Starbucks lanceert nieuw koffie-concept met warme en koude dranken


Nieuw 'Self-Serve'-koffieconcept van Starbucks

Introductie – Starbucks komt met een nieuw ‘Self-Serve’- koffieconcept. Deze zelfbedieningsautomaat is de eerste van Starbucks die zowel warme als ijskoude dranken serveert, samen met zuivelvrije melkalternatieven. De nieuwe automaat, maakt onderdeel uit van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program, dat samen met Nestlé Professional is opgezet. Eerste kennismaking in Nederland voor consumenten zal zijn bij enkele Shell-tankstations.

Door de zelfbedieningsautomaat krijgt koffie voor onderweg een geheel nieuwe beleving. Gebruikers van de automaat hebben namelijk een brede keuze door het diverse aanbod aan mogelijkheden, zoals zes verschillende siropen, waaronder suikervrije en seizoensgebonden favorieten, twee espressobrandingen en een uitgebreid assortiment chocoladedranken. Hierdoor zijn er honderden verschillende combinaties mogelijk waaruit een consument kan kiezen.

Koffiehuis

Al deze variaties zijn beschikbaar met één druk op de knop en uit een enkel uitgiftepunt geserveerd. Het koffieconcept is volledig in Starbucksstijl ingericht en beschikt over een digitaal display, waar specifieke berichten aan de consument getoond en gewijzigd kunnen worden, afhankelijk van het tijdstip van de dag en het seizoen van het jaar. Clive Brennan, Hoofd Marketing EMENA: “Het concept is ontworpen om consumenten dezelfde ervaring te geven, die je ook in een koffiehuis kan verwachten.”

Shell-stations

Vanaf dit jaar zijn de nieuwe automaten te vinden in een beperkt aantal landen in heel Europa, met plannen voor verdere uitbreiding. De eerste zelfbedieningsautomaten staan in Shell-stations door heel Nederland.

Deze nieuwe oplossing is mogelijk gemaakt door de Global Coffee Alliance, die in 2018 is gevormd door Starbucks en Nestlé Professional, om het wereldwijde bereik van Starbucks-merken buiten de Starbucks-winkels te versnellen en te laten groeien, waaronder binnen foodservice.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nestlé introduceert KitKat Vegan

Introductie – De vraag naar meer plantaardig is nu ook terug te vinden bij de chocoladeproducten. Vanaf half oktober introduceert Nestlé de nieuwe KitKat Vegan, onder de naam KitKat V.

Lees bericht


Vijf tankstations krijgen nieuwe huurder bij locatieveiling

Tankstations – De huurrechten van 25 tankstations werden 8 september door het Rijksvastgoedbedrijf in Den Haag geveild. Vijf tanklocaties wisselden van exploitant. Een recordbedrag van ruim 27,5 miljoen euro werd geboden voor BP-tankstation ‘Honswijck’ aan de A1 bij Muiden dat voor vijftien jaar in handen komt van EG Retail Netherlands.

Lees bericht


Shell zet broodje kreeft op de menukaart

Formulenieuws – Vanaf 18 augustus staat een broodje kreeft bij alle Shell-bakkerijlocaties in Nederland op het menu. Dit exclusieve broodje maakt deel uit van het Hollandse Helden-assortiment en is slechts tijdelijk verkrijgbaar.

Lees bericht



De Broodjesbox opent derde locatie

Petrol – Het Broodjesbox-concept van Jan Knol en Ruud Sievers heeft een derde locatie geopend en een tweede in Almelo. De locatie aan de Sluitersveldsingel is gecombineerd met een BP-tankstation.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid