Stegeman introduceert omeletplakjes als vleesalternatief

Introductie – Stegeman is van oudsher een vlees- en vleeswarenbedrijf, maar de laatste jaren sterk aan het innoveren op het gebied van alternatieven zonder of met minder vlees. Dit keer introduceert het bedrijf een nieuwe innovatie, de omeletplakjes. Daarmee speelt Stegeman in op het veranderde voedingspatroon van Nederlanders, want steeds vaker kiezen consumenten voor een ei als vervanger van vlees.
De omeletplakjes verschijnen in drie varianten omeletplakjes. Eieren zijn een populaire vleesvervanger omdat ze ijzer, vitamine B1 én vitamine B12 bevatten. De nieuwe omeletplakjes van Stegeman zorgen voor veel variatie in de keuken, zijn rijk aan proteïnen en lekker voedzaam omdat ze groenten bevatten. Alle varianten worden gemaakt van eieren afkomstig van vrije uitloopkippen.
Alternatieven
De drie varianten omeletplakjes sluiten aan op de ambitie van Stegeman om tegen 2030 50% van haar vleesproductie te hebben vervangen door plantaardige alternatieven. In totaal zijn er drie variaties: Boerenomelet met spekjes, lente-ui, tomaat, paprika, wortel en champignon; Italiaanse omelet (vega) met pesto, courgette, kerstomaatjes en paprika en Spaanse omelet met chorizo, paprika en aardappel.
Bron: Stegeman/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
Introductie - ME-AT the Alternative, dochteronderneming van Vion, introduceert als eerste bedrijf in de branche plantaardige vleesvervangers op basis van proteïnen uit Nederlandse veldbonen in de retail.
Lees berichtSchouten ziet sterke groei plantaardige vis door hoge olieprijs
Plantaardig - Schouten Europe, het bedrijf dat zich richt op vlees- en visvervangers, ziet de vraag naar plantaardige vis in een stroomversnelling komen door de stijgende gasolieprijzen. De sterk gestegen energieprijzen maken een rendabele visserij amper mogelijk.
Lees bericht‘Nederland telt meer flexitariërs dan vleeseters’
Onderzoek - Meer dan de helft van de Nederlanders (53%) eet minimaal maandelijks vleesvervangers. Dat meldt onderzoeksbureau Markteffect. Het bureau voert jaarlijks onderzoek uit naar het sentiment rondom vleesvervangers en dit jaar blijkt dat een aanzienlijk deel van de Nederlanders minder vlees is gaan eten.
Lees berichtBiovecci introduceert assortiment van 16 vleesvervangers
Introductie – Maandag 1 november, op World Vegan Day, introduceert het nieuwe merk Biovecci, een assortiment van 16 vleesvervangers. De producten zijn vooralsnog verkrijgbaar bij Ekoplaza, Marqt en de bio-speciaalzaak.
Lees berichtStegeman introduceert ‘kan ook anders’-range
Introductie – Stegeman, het Nederlandse vleeswarenmerk van de Sigma Foodgroup, introduceert dit voorjaar de ‘kan ook anders’-range met hybride vleesproducten. Het gaat om producten met 30% minder vet en die deels bestaan uit groenten.
Lees berichtVan Loon Group start nieuw bedrijf No Meat Today Company
Vleesvervangers – Van Loon Group start een nieuw bedrijf dat volledig is gericht op de productie van vleesvervangers,. Het bedrijf No Meat Today Company gaat verdere expansie realiseren in het vleesvervangerssegment met de grondstof FiberFort™ en zal zich daarnaast bezig houden met de ontwikkeling en productie van een breed scala aan non meat producten.
Lees bericht