Strandpaviljoen Woest 17 Beste Paviljoen van 2024
_1080_720_90.jpeg)
Verkiezingen – Deze week werden in Zeeland de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen van Nederland en de Schoonste Stranden uitgereikt. Woest 17 ontving de hoofdprijs voor het Beste Paviljoen van Nederland uit handen van Saskia Geraeds van het Landelijk Bestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
De prijsuitreikingen vonden plaats bij Beachclub Perry’s, het beste paviljoen van 2023. Zeeland was daarmee voor tweede jaar op rij thuis van het beste strandpaviljoen van Nederland. Woest 17 in het Zeeuwse Nieuwvliet won vorig jaar al de titel voor de Beste Nieuwkomer van 2023 en dit jaar waren jury, mystery guests en publiek nog meer onder de indruk van dit moderne paviljoen. Bezoekers roemden de gerechten van topkwaliteit met gebruik van lokale ingrediënten, de warme gastvrijheid en de prachtige uitstraling van het paviljoen.
Andere categorieën
Naast de prijzen voor het Beste Paviljoen en de Schoonste Stranden, reikte de jury ook andere prijzen. De Beste Nieuwkomer was strandclub Horizon in Renesse. Het Meest Duurzame Paviljoen werd Nederzandt in Zuid-Holland en Oranje Buiten in Hoorn werd uitgeroepen tot het Beste Zoetwaterpaviljoen van 2024.
Paviljoens per provincie
Voorafgaand aan de overall winnaar maakte de jury de winnaars bekend van de Beste Paviljoens per provincie. In Zeeland kreeg Woest 17 ook de prijs voor het Beste Paviljoen van de provincie. In Zuid-Holland werd het Katwijkse paviljoen Het Strand uitgeroepen tot Beste Paviljoen. In Noord-Holland prolongeerde Zeezicht uit Castricum haar titel van Beste Paviljoen van de provincie en op de Waddeneilanden werd Heartbreak Hotel op Terschelling verkozen tot het beste paviljoen.
Schoonste stranden
Naast de prijzen voor de Beste Paviljoens, werden ook de prijzen uitgereikt voor de Schoonste Stranden. Het strand van Vluchtenburg in gemeente Westland kreeg maar liefst een beoordeling van 9,84 van de inspecteurs. Op de Waddeneilanden werd het strand van Hollum – gemeente Ameland (9.83) uitgeroepen tot het Schoonste Strand. In Noord-Holland ging Julianadorp – gemeente Den Helder (9.78) er met de prijs vandoor en in Zeeland waren de stranden van de gemeente Sluis het schoonst.
Bron: KHN/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
HorecaEvenTT blijft vaste waarde in het noorden
Vakbeurzen – De vakbeurs HorecaEvenTT in de WTC Expo in Leeuwarden werd goed bezocht. Traditioneel bezoeken altijd veel horecaondernemers van de Waddeneilanden de vakbeurs en ook die waren deze keer weer aanwezig. De beurs valt verder altijd op door de warme aankleding van de expositieruimte en de verzorgde stands.
Lees berichtSamenwerking KHN en Horeca Vakbeurs Hardenberg
Vakbeurzen - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) regio Overijssel en Horeca Vakbeurs gaan de komende editie samenwerken. De samenwerking richt zich niet alleen op het hebben van een eigen beursstand op de horecabeurs, maar KHN is ook medeorganisator van de Regionale Biertapwedstrijd Overijssel 2025.
Lees berichtKHN bereikt akkoord over nieuwe Horeca-cao
Personeel - KHN is samen met FNV Horeca een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Er lag al een overeenkomst tussen beide partijen, maar maandag werd bekend dat de achterban van FNV Horeca ook akkoord is.
Lees bericht‘Meer mensen dan ooit werkzaam in de horeca’
Analyse - Nieuwe cijfers uit de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector laten zien dat het aantal mensen dat werkzaam is in de horeca een recordhoogte heeft bereikt. Het totaal aantal dienstverbanden komt in 2023 uit op 517.000.
Lees berichtOnderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao
Horeca -Vakbonden FNV Horecabond en CNV en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) hebben een onderhandelingsresultaat bereikt over een nieuwe Horeca-cao vanaf 1 januari 2025. Partijen hebben dat vrijdag bekendgemaakt.
Lees berichtMeterslange ‘kassabon’ als stunt tegen de btw-verhoging
Actie – Een breed bondgenootschap van organisaties uit de cultuur, sport, evenementen, media, boeken en logies heeft tijdens Prinsjesdag actie gevoerd tegen de btw-verhoging op aantal diensten en producten. Op een tweetal locaties werd als stunt een meterslange ‘kassabon’ uitgerold, zodat mensen zich bewust worden wat de financiële gevolgen van de btw-verhoging zijn.
Lees bericht