Studenten organiseren Colourfull Lunch voor de horeca


Studenten organiseren lunch om aandacht te vragen voor de horeca / Foto bij: Michiel Ton

Actie – Studenten van het Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland hebben met een lunch aandacht gevraagd voor de problemen in de horeca. Met de Colourfull Lunch wilden zij de aandacht vestigen op het werken in de horeca in het algemeen en het tekort aan personeel en de horeca-opleidingen in het bijzonder.

Je zou verwachten dat bij de horecastudenten van het Horeca & Toerisme College na bijna twee jaar coronamaatregelen de moed een beetje in de schoenen is gezonken. Maar niets is minder waar. Uiteraard worden de gasten gemist en en balen ze van de maatregelen, maar vooral ook zijn de studenten bezig er het beste van te maken.

Vandaar dat dinsdag 18 januari, een dag na Blue Monday, de zogenaamd meest depressieve dag van het jaar, de studenten een Colourfull Lunch organiseerden in leerrestaurant Lokaal. Met een kleurrijke driegangen lunch gaven de studenten, samen met drie docenten, een positieve draai aan de huidige situatie in de horeca. “We hebben een menu samengesteld waar je echt vrolijk van wordt en waarmee we kunnen verrassen”, aldus docent Ronald de Boer.

Hospitality toppers

Suzanne Staal, directeur van het Horeca & Toerisme College: “Ondanks de moeilijke tijd leiden we, samen met de leerbedrijven in de horeca, studenten op. De praktijklessen op school mogen gelukkig altijd doorgaan. Dus met een aantal aanpassingen kunnen wij het leerrestaurant openhouden zodat onze studenten kunnen blijven leren. Dit zijn de hospitality toppers van de toekomst, waar de sector om staat te springen. Want we verwachten dat het écht weer booming gaat worden. Voor de lockdown was er al een enorm tekort aan personeel en dat verwachten we op korte termijn weer.”

Super initiatief

Voor de lunch waren, vanwege de maatregelen, een beperkt aantal gasten aanwezig. Bekende horecazaken uit Utrecht, zoals The Streetfood Club en Hemel & Aarde, bezochten het Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland, net als twee afgevaardigden van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). “Een super initiatief,” noemt Pike Uittenbogaard, bestuurder van KHN, regio Midden Nederland, de lunch. “Hiermee laten studenten zien hoe interessant en veelzijdig een horeca opleiding is. Je legt een goede basis voor de toekomst en bent breed inzetbaar. Gastvrije, zelfverzekerde mensen met een goede werkmentaliteit zijn gewild op de arbeidsmarkt. Precies de skills die je leert op een horeca opleiding”.

Bron: ROC/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Groeiende zorgen over voldoende horecapersoneel

Onderzoek  - Horecaondernemers hebben grote zorgen over personeelskrapte. Zeker met de lange weekenden met Hemelvaart en Pinksteren voor de deur, vragen horecaondernemers zich af of ze hun gasten wel op de juiste manier kunnen ontvangen door het personeelsprobleem in de sector, maar inzet techniek wordt nog niet gezien als oplossing. Dat laat onderzoek van GROUP7 Professional Community zien.

Lees bericht

Vakbeurs euvend & coffeena 2022 gaat niet door

Vakbeurzen - De Internationale Vakbeurs voor Vending & Office Coffee Service die gepland staat voor 27 tot en met 29 oktober, euvend & coffeena 2022, gaat dit jaar niet door. De reden is dat de organisatie niet een volwaardige afspiegeling van de markt voor vending en koffie kan presenteren.

Lees bericht

Diageo lanceert nieuw B2B-kennisplatform DIAGEO One

Platform - Diageo introduceert DIAGEO One, een B2B-ondersteuningsplatform, waar eigenaren van slijterijen en horeca 24 uur per dag terecht kunnen voor onder meer exclusieve trainingsvideo's, recepten, social media materiaal, speciale aanbiedingen, trends updates. Ook het bestellen van Diageo producten via hun reguliere groothandel kan met DIAGO One.

Lees bericht


Platform voor horeca lanceert marktplaats ‘no waste’

Voedselverspilling - TIPPR, het inspiratieplatform voor de horeca,  lanceert een marktplaats met overschotten en imperfecte producten. Op het platform ‘no Waste’ kunnen fabrikanten en groothandelaren producten aanbieden, die zij niet meer kunnen verkopen, maar voor een horecaondernemer tegen een gunstige prijs nog wel geschikt zijn om te gebruiken.

Lees bericht

Grote inhaalslag horeca in 2022 met ruim 30% volumegroei

Analyse - Gedurende dit jaar vindt er in de horeca een grote inhaalslag plaats met een verwachte volumegroei van 30% tot 35%. Ondanks de forse groei zal de horecasector naar verwachting pas in 2023 volledig zijn hersteld van de coronapandemie. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht horeca van ING Research.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid