SSP neemt 12 Burger King-locaties over van de NS
Formulenieuws - SSP Group breidt zijn samenwerking met NS Stations fors uit en neemt het beheer over van 12 bestaande Burger King-vestigingen op Nederlandse treinstations.
De meerjarige overeenkomst versterkt SSP’s positie op de Nederlandse markt, waar het bedrijf al meer dan 30 foodconcepten exploiteert op stations en luchthavens, waaronder Starbucks en BrewDog.
Voor SSP zijn dit de eerste Burger King-restaurants in Nederland. De overname bouwt voort op de wereldwijde samenwerking die SSP heeft met het merk, met inmiddels meer dan 100 Burger King-vestigingen in 19 landen. “Met deze uitbreiding voegen we een sterk internationaal merk toe aan ons portfolio op Nederlandse stations,” aldus Alice Theunissen, Managing Director SSP Nederland. “Samen met NS Stations willen we reizigers gemak, kwaliteit en snelheid bieden.”
Ook NS Stations is tevreden over de deal. “Wij vinden het belangrijk dat reizigers keuzevrijheid hebben op het station. SSP is voor ons de juiste partner om deze locaties voort te zetten,” aldus Anne-Maartje Ordelman, directeur bij NS Stations.
Investeringen
SSP neemt de vestigingen later dit jaar over en gaat investeren in een vernieuwd interieur en verdere verbeteringen in de digitale bestelmogelijkheden. Het gaat dan met name om de drukke locaties op Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal.
Bron: SSP group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bakker Bart opent 14 Bakker Bart To Go-winkels op grote treinstations
Formulenieuws - Bakker Bart zet een nieuwe strategische stap en opent vanaf januari 2026 veertien vestigingen op grote treinstations in Nederland. Onder de naam Bakker Bart To Go kunnen reizigers vanaf dat moment rekenen op het iconische Bartje, hét vers belegde broodje van Bakker Bart, en andere favorieten. Alles afgestemd op het gemak van onderweg.
Lees berichtCategoriewinnaars ABN AMRO Retailer of the Year 2025-2026 bekend
Verkiezing - De categoriewinnaars van de publieksprijzen ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland en ABN AMRO Webshop Awards the Netherlands 2025-2026 zijn bekendgemaakt.
Lees berichtABN AMRO: ‘Fastfoodbranche onder druk door hoge prijzen’
Analyse - De Nederlandse fastservicebranche staat voor een kentering. Waar ketens als McDonald’s, Burger King en Kwalitaria voorheen als crisisbestendig golden, blijkt uit een analyse van ABN AMRO dat consumenten structureel minder besteden aan snelle maaltijden.
Lees berichtSalsa Shop heropent op station Amsterdam Centraal
Formulenieuws - Vanaf 25 juli is Salsa Shop terug op Amsterdam Centraal, met een nieuwe locatie in de IJ Passage. De shop ligt buiten de toegangspoortjes en daardoor toegankelijk voor zowel reizigers als bezoekers van de stad.
Lees berichtStarbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol
Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.
Lees berichtSTACH opent vaste winkel in Eurostar-terminal Amsterdam CS
Formulenieuws - Na een succesvolle pop-up keert STACH terug naar Amsterdam Centraal. Ditmaal met een vaste vestiging in de vernieuwde Eurostar-terminal. Reizigers richting Londen kunnen op de locatie terecht voor verse koffie, gezonde snacks en lokale specialiteiten.
Lees bericht