Sterke groei HelloFresh in eerste kwartaal 2022


Sterke groei HelloFresh, ook in aantal klanten

Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft een sterk eerste kwartaal achter de rug. Zowel het aantal klanten dat gebruik maakte van de maaltijdbox als omzet namen fors toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

In het eerste kwartaal van 2022 boekte HelloFresh een omzet van bijna 2 miljard euro.  Ook het aantal klanten nam in de eerste drie maanden met 17 procent verder toe tot 8,52 miljoen. In 2021 lag dit aantal nog op 7,28 miljoen. De omzet kwam uit op 1,9 miljard euro. Dit is een toename van 26,4%. In 2021 kwam d omzet in het eerste kwartaal uit op 1,44 miljard euro. Daarnaast behield de onderneming een sterke klantenbinding, met een lichte stijging van het gemiddelde aantal bestellingen per klant en een stijging van de waarde van de gemiddelde bestelling naar 55,1 euro ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van HelloFresh. "Nadat we onze activiteiten in de afgelopen twee jaar hebben verdrievoudigd, zijn we nu goed op weg om deze nieuwe activiteiten verder succesvol te maken, onze nieuwe regio's op te schalen en verder te investeren in onze capaciteiten om ons succes op lange termijn als uiterst rendabele geïntegreerde groep voor voedingsoplossingen te verzekeren."

Uitdagingen

Ook HelloFresh heeft uitdagingen als het gaat om verhoogde inkoopprijzen, verdere verduurzaming en hogere transportkosten. “We bieden steeds meer seizoensgebonden producten aan en in ons aanbod zijn er recepten te vinden voor elk moment van de dag. Deze en meer productverbeteringen voeren wij door om onze klanten elke keer nog beter te kunnen voorzien in hun behoeften, dit terwijl we alle uitdagingen waarmee we in de huidige tijd te maken krijgen met beide handen aanpakken", aldus Pauwel Wiertsema, CEO van HelloFresh Benelux. 

Bron: HelloFresh/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HelloFresh realiseert 6 miljard euro omzet in 2021

Maaltijdboxen – HelloFresh heeft in 2021 een zeer goed jaar achter de rug. De maaltijdboxleverancier leverde bijna 1 miljard maaltijden aan klanten in 17 markten op drie continenten. De omzet van de groep voor het volledige jaar 2021 bedroeg 6,0 miljard euro (+61,5%).

Lees bericht


Groendus en Zoncoalitie realiseren zonnedaken voor Makro

Groothandel - Makro heeft een grote zonnecentrale in gebruik genomen op het dak van Makro Duiven. Op nog 4 andere daken wordt druk gebouwd. In totaal worden er 8.720 zonnepanelen geïnstalleerd met een vermogen van bijna 5.000 kilowattpiek, vergelijkbaar met het verbruik van ongeveer 1.500 huishoudens per jaar.

Lees bericht

Drie kwart Nederlanders bestempelt derde kerstdag als kliekjesdag

Onderzoek – Nederlanders blijken goed om te gaan met het tegengaan van voedselverspilling. Zo is 89% zich bewust van de hoeveelheid boodschappen die in huis zijn gehaald voor de feestdagen en beschouwt drie kwart (73%) van de Nederlanders ‘derde kerstdag’ als kliekjesdag om de restanten alsnog op te maken. Dit blijkt uit het onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.

Lees bericht

HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet

Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het  groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met  4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.

Lees bericht


HelloFresh bezorgt steeds meer klanten extra boodschappen

Bezorgdienst - Maaltijdboxenbezorger HelloFresh wist in het eerste kwartaal van dit jaar niet alleen twee miljoen extra klanten te trekken, maar ook het aantal ‘extra boodschappen’ in Nederland te verdubbelen. Wereldwijd maken nu 7,3 miljoen mensen gebruik van de maaltijdboxen. Het bedrijf profiteert vooral door de coronamaatregelen.

Lees bericht

Sodexo en Uber Eats sluiten deal maaltijdbezorging thuiswerkenden

Overeenkomst - Sodexo en Uber Eats hebben een wereldwijde overeenkomst gesloten dat de bezorgdienst zeven dagen per week maaltijden gaat bezorgen aan houders van een Sodexo-restaurantpas.  De nieuwe dienst is volgens Sodexo een logisch gevolg van het werken op afstand en vormt een aanvulling op het huidige online bestel- en betalingsaanbod met de Pass Restaurant-kaart.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid