Stegeman introduceert omeletplakjes als vleesalternatief


Stegeman omeletplakjes zijn er in drie variaties

Introductie – Stegeman is van oudsher een vlees- en vleeswarenbedrijf, maar de laatste jaren sterk aan het innoveren op het gebied van alternatieven zonder of met minder vlees. Dit keer introduceert het bedrijf een nieuwe innovatie, de omeletplakjes. Daarmee speelt Stegeman in op het veranderde voedingspatroon van Nederlanders, want steeds vaker kiezen consumenten voor een ei als vervanger van vlees.

De omeletplakjes verschijnen in drie varianten omeletplakjes. Eieren zijn een populaire vleesvervanger omdat ze ijzer, vitamine B1 én vitamine B12 bevatten. De nieuwe omeletplakjes van Stegeman zorgen voor veel variatie in de keuken, zijn rijk aan proteïnen en lekker voedzaam omdat ze groenten bevatten. Alle varianten worden gemaakt van eieren afkomstig van vrije uitloopkippen.

Alternatieven

De drie varianten omeletplakjes sluiten aan op de ambitie van Stegeman om tegen 2030 50% van haar vleesproductie te hebben vervangen door plantaardige alternatieven. In totaal zijn er drie variaties: Boerenomelet met spekjes, lente-ui, tomaat, paprika, wortel en champignon; Italiaanse omelet (vega) met pesto, courgette, kerstomaatjes en paprika en Spaanse omelet met chorizo, paprika en aardappel.

Bron: Stegeman/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice

Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.

Lees bericht


‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’

Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.

Lees bericht

De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid