Stegeman introduceert omeletplakjes als vleesalternatief

Introductie – Stegeman is van oudsher een vlees- en vleeswarenbedrijf, maar de laatste jaren sterk aan het innoveren op het gebied van alternatieven zonder of met minder vlees. Dit keer introduceert het bedrijf een nieuwe innovatie, de omeletplakjes. Daarmee speelt Stegeman in op het veranderde voedingspatroon van Nederlanders, want steeds vaker kiezen consumenten voor een ei als vervanger van vlees.
De omeletplakjes verschijnen in drie varianten omeletplakjes. Eieren zijn een populaire vleesvervanger omdat ze ijzer, vitamine B1 én vitamine B12 bevatten. De nieuwe omeletplakjes van Stegeman zorgen voor veel variatie in de keuken, zijn rijk aan proteïnen en lekker voedzaam omdat ze groenten bevatten. Alle varianten worden gemaakt van eieren afkomstig van vrije uitloopkippen.
Alternatieven
De drie varianten omeletplakjes sluiten aan op de ambitie van Stegeman om tegen 2030 50% van haar vleesproductie te hebben vervangen door plantaardige alternatieven. In totaal zijn er drie variaties: Boerenomelet met spekjes, lente-ui, tomaat, paprika, wortel en champignon; Italiaanse omelet (vega) met pesto, courgette, kerstomaatjes en paprika en Spaanse omelet met chorizo, paprika en aardappel.
Bron: Stegeman/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Arnauld Demoulin benoemd tot nieuwe CEO van Stegeman
Benoeming - Multinational Sigma kondigt de benoeming aan van Arnauld Demoulin als Chief Executive Officer van haar dochterondernemingen Imperial Meat Products en Stegeman in de Benelux.
Lees bericht‘Nederland koploper in gezonde vlees- en zuivelvervangers’
Onderzoek – Nederlandse vleesvervangers en plantaardige melk hebben gemiddeld een gezondere samenstelling dan die uit andere landen. Dit blijkt uit onderzoek van ProVeg International, waarin Nederlandse alternatieven voor vlees en zuivel werden vergeleken met vervangers uit tien andere landen.
Lees berichtNieuwe vezeltechnologie Schouten in plantaardige schnitzel
Introductie – Schouten Europe heeft een nieuwe, zelfontwikkelde vezeltechnologie toegepast ter vervanging voor getextureerde eiwitten in de plantaardige schnitzel. Naast een betere textuur voor vleeslijkende producten zorgt de innovatie ook voor een lagere milieu-impact.
Lees berichtBoermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Lees bericht‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’
Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.
Lees berichtDe Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees bericht