SVH maakt Top 10 Beste Leerbedrijf Horeca 2019/2020 bekend


Wedstrijd - Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. In december wordt bekend welke van deze leerbedrijven zich hebben geplaatst voor de top 3.  Het opleidingsklimaat, de betrokkenheid van het leerbedrijf bij de leerling, de visie op opleiden en het opleidingsplan, zijn punten waarop de leerbedrijven tijdens de eerste ronde van de wedstrijd beoordeeld zijn. Daarnaast konden zij extra punten scoren met deelname aan de geheime opdracht. De punten van al deze onderdelen samen bepaalden de plek van het leerbedrijf in de ranking. Dit is de top 10 in alfabetische volgorde: Brasserie De Koperen Kees       Sneek De Ertepeller                               Papendrecht Het Noorden                                Aalten Horeca Groep Leiden                  Leiden Le Brasseur                                 Maarssen Parc Broekhuizen                        Leersum Pulitzer Amsterdam                     Amsterdam Restaurant La Fleurie                  Oirschot SMAAK&MEER                           Maassluis ’t Havenmantsje                           Harlingen Wedstrijdverloop De leerbedrijven uit de top 10 worden deze maand bezocht door commissieleden van de wedstrijd. Om een goede indruk te krijgen van het leerbedrijf, krijgen de leerbedrijven de opdracht hen tijdens dit bezoek te ontvangen als een leerling op zijn eerste werkdag. Daarnaast gaat het commissielid tijdens het bezoek in gesprek met leerlingen en leermeesters over de uitvoering van de opleidingsplannen en de opleidingsvisie. Het winnende leerbedrijf en de winnende leermeester worden tijdens de finale op de Horecava in 2020 bekendgemaakt. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Tweede themadag over behoud van personeel

Personeel – Koninklijke Horeca Nederland (KHN Amsterdam), House of Hospitality, SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca), Horecava en de Gemeente Amsterdam hebben de handen ineen geslagen en organiseren, na een geslaagde eerste editie, een tweede themadag op maandag 2 maart a.s. in de Rai te Amsterdam.

Lees bericht

Albron opent nieuw concept van Le Perron in Almere

Horeca - Albron opende dit weekend in Almere het bakkerijconcept Le Perron in een nieuw format en een nieuwe Starbucks. In maart komt daar nog eens het nieuwe snackbarconcept Frites Affair bij. Met het circulaire concept The Green House en de eigen exploitatie van Anne&Max ontwikkelt de voormalige cateraar zich steeds meer tot volwaardig horecabedrijf.

Lees bericht

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht


Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid