SPAR winnaar Nationale Franchise Trofee 2023


SPAR is door een vakjury gekozen tot winnaar van de Nationale Franchise Trofee 2023

Verkiezing - SPAR is dinsdag winnaar geworden van de  vakprijs voor franchiseformules. De trofee is een mooie erkenning op het gebied van samenwerking en kwaliteit, aldus SPAR in een reactie. Alleen door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) erkende formules komen in aanmerking voor de prijs.

Genomineerden dit jaar waren Bakker Bart, Eazie en SPAR. Deze waren gekozen door alle franchisenemers van de vereniging (NFV). Uiteindelijk besliste een vakjury wie er met de prijs naar huis ging. Marc Schoonhoven (area manager SPAR), Marie- José Rutten (directeur HR & Organisatie- ontwikkeling) en Ismail Abdel Rahman (ondernemer van SPAR city Nieuwe Doelenstraat, SPAR city Mariaplaats en WTC - samen met Wessel van der Kraan) konden de prijs in ontvangst.

Heldere afspraken

De jury in haar oordeel over SPAR: “Met een heldere focus, bezieling en doorzettingsvermogen heeft deze Nederlandse formule succes geboekt waarbij de formule zich meebeweegt met de veranderende consument”. Daarnaast sprak de jury over zorgvuldig geselecteerde ondernemers, die zich thuis voelen bij de formule. Ook de heldere afspraken met de ondernemers werden geroemd door de jury, waardoor de organisatie mede in staat is franchisenemers langere tijd aan zich te binden.

Bron: SPAR/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bakker Bart test ijsconcept met Heldro IJs

Formulenieuws - Bakker Bart start een pilot in samenwerking met Heldro IJs. De test vindt plaats op een viertal locaties, te weten Nijmegen (Broerstraat), Venlo (Lomstraat), Winschoten en Dordrecht, De franchisers in gaan de franchisenemers met vers Heldro IJs aan de slag. Gekozen is voor een landelijke spreiding, omdat Bakker Bart wil kijken of het ijs een kansrijke aanvulling is...

Lees bericht


NFV Franchise Trofee 2024 voor fastserviceketen Verhage

Verkiezing - Verhage is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2024, de jaarprijs van de Nederlandse Franchise Vereniging. Verhage liet twee andere genomineerde franchiseformules achter zich. Dat waren de Groningse koffieformule Doppio Espresso en AMI, een keten van kapsalons.

Lees bericht

Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht

Aziatische formule Eazie wil dit jaar vijf nieuwe locaties openen

Formulenieuws - Eazie , The Asian Good Food Bar, heropent de stationslocatie in Tilburg en laat bij die gelegenheid weten nog dit jaar met vijf vestigingen te willen uitbreiden naar 31 locaties. “Deze heropening is een resultaat van onze strategie om gezond eten voor iedereen in Nederland toegankelijk en betaalbaar te maken”, meldt Eelco van de Glind, expansiemanager eazie.

Lees bericht



‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid