Starbucks gaat ijskoffies breder testen binnen leisure en sports


Leisure – De Pyramide van Austerlitz is als een van de eerste gestart met de verkoop van Starbucks Chilled Classics ijskoffie om te testen welke kansen er zijn binnen leisure en sports. Gedurende drie maanden worden vier smaken vanuit een speciale koeling op verschillende plekken aangeboden. De actie is opgezet samen met sales- en promotiebureau Opmerken. De Pyramide van Austerlitz is aangewezen als ambassadeur voor de test. Het gaat in de test om de smaken Starbucks Chilled Classics Cappuccino, Caramel Macchiato, Caffé Latte en Vanilla Bean Macchiato, die in Neerland geproduceerd en gedistribueerd worden door Arla Foods. Na de succesvolle introducties in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Scandinavië en andere landen in Europa en de rest van de wereld, wil Starbucks verder doorgroeien in Nederland, waarbij de focus is op convenience & leisure. Antwan van der Aa, manager van de Pyramide van Austerlitz, is benieuwd hoe de verkoop van de ijskoffies: “Starbucks is een mooi iconisch merk en ik ben benieuwd hoe onze bezoekers daarop gaan reageren. De Starbucks koelkast is in ieder geval een mooie opvallende eyecatcher.” Heike van Wersch, Senior Brand Manager Starbucks vertelt: “Aanwezig zijn op het moment dat mensen op zoek zijn naar een koud drankje is voor Starbucks ijskoffie belangrijk. Als marktleider zien wij dan ook grote kansen om verder te groeien.” De samenwerking met Opmerken ziet zij als een logische. Opmerken runt in het sportkanaal Profkantine met ruim 2.200 aangesloten sportkantines en in het leisure-kanaal QualityTime met ruim 500 aangesloten leisure-outlets. Bron: @FoodClicks Leisure – De Pyramide van Austerlitz is als een van de eerste gestart met de verkoop van Starbucks Chilled Classics ijskoffie om te testen welke kansen er zijn binnen leisure en sports. Gedurende drie maanden worden vier smaken vanuit een speciale koeling op verschillende plekken aangeboden. De actie is opgezet samen met sales- en promotiebureau Opmerken. De Pyramide van Austerlitz is aangewezen als ambassadeur voor de test. Het gaat in de test om de smaken Starbucks Chilled Classics Cappuccino, Caramel Macchiato, Caffé Latte en Vanilla Bean Macchiato, die in Neerland geproduceerd en gedistribueerd worden door Arla Foods. Na de succesvolle introducties in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Scandinavië en andere landen in Europa en de rest van de wereld, wil Starbucks verder doorgroeien in Nederland, waarbij de focus is op convenience & leisure. Antwan van der Aa, manager van de Pyramide van Austerlitz, is benieuwd hoe de verkoop van de ijskoffies: “Starbucks is een mooi iconisch merk en ik ben benieuwd hoe onze bezoekers daarop gaan reageren. De Starbucks koelkast is in ieder geval een mooie opvallende eyecatcher.” Heike van Wersch, Senior Brand Manager Starbucks vertelt: “Aanwezig zijn op het moment dat mensen op zoek zijn naar een koud drankje is voor Starbucks ijskoffie belangrijk. Als marktleider zien wij dan ook grote kansen om verder te groeien.” De samenwerking met Opmerken ziet zij als een logische. Opmerken runt in het sportkanaal Profkantine met ruim 2.200 aangesloten sportkantines en in het leisure-kanaal QualityTime met ruim 500 aangesloten leisure-outlets. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht

Starbucks opent honderdste locatie in Nederland

Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.

Lees bericht


Shell opent tweede Shell Mobility Hub in Rotterdam

Tankstation – Shell opende recent de eerste Shell Mobility Hub in Den Haag, samen met Q-Park Nederland. Deze week werd een tweede geopend aan het Hofplein in Rotterdam. Deze locatie kent geen Shell Café zoals Den Haag, maar heeft wel een Shell Select en een Starbucks. Vooralsnog staan er in totaal 4 hubs gepland, er komen er dus nog twee bij.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid