Starbucks gaat ijskoffies breder testen binnen leisure en sports


Leisure – De Pyramide van Austerlitz is als een van de eerste gestart met de verkoop van Starbucks Chilled Classics ijskoffie om te testen welke kansen er zijn binnen leisure en sports. Gedurende drie maanden worden vier smaken vanuit een speciale koeling op verschillende plekken aangeboden. De actie is opgezet samen met sales- en promotiebureau Opmerken. De Pyramide van Austerlitz is aangewezen als ambassadeur voor de test. Het gaat in de test om de smaken Starbucks Chilled Classics Cappuccino, Caramel Macchiato, Caffé Latte en Vanilla Bean Macchiato, die in Neerland geproduceerd en gedistribueerd worden door Arla Foods. Na de succesvolle introducties in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Scandinavië en andere landen in Europa en de rest van de wereld, wil Starbucks verder doorgroeien in Nederland, waarbij de focus is op convenience & leisure. Antwan van der Aa, manager van de Pyramide van Austerlitz, is benieuwd hoe de verkoop van de ijskoffies: “Starbucks is een mooi iconisch merk en ik ben benieuwd hoe onze bezoekers daarop gaan reageren. De Starbucks koelkast is in ieder geval een mooie opvallende eyecatcher.” Heike van Wersch, Senior Brand Manager Starbucks vertelt: “Aanwezig zijn op het moment dat mensen op zoek zijn naar een koud drankje is voor Starbucks ijskoffie belangrijk. Als marktleider zien wij dan ook grote kansen om verder te groeien.” De samenwerking met Opmerken ziet zij als een logische. Opmerken runt in het sportkanaal Profkantine met ruim 2.200 aangesloten sportkantines en in het leisure-kanaal QualityTime met ruim 500 aangesloten leisure-outlets. Bron: @FoodClicks Leisure – De Pyramide van Austerlitz is als een van de eerste gestart met de verkoop van Starbucks Chilled Classics ijskoffie om te testen welke kansen er zijn binnen leisure en sports. Gedurende drie maanden worden vier smaken vanuit een speciale koeling op verschillende plekken aangeboden. De actie is opgezet samen met sales- en promotiebureau Opmerken. De Pyramide van Austerlitz is aangewezen als ambassadeur voor de test. Het gaat in de test om de smaken Starbucks Chilled Classics Cappuccino, Caramel Macchiato, Caffé Latte en Vanilla Bean Macchiato, die in Neerland geproduceerd en gedistribueerd worden door Arla Foods. Na de succesvolle introducties in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Scandinavië en andere landen in Europa en de rest van de wereld, wil Starbucks verder doorgroeien in Nederland, waarbij de focus is op convenience & leisure. Antwan van der Aa, manager van de Pyramide van Austerlitz, is benieuwd hoe de verkoop van de ijskoffies: “Starbucks is een mooi iconisch merk en ik ben benieuwd hoe onze bezoekers daarop gaan reageren. De Starbucks koelkast is in ieder geval een mooie opvallende eyecatcher.” Heike van Wersch, Senior Brand Manager Starbucks vertelt: “Aanwezig zijn op het moment dat mensen op zoek zijn naar een koud drankje is voor Starbucks ijskoffie belangrijk. Als marktleider zien wij dan ook grote kansen om verder te groeien.” De samenwerking met Opmerken ziet zij als een logische. Opmerken runt in het sportkanaal Profkantine met ruim 2.200 aangesloten sportkantines en in het leisure-kanaal QualityTime met ruim 500 aangesloten leisure-outlets. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Starbucks lanceert nieuw koffie-concept met warme en koude dranken

Introductie – Starbucks komt met een nieuw ‘Self-Serve’- koffieconcept. Deze zelfbedieningsautomaat is de eerste van Starbucks die zowel warme als ijskoude dranken serveert, samen met zuivelvrije melkalternatieven. De nieuwe automaat, maakt onderdeel uit van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program, dat samen met Nestlé Professional is opgezet. Eerste kennismaking in Nederland voor consumenten zal zijn bij enkele Shell-tankstations.

Lees bericht

Heropeningscampagne voor sport- en leisurekantines

Kantines – Opmerken, marketing-en salesbureau binnen Out of Home voor sport- en leisurekantines, organiseert voor de bij Profkantine en Quality Time aangesloten kantines een heropeningscampagne. Doelstelling achter de campagne is de kantines een extra steuntje in de rug geven bij de start van het nieuwe seizoen.

Lees bericht



Yoghurt Barn laat toeslag op plantaardige melk vallen

Formulenieuws – Ontbijt- en lunchketen Yoghurt Barn legt geen toeslag meer op de plantaardige opties en maakt het daarmee voor de klanten gemakkelijker om hun keuze te maken. Oprichter Wouter Staal verwacht dat de keten met deze prijswijziging binnen een jaar een verdubbeling van het aandeel plantaardige melk kunnen bereiken.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid