Susanne Claessen nieuwe Global marketing manager Vinada
Benoeming - Vinada, het alcoholvrije wijnmerk, heeft Susanne Claessen aangesteld als Global Marketing Manager. Claessen wordt bij Vinada eindverantwoordelijk voor het wereldwijde strategische marketing- en merkbeleid.
Hiervoor was Claessen werkzaam als Brand Manager Lindt & Sprüngli Benelux. Bij deze Zwitserse FMCG producent van premium Chocolade was Claessen onder andere verantwoordelijk voor de marketingstrategie, partnerships en budgettering van verschillende sub-merken zoals Lindt Excellence met ruim 20 producten in het portfolio, binnen Nederland, België en Luxemburg.
Claessen verwacht veel mooie en uitdagende projecten en campagnes te starten bij Vinada. Jessica van der Kist, founder van Vinada “Wij hebben grote ambities voor de komende jaren en om deze te bereiken moeten wij onze marketingactiviteiten naar een hoger plan tillen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een ervaren marketeer. Susanne heeft veel internationale ervaring en gaat ons, samen met ons team en distributeurs, helpen om Vinada lokaal te positioneren in de meer dan 30 landen waarin we actief zijn.”
Alternatief
Vinada is opgericht in 2018 door Jessica van der Kist vanuit de behoefte naar een beter alternatief in de markt. De Alcoholvrije, Vegan, Low Calorie (- 69% t.o.v. wijn mèt alcohol), Gluten Free wijnen worden vervaardigd in Spanje en Frankrijk.
De wereldwijde niet-alcoholische markt groeit snel. In Scandinavië, Nederland en het Verenigd Koninkrijk drinkt 1 op de 5 volwassenen geen alcohol, volgens Vinada.
Bron: Vinada/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail
Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.
Lees berichtAls eerste supermarkt koopt AH alle cacao in via Tony’s Open Chain
Supermarkt - Albert Heijn gaat de inkoop van de cacao voor alle eigen merkproducten de komende 3 jaar regelen via Tony’s Open Chain. AH is daarmee de eerste supermarktpartij die dat doet voor het huismerk-assortiment producten met cacao.
Lees berichtWFA en Gastvrij Rotterdam gaan weer samenwerken
Vakbeurzen - The Wine and Food Association (WFA) en Gastvrij Rotterdam kondigen een langdurige samenwerking aan. Tijdens de horecabeurs in Rotterdam zal WFA in het Proefschrift Theater het programma organiseren en coördineren.
Lees berichtLancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR
Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.
Lees berichtBrandt & Levie en Grapedistrict komen met ‘Zwijn & Wijn’
Introductie - Twee Amsterdamse bedrijven Brandt & Levie’s en Grapedistrict komen met een nieuw product voor het borrelmoment: ‘Zwijn & Wijn’. Het gaat om een handgemaakte droge worst van beter vlees met daarin een rode wijn van een kleine wijnboer, Pedro, die is aangesloten bij Grapedistrict.
Lees berichtVerkoop Fairtrade producten stijgt met 6%
Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.
Lees bericht