Starbucks serveert Teavana thee-assortiment na VS en Europa nu ook in Azië


Convenience - De Amerikaanse koffiecaféketen Starbucks schenkt vanaf nu na de VS en Europa ook in al haar filialen in Azië Teavana thee. Starbucks biedt de thee van Teavana in meer dan 6200 van haar vestigingen in Azië, China en de Pacific. Starbucks heeft het eigen thee-assortiment onder het merk Teavana in het standaard-aanbod van haar Aziatische koffiecafés opgenomen. De grootste koffieformule ter wereld heeft de ambitie de theeverkopen de komende vijf jaar wereldwijd naar een omzet van drie miljard dollar uit te bouwen. In Azië is met name China het land waar Starbucks de beste zaken doet. De afgelopen jaren heeft Starbucks er jaarlijks gemiddeld vijfhonderd vestigingen geopend. In 2019 wil het bedrijf er 3400 koffiecafés hebben. Ondanks de opening van vele koffiecafés in Azië, is thee de markt met de grootste groeipotentie op langere termijn. Alleen al in China wordt het theevolume op 9,5 miljard dollar geschat en voor Starbucks de reden hier vol in te zetten op de uitrol van het Teavana merk. Theecultuur Op maat afgestemd op de zestien landen in Azië waar Starbucks actief is, zijn er onder het Teavana-merk speciale smaakvarianten ontwikkeld. Het aanbod bestaat zowel uit warme als uit koude theeën. Teavana is in 2012 door Starbucks overgenomen en wordt sinds afgelopen maand juli ook in Europese Starbucks vestigingen geschonken. Ook in Starbucks koffiecafés in Nederland staat Teavana thee op de menukaart. “We zijn trots om de Teavana thee te lanceren in onze Starbucks winkels en onze klanten kennis te laten maken met exotische combinaties, gedurfde smaken en nieuwe soorten thee”, zei Charlotta Oldham, Starbucks EMEA tea category manager tijdens de lancering. “Teavana ijsthee is een verfrissende en lekkere aanvulling op ons zomermenu. Onze missie is om een ​​moderne theecultuur te creëren met theeproducten en ervaringen waarvan we hopen dat onze klanten zullen genieten.” Succes In thuisland de VS is Teavana volgens Starbucks een succes. De thee-omzet is met 12 procent gestegen waarbij vooral ijsthee hét succesproduct is met een omzetgroei van 29 procent. Teavana wordt niet alleen -koud of warm- vers voor het oog van de klant in de Starbucks koffiecafés bereid, ook bestaan er wereldwijd meer dan 350 speciale Teavana gebrande theewinkels. Bron: @FoodClicks

Convenience - De Amerikaanse koffiecaféketen Starbucks schenkt vanaf nu na de VS en Europa ook in al haar filialen in Azië Teavana thee. Starbucks biedt de thee van Teavana in meer dan 6200 van haar vestigingen in Azië, China en de Pacific. Starbucks heeft het eigen thee-assortiment onder het merk Teavana in het standaard-aanbod van haar Aziatische koffiecafés opgenomen. De grootste koffieformule ter wereld heeft de ambitie de theeverkopen de komende vijf jaar wereldwijd naar een omzet van drie miljard dollar uit te bouwen. In Azië is met name China het land waar Starbucks de beste zaken doet. De afgelopen jaren heeft Starbucks er jaarlijks gemiddeld vijfhonderd vestigingen geopend. In 2019 wil het bedrijf er 3400 koffiecafés hebben. Ondanks de opening van vele koffiecafés in Azië, is thee de markt met de grootste groeipotentie op langere termijn. Alleen al in China wordt het theevolume op 9,5 miljard dollar geschat en voor Starbucks de reden hier vol in te zetten op de uitrol van het Teavana merk. Theecultuur Op maat afgestemd op de zestien landen in Azië waar Starbucks actief is, zijn er onder het Teavana-merk speciale smaakvarianten ontwikkeld. Het aanbod bestaat zowel uit warme als uit koude theeën. Teavana is in 2012 door Starbucks overgenomen en wordt sinds afgelopen maand juli ook in Europese Starbucks vestigingen geschonken. Ook in Starbucks koffiecafés in Nederland staat Teavana thee op de menukaart. “We zijn trots om de Teavana thee te lanceren in onze Starbucks winkels en onze klanten kennis te laten maken met exotische combinaties, gedurfde smaken en nieuwe soorten thee”, zei Charlotta Oldham, Starbucks EMEA tea category manager tijdens de lancering. “Teavana ijsthee is een verfrissende en lekkere aanvulling op ons zomermenu. Onze missie is om een ​​moderne theecultuur te creëren met theeproducten en ervaringen waarvan we hopen dat onze klanten zullen genieten.” Succes In thuisland de VS is Teavana volgens Starbucks een succes. De thee-omzet is met 12 procent gestegen waarbij vooral ijsthee hét succesproduct is met een omzetgroei van 29 procent. Teavana wordt niet alleen -koud of warm- vers voor het oog van de klant in de Starbucks koffiecafés bereid, ook bestaan er wereldwijd meer dan 350 speciale Teavana gebrande theewinkels. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

EG Group opent ‘Texaco foodcourt’ Honselersdijk

Petrol – De opening stond gepland half december, maar dinsdag was het zover; op bedrijventerrein Elsenbosch bij Honselersdijk heeft de EG Group haar nieuwste Texaco-tankstation geopend. Niet als standalone, maar in combinatie met verschillende foodformules. Formules die door de EG Group worden gerund.

Lees bericht


HMSHost en Westland openen Old Amsterdam brandstore op Schiphol

Luchthaven - HMSHost Nederland, horecabedrijf voor reizigers onderweg, exploiteert met kaasproducent Westland een Old Amsterdam brandstore op Schiphol Plaza. Shoppers en reizigers kunnen hier ter plekke een Old Amsterdam tosti eten of terecht voor een bekroond stuk Old Amsterdam kaas in geschenkverpakking.

Lees bericht


Starbucks lanceert nieuw koffie-concept met warme en koude dranken

Introductie – Starbucks komt met een nieuw ‘Self-Serve’- koffieconcept. Deze zelfbedieningsautomaat is de eerste van Starbucks die zowel warme als ijskoude dranken serveert, samen met zuivelvrije melkalternatieven. De nieuwe automaat, maakt onderdeel uit van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program, dat samen met Nestlé Professional is opgezet. Eerste kennismaking in Nederland voor consumenten zal zijn bij enkele Shell-tankstations.

Lees bericht



Yoghurt Barn laat toeslag op plantaardige melk vallen

Formulenieuws – Ontbijt- en lunchketen Yoghurt Barn legt geen toeslag meer op de plantaardige opties en maakt het daarmee voor de klanten gemakkelijker om hun keuze te maken. Oprichter Wouter Staal verwacht dat de keten met deze prijswijziging binnen een jaar een verdubbeling van het aandeel plantaardige melk kunnen bereiken.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid