StationsHuiskamer en Kiosk sluiten aan bij Too Good To Go


Too Good To Go-gebruikers kunnen via de app Verrassingspakketten kopen met een selectie van eten en drinken dat nog niet verkocht is tijdens de normale winkeluren van Kiosk en StationsHuiskamer

Stations - StationsHuiskamer en Kiosk, twee formules van NS, sluiten zich vanaf maandag 11 september aan bij Too Good To Go. Op die manier kunnen de formules overgebleven voedsel  dat nog goed te consumeren is, maar niet verkocht is, een tweede kans te geven.

Met de samenwerking wil NS een bijdrage leveren aan de strijd tegen voedselverspilling. Tegelijkertijd hoopt de NS een groter bewustzijn bij de reiziger te realiseren als het gaat om de noodzaak van duurzame en vooral bewustere consumptie. De samenwerking met 's werelds grootste marktplaats voor voedseloverschotten, past ook in de ambitie van NS om te komen tot afvalvrije stations.

Verrassingspakketten

Too Good To Go-gebruikers kunnen via de app Verrassingspakketten kopen met een selectie van eten en drinken dat nog niet verkocht is tijdens de normale winkeluren van Kiosk en StationsHuiskamer. In de Verrassingspakketten zijn bijvoorbeeld fruit, drankjes en hartige en zoete snacks zoals koeken en saucijzenbroodjes te vinden.  “Elke dag wordt er ontzettend veel voedsel verspild dat nog prima gegeten kan worden en dat is ontzettend zonde. Too Good To Go is een mooie manier om een deel van dit voedsel te redden en afval te verminderen,” aldus Semih Turan, Business Developer bij NS.

Bron: NS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Horeca verspilt 5,6 miljoen minder voedsel

Voedselverspilling – De Nederlandse horeca verspilde in 2023 9,2% minder voedsel dan in 2019. Ondanks deze daling van 5,6 miljoen kilogram, gooit de sector nog steeds 55,4 miljoen kilo voedsel weg. Dat kost de sector 647 miljoen euro per jaar.

Lees bericht



Compass en InstockMarket schalen samenwerking op

Voedselverspilling – Compass Group, 's werelds grootste food- en servicebedrijf met de labels Eurest, ESFM, Famous Flavours, Maison van den Boer en Xandrion, wil meer werk maken van duurzaamheid en schaalt hiervoor de samenwerking met InstockMarket op.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid