Succesvolle Vrumona-pilot suikerreductie bij sportkantines


De pilot van Vrumona bij de drie sportclubs betkende een reductie van 130.000 suikerklontjes, wat gelijkstaat aan 520 kg suiker

Sportkantines – De suikerreductiepilot bij een drietal grote sportverenigingen van Vrumona is succesvol verlopen. De clubs realiseerden gezamenlijk een reductie van 130.000 suikerklontjes, wat gelijkstaat aan 520 kg suiker.

De drie sportverenigingen, te weten SV Kampong, AH&BC en AFC, bespaarden gezamenlijk honderden kilo’s suiker door in de maand september een assortiment te voeren met weinig tot geen suikerhoudende frisdranken. Deze suikercompetitie gebeurde op initiatief van frisdrankenleverancier Vrumona in Bunnik.

Het is de bedoeling dat de suikercompetitie in 2023 plaatsvindt bij een zo groot mogelijk aantal (amateur)sportverenigingen in Nederland, met als doel zoveel mogelijk de inname van suiker via frisdrank terug te dringen. Evelien Sanders - de Boer, managing director Vrumona over de pilot: “We zijn deze competitie gestart met de slogan “Maak een sport van minder suiker”. Kijken of we gezamenlijk met deze vooruitstrevende clubs bewustwording kunnen creëren en een beweging op gang kunnen brengen. En dat is gelukt! Niet alleen zijn we blij met de resultaten, de reductie van zoveel suikerklontjes, maar ook met de lessons learned. Dat is waardevol voor het vervolg bij deze clubs en de vele clubs die zullen volgen”. De eerstvolgende clubs staan volgens de Sander – de Boer al klaar om aan de slag te gaan.

Eerste stap

Met deze pilot is een eerste belangrijke stap gezet om op grote schaal bewustwording te creëren onder (amateur)sporters, ouders en kinderen over de hoeveelheid suiker in frisdrank. Tijdens de maand september is door Vrumona onderzocht wat voor effect een (bijna) volledig suikervrij frisdrank assortiment met de bijbehorende communicatie en activatie heeft op het (aankoop)gedrag van bezoekers van sportverenigingen.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Frisdrankmerk Soof daagt frisdranksector uit

Campagne - Don’t drink Soof, if you love crap. Met die prikkelende slogan is frisdrankmerk Soof een campagne begonnen tegen de frisdranksector en daagt het bedrijven uit duidelijk te zijn over de ingrediënten van hun frisdranken. Volgens Soof bevat vrijwel het gehele frisdrankschap (98,5%) uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten.

Lees bericht







Alcoholvrij bier steeds beter verkrijgbaar in horeca

Analyse – De beschikbaarheid van alcoholvrije bier varianten in de foodservice segmenten: eten, drinken, sporten, gemak, slapen en evenementen nemen toe. Inmiddels heeft 57 procent van de locaties in deze segmenten alcoholvrij bier beschikbaar, voor pils met alcohol ligt dit op 68 procent. Dat schrijft het Rotterdamse databedrijf Datlinq in een analyse.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid