Sterke omzetgroei HelloFresh door coronacrisis


Maaltijdbox - HelloFresh SE, 's werelds marktleider van maaltijdpakketten, heeft een zeer sterk eerste kwartaal achter de rug. Geholpen door de coronamaatregelen, omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven, steeg het aantal actieve klanten met 68,4% naar 4,18 miljoen. Dit resulteerde in een omzet groei van meer dan 66% naar bijna 700 miljoen euro.

De groei in aantal klanten, zorgde ervoor dat het bedrijf zelf ook minder geld hoefde uit te geven aan marketingkosten. Hierdoor verbeterde het brutoresultaat aanzienlijk, namelijk 63,1 miljoen euro. Ter vergelijking met dezelfde periode vorig jaar was dit brutoresultaat nog 26,1 miljoen negatief. De huidige situatie zorgt nu voor een positieve marge van 9%, zo laat HelloFresh weten.

Door het goede eerste kwartaal stelt het bedrijf de verwachtingen voor geheel 2020 naar boven bij. Ging HelloFresh eerst uit van een omzetstijging tussen de 22% en 27% (bij constante wisselkoersen, red.), nu acht de maaltijdboxleverancier een stijging van 40% en 55% realistisch. “Bovenop onze al ontzettend sterke eerste twee maanden van het jaar, zagen we in de tweede helft van maart een significante toename in de vraag naar onze maaltijden. Dit terwijl deze wereldwijde pandemie ook al onze markten in korte tijd raakt. Zeker in deze tijden zijn we trots dat we 111 miljoen maaltijden aan families over de hele wereld hebben kunnen leveren”, zegt Dominik Richter, medeoprichter en CEO van HelloFresh.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Maaltijdbox-kokers verspillen 21% minder voedsel’

Duurzaamheid – Huishoudens die gebruik maken van een maaltijdbox verspillen 21% minder voedsel, dan wanneer zelf de boodschappen worden gedaan in een supermarkt. Dit cijfer weegt daarom mee in het duurzaamheidsrapport van maaltijdbezorger HelloFresh. Net als de elektrische bezorging in de binnenring van Amsterdam.

Lees bericht

HelloFresh zet volgende stap in verduurzaming

Verduurzamen - Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft de volgende stap genomen in de verduurzaming van de bezorging aan haar klanten. Sinds oktober 2019 werkt HelloFresh met een softwaresysteem om de bezorgroutes in de Benelux verder te optimaliseren en bezorgt het in de binnenring van Amsterdam voortaan met elektrische busjes.

Lees bericht

Maaltijdboxen winnen geen terrein meer in 2019

Onderzoek – Het percentage Nederlanders dat gebruik maakt van maaltijdboxen neemt niet verder toe. Dit geldt ook voor de marktleider HelloFresh. Alleen Beebox was in staat, mede dank zij het samengaan met Willem & Drees, de positie te verbeteren.

Lees bericht

Tweede winstgevende kwartaal voor HelloFresh

Bezorgservice – Maaltijdbox-leverancier HelloFresh blijft sterke prestaties communiceren. Het wereldwijd opererende bedrijf meldt voor het tweede kwartaal op rij winstgevend te zijn. Ook de omzet van de groep groeide fors in het derde kwartaal. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 45,8% tot 441 miljoen euro. Volgens eigen cijfers van HelloFresh heeft het bedrijf 68,9 miljoen maaltijden geleverd aan 2,61 miljoen klanten in de...

Lees bericht


HelloFresh komt met ‘add-on’ Borrelbox

Bezorgdienst – Omdat borrelen niet uit de Nederlandse cultuur is weg te denken komt HelloFresh met de Borrelbox. De Borrelbox is een add-on bij de wekelijkse maaltijdbox en bevat een selectie (buitenlandse) kazen en worsten, charcuterie, olijven, tapenades en andere hapjes. De Borrelbox kost €16,- en is geschikt voor 2 tot 4 personen. De borreldoos is ook niet los te bestellen, maar alleen...

Lees bericht

HelloFresh partner van Samen Tegen Voedselverspilling

Voedselverspilling - Maaltijdboxleverancier HelloFresh is sinds deze maand partner van het platform Samen Tegen Voedselverspilling (STV). Het platform is opgezet om tegen 2030 voedselverspilling met de helft te verminderen. HelloFresh maakt dat vandaag bekend bij de start van de Week Tegen Voedselverspilling. STV is een samenwerking tussen bedrijven, organisaties, wetenschappers, de overheid én consumenten. Voedselverspilling willen zij gezamenlijk tegengaan in de...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid