Suikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd


Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd

Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.

Unilever ziet de cijfers terug in het feit dat 66% van Lipton Ice Tea verkochte dranken laag in suiker is of geheel suikervrij. Thijs Sleddering, Lipton Ice Tea North Europe: “We hebben laten zien dat suikerreductie met behoud van smaak werkt. De komende jaren zal suikerreductie steeds belangrijker worden door stimulerend overheidsbeleid. Lipton Ice Tea, en alle andere merken van Unilever, streven ernaar om herformulering en innovaties te lanceren die net zo lekker zijn maar beter voor de consument. Dit doen we stapsgewijs met structurele inzet.”

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Mark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry

Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.

Lees bericht

Nieuwe campagne Rivella richt zich op standaardkeuze

Frisdrank - Rivella lanceert een nieuwe die ervoor moet zorgen dat mensen vaker naar het eigenzinnige frisdrankmerk grijpen, dan naar hun standaardkeuze. Uit onderzoek blijkt namelijk dat veel mensen Rivella kennen, maar er niet spontaan aan denken als ze een frisdrank kiezen.

Lees bericht


Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Lees bericht

fritz-kola komt met nieuw design fles

Frisdranken - Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het nieuwe ontwerp hebben merk illustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merk logo ontworpen en een nieuw etiket met informatie over het bedrijf en de ingrediënten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid