StationsHuiskamer en Kiosk sluiten aan bij Too Good To Go
Stations - StationsHuiskamer en Kiosk, twee formules van NS, sluiten zich vanaf maandag 11 september aan bij Too Good To Go. Op die manier kunnen de formules overgebleven voedsel dat nog goed te consumeren is, maar niet verkocht is, een tweede kans te geven.
Met de samenwerking wil NS een bijdrage leveren aan de strijd tegen voedselverspilling. Tegelijkertijd hoopt de NS een groter bewustzijn bij de reiziger te realiseren als het gaat om de noodzaak van duurzame en vooral bewustere consumptie. De samenwerking met 's werelds grootste marktplaats voor voedseloverschotten, past ook in de ambitie van NS om te komen tot afvalvrije stations.
Verrassingspakketten
Too Good To Go-gebruikers kunnen via de app Verrassingspakketten kopen met een selectie van eten en drinken dat nog niet verkocht is tijdens de normale winkeluren van Kiosk en StationsHuiskamer. In de Verrassingspakketten zijn bijvoorbeeld fruit, drankjes en hartige en zoete snacks zoals koeken en saucijzenbroodjes te vinden. “Elke dag wordt er ontzettend veel voedsel verspild dat nog prima gegeten kan worden en dat is ontzettend zonde. Too Good To Go is een mooie manier om een deel van dit voedsel te redden en afval te verminderen,” aldus Semih Turan, Business Developer bij NS.
Bron: NS/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn zet ‘kijk, ruik en proef-logo op verpakkingen
Supermarkt - Vanaf donderdag gebruikt Albert Heijn als eerste supermarkt het kijk, ruik en proef-logo op verpakkingen. Albert Heijn eigenmerk magere en volle yoghurt en karnemelk zijn de eerste producten met dit nieuwe logo.
Lees berichtSUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo
Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.
Lees berichtRotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven
Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees berichtLuca’s op station Zwolle en ‘s-Hertogenbosch worden Julia’s
Formulenieuws – Luca’s gaat als formulenaam verdwijnen. De twee locaties op station Zwolle en ‘s-Hertogenbosch worden Julia’s. Dat heeft NS Retail donderdag bekend gemaakt.
Lees berichtNu ook ‘bio-puree’ van afgekeurde biologische bananen
Voedselverspilling – The Banana Factory opende begin 2023 haar deuren om anders afgekeurde bananen, te redden van onnodige vernietiging door hier bananenpuree van te maken. Naast reguliere bananenpuree, maakt het bedrijf in samenwerking met Coroos nu ook biologisch gecertificeerde bananenpuree zodat ook bio producenten kunnen werken met “no-waste” bananenpuree.
Lees bericht