuitert introduceert nieuwe variant Energy Gum
Introductie - Het heeft langer geduurd dan hijzelf had gedacht, maar sportcommentator en oud-sporter Markt Tuitert is terug met een nieuwe variant First Energy Gum.
Lees berichtNFV Franchise Trofee 2024 voor fastserviceketen Verhage
Verkiezing - Verhage is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2024, de jaarprijs van de Nederlandse Franchise Vereniging. Verhage liet twee andere genomineerde franchiseformules achter zich. Dat waren de Groningse koffieformule Doppio Espresso en AMI, een keten van kapsalons.
Lees berichtLeonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’
Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtThe Tosti Club zet eerste stappen in leisure-omgeving
Leisure – Jumpsquare Group gaat een samenwerking aan met The Tosti Club. De tosti’s zijn een aanvulling op het menu van de 22 trampolineparken in Nederland, waarvan 18 parken tot de groep behoren en vier parken franchise zijn.
Lees bericht