Supermarkt Dirk start petitie voor btw-verlaging op groente en fruit


Petitie – Supermarktketen Dirk van den Broek gaat zich inzetten voor een verlaging van het btw-tarief op groenten en fruit. Onder het motto #detijdisrijp start Dirk een online petitie om de belasting op groente en fruit van 9% naar 6% te verlagen. Het is voor het eerst dat een supermarkt voorop loopt in de strijd voor lagere belasting.

Algemeen directeur Marcel Huizing van Dirk van den Broek roept Nederlandse burgers en andere supermarkten op om het initiatief te steunen en met elkaar de petitie te ondertekenen via detijdisrijp.nl.

De afgelopen jaren zijn gezonde producten veel harder in prijs gestegen dan ongezonde producten. Hierdoor is kiezen voor gezonde voeding voor veel mensen vaak helemaal geen optie, zo luist de motivatie bij de supermarktketen. Al jaren zetten diverse gezondheidsinstanties zich in om de btw op groente en fruit te verlagen, maar dit is altijd zonder resultaat gebleven. Dit kan niet langer, vindt supermarktketen Dirk van den Broek, daarom kunnen mensen een petitie voor btw-verlaging ondertekenen via detijdisrijp.nl.

Ongezond btw-tarief

“Mensen maken keuzes voor gezondere voeding met hun hart en hoofd, maar zeker ook met hun portemonnee”, aldus Marcel Huizing. “Ik hoop dan ook van harte dat we zo snel mogelijk met een groot aantal handtekeningen en steun vanuit de supermarktbranche kunnen laten zien dat wij iedereen in staat willen stellen om dagelijks te kunnen kiezen voor gezonde voeding.”

Toegankelijker

Over een paar weken zijn de Tweede Kamerverkiezingen en dus is de tijd nu rijp om btw-verlaging op groente en fruit op de agenda van politieke partijen te krijgen. Huizing hoopt dat minstens 40.000 mensen de petitie ondertekenen zodat het als officieel burgerinitiatief kan worden aangeboden. Het doel is dat de btw op groente en fruit van 9% naar 6% verlaagd wordt zodat gezonde, verse producten voor meer mensen dagelijks toegankelijk worden. Een belastingverlaging draagt bij aan een gezondere leefstijl, wat uiteindelijk leidt tot een gezondere bevolking. Daar heeft iedereen baat bij. De petitie tekenen kan op www.detijdisrijp.nl en steun aan de actie op social media kan via #detijdisrijp.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Amsterdams reclame-initiatief steunt lokale horecazaken

Actie – In Amsterdam heeft reclamebureau Tosti Creative het initiatief genomen om lokale horecazaken te steunen door adverteerders advertentieruimte te geven op de ruiten van cafés en restaurants. Goedlopende organisaties en de verlieslijdende horeca kunnen elkaar op deze manier helpen.

Lees bericht


Mede-oprichter Meike Beeren vertrekt bij Marqt

Formulenieuws - Meike Beeren, een van de mede-oprichters van Marqt vertrekt bij supermarktketen. Beeren vertrekt naar headhunterbureau The Executive Network (TEN). Volgens een bericht van het ANP is zij toe aan een nieuwe stap in haar carrière. Beeren richtte Marqt in 2005 samen met Quirijn Bolle op. Recent werd bekend gemaakt dat de formule ondanks de vijftien locaties nog winst...

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid