Sterke omzetgroei HelloFresh door coronacrisis


Maaltijdbox - HelloFresh SE, 's werelds marktleider van maaltijdpakketten, heeft een zeer sterk eerste kwartaal achter de rug. Geholpen door de coronamaatregelen, omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven, steeg het aantal actieve klanten met 68,4% naar 4,18 miljoen. Dit resulteerde in een omzet groei van meer dan 66% naar bijna 700 miljoen euro.

De groei in aantal klanten, zorgde ervoor dat het bedrijf zelf ook minder geld hoefde uit te geven aan marketingkosten. Hierdoor verbeterde het brutoresultaat aanzienlijk, namelijk 63,1 miljoen euro. Ter vergelijking met dezelfde periode vorig jaar was dit brutoresultaat nog 26,1 miljoen negatief. De huidige situatie zorgt nu voor een positieve marge van 9%, zo laat HelloFresh weten.

Door het goede eerste kwartaal stelt het bedrijf de verwachtingen voor geheel 2020 naar boven bij. Ging HelloFresh eerst uit van een omzetstijging tussen de 22% en 27% (bij constante wisselkoersen, red.), nu acht de maaltijdboxleverancier een stijging van 40% en 55% realistisch. “Bovenop onze al ontzettend sterke eerste twee maanden van het jaar, zagen we in de tweede helft van maart een significante toename in de vraag naar onze maaltijden. Dit terwijl deze wereldwijde pandemie ook al onze markten in korte tijd raakt. Zeker in deze tijden zijn we trots dat we 111 miljoen maaltijden aan families over de hele wereld hebben kunnen leveren”, zegt Dominik Richter, medeoprichter en CEO van HelloFresh.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



HelloFresh verwacht omzet bijna te verdubbelen

Bezorging - Niet alleen het afhalen en bezorgen van gerechten groeit hard als gevolg van de coronamaatregelen en beperkingen, maar ook de bezorging van maaltijdboxen. HelloFresh ziet door die groei dit jaar de omzet zelfs bijna verdubbelen.

Lees bericht

HelloFresh profiteert sterk van coronaperiode

Maaltijdbezorgdienst – HelloFresh heeft het aantal bestellingen en de omzet meer dan zien verdubbelden dankzij recordcijfers in het tweede kwartaal dit jaar. Het aantal bestellingen steeg in het tweede kwartaal van 2020 met 103% in vergelijking met vorig jaar. In de coronaperiode steeg het aantal bestellingen naar 18,1 miljoen.

Lees bericht

HelloFresh wil 100% van de CO2-uitstoot compenseren

Maaltijdbezorging – Maaltijdbezorger HelloFresh gaat 100% van de directe CO2-uitstoot van haar wereldwijde productie, levering aan klanten, kantoren en zakelijk reizen compenseren. De stap maakt deel uit van de groene energie- en CO2-reductiestrategie van het bedrijf.

Lees bericht


‘Maaltijdbox-kokers verspillen 21% minder voedsel’

Duurzaamheid – Huishoudens die gebruik maken van een maaltijdbox verspillen 21% minder voedsel, dan wanneer zelf de boodschappen worden gedaan in een supermarkt. Dit cijfer weegt daarom mee in het duurzaamheidsrapport van maaltijdbezorger HelloFresh. Net als de elektrische bezorging in de binnenring van Amsterdam.

Lees bericht

HelloFresh zet volgende stap in verduurzaming

Verduurzamen - Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft de volgende stap genomen in de verduurzaming van de bezorging aan haar klanten. Sinds oktober 2019 werkt HelloFresh met een softwaresysteem om de bezorgroutes in de Benelux verder te optimaliseren en bezorgt het in de binnenring van Amsterdam voortaan met elektrische busjes.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid