Spare Rib Express start merkcampagne ‘Let It Rib’
Formulenieuws – Spare Rib Express komt met een nieuwe merkcampagne ‘Let It Rib’. In de campagne de ingredienten: verleiding, herkenbaarheid, maar ook humor.
De campagne is bedoeld om de merkbekendheid verder te vergroten en positioneert Spare Rib Express als hét bezorgrestaurant voor premium gerechten, met spareribs in het bijzonder. Het laat met een knipoog zien dat iedereen van spareribs houdt, ook "nette" mensen. Veel mensen vinden spareribs lekker, maar het eten van spareribs voelt soms ongemakkelijk. Let It Rib moedigt iedereen aan om die gêne los te laten. “We hebben vorig jaar onze merkidentiteit aangescherpt, en nu is het moment om door te pakken met een campagne die laat zien waar we voor staan: géén fastfood, maar premium bezorgmaaltijden, zonder de verplichting om ze ook "premium" te consumeren,” aldus Ralf Wijnveldt, Head of Marketing bij Spare Rib Express. “
De campagne viert het moment waarop je alles loslaat en spareribs eet zoals je ze gewoon móét eten; vol overgave. Vanaf eind april is de campagne via verschillende kanalen te zien.
Bron: Spare Rib Express/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken ziet omzet dalen mede door onderhandelingen
Bier - Bierbrouwer Heineken heeft in de eerste helft van dit jaar te maken gehad met tegenwind in bierverkoop. Hierdoor daalde de omzet met 5 procent naar 16,9 miljard euro. Niet alleen de sterkere euro drukte op de cijfers van de bierbrouwer, ook spanningen met grote afnemers, zoals in Nederland met supermarktketen Jumbo, speelden een rol.
Lees berichtNederlander besteedt €1,9 miljard bij fastfoodketens
Onderzoek - Nederlanders geven jaarlijks €1,9 miljard uit bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen ze gemiddeld €23. De uitgaven zijn het hoogst bij sushi-zaken en onder 35- tot en met 49-jarigen.
Lees berichtKlantgerichte service groeimotor bij Spare Rib Express Alkmaar
Formulenieuws - David Küçükkaya, ondernemer bij Spare Rib Express Alkmaar, heeft in twee jaar tijd indrukwekkende resultaten behaald. Hij realiseerde de hoogste omzet van alle vestigingen, dankzij een sterke focus op klantbeleving. "Service is meer dan een levering; het gaat om luisteren, begrip en waardering," aldus Küçükkaya.
Lees berichtNieuwe huisstijl Spare Rib Express na herpositionering
Formulenieuws – Spare Rib Express heeft de afgelopen periodesubtiele aanpassingen aangebracht aan het logo en de gebruikte kleuren. De nieuwe huisstijl maakt onderdeel uit van de nieuwe positionering van de fastfoodformule. De vernieuwingen zijn al zichtbaar op de website, app, verpakkingen, het hoofdkantoor en het wagenpark.
Lees berichtBezorgrestaurant Meat This wil groeien in de Randstad
Formulenieuws - Meat This, een premium bezorgrestaurant gespecialiseerd in spareribs, wil de komende jaren met twee tot vier locaties per jaar groeien in de Randstad. Het franchisebedrijf heeft op dit moment 7 vestigingen.
Lees berichteazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens
Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Lees bericht