Stukjes in reep Verkade worden driehoekjes

Introductie – Verkade vernieuwt het chocoladeassortiment en introduceert een moderne breekvorm die volgens de producent zorgt voor een betere smaakbeleving.
Uit eigen tests en productonderzoek van Koninklijke Verkade blijkt dat de vorm van een chocoladereep invloed heeft op hoe mensen de smaak ervaren. De chocoladeproducent heeft de receptuur van de reep ongewijzigd gelaten, maar de stukjes wel driehoekig gemaakt. Het mondgevoel en gebruiksgemak van de chocoladereep zouden hierdoor zijn verbeterd.
Door de bolling in het driehoekje, de schuine randen en compacte stukjes ligt de chocolade anders in de mond. ‘Dat zorgt voor een zachtere beet en vollere smaakervaring’, aldus Dennis Teeken, General Manager van Koninklijke Verkade.
Bron: Verkade/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Paasviering populairder dan ooit sinds 2021
Zoetwaren - Dit weekend viert bijna 70% van de Nederlanders Pasen – het hoogste aantal sinds 2021. Chocoladepaaseitjes blijven dé paastraditie: meer dan driekwart van de paasvierders haalt ze in huis. En bijna een derde verstopt ze ook echt, vooral voor (en met) kinderen. Dat laat de zoetwarenbrancheorganisatie VBZ weten.
Lees berichtNestlé betreedt nieuw segment met KitKat Tablets
Introductie – Nestlé introduceert KitKat Tablets in Europa. Voor het Zwitserse bedrijf is dat met het merk KitKat een nieuw segment. Nestlé wil met de introductie inspelen op de groeiende vraag van consumenten naar luxe chocolade om te delen.
Lees berichtSchiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail
Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.
Lees berichtAls eerste supermarkt koopt AH alle cacao in via Tony’s Open Chain
Supermarkt - Albert Heijn gaat de inkoop van de cacao voor alle eigen merkproducten de komende 3 jaar regelen via Tony’s Open Chain. AH is daarmee de eerste supermarktpartij die dat doet voor het huismerk-assortiment producten met cacao.
Lees berichtLancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR
Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.
Lees bericht‘53% van de Nederlanders viert Sinterklaasfeest’
Zoetwaren – Sinterklaas blijft een populair feest. Met 53% van de Nederlanders die het feest viert is het nog altijd een van de belangrijkste tradities voor volwassenen. De gezelligheid , maar ook nostalgie en traditie worden als redenen aangedragen.
Lees bericht