Swijtink (McDonald’s) en Slootweg (Bidfood) in bestuur FSIN


Het logo van het Foodservice Instituut Nederland

Benoeming - Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd in het bestuur. Het zijn Annemarie Swijtink van McDonald’s Nederland en Dick Slootweg van Bidfood. Zij vervangen de vertrokken bestuursleden Henri Froeling (Vital Food Group) en Freek van Beek (Lekkerland Nederland). Het bestuur onder leiding van voorzitter Walter Seib van HMSHost is nu weer voltallig.

Annemarie Swijtink is sinds juni 2022 managing director bij McDonald’s Nederland en vertegenwoordigt in het FSIN-bestuur de schakel outlets. Ze vervangt Henri Froeling, die jarenlang namens de Vital Food Group in het FSIN-bestuur zat. Annemarie Swijtink is de eerste vrouwelijke managing director in het 51-jarig bestaan van McDonald’s Nederland.

Dick Slootweg is sinds 2005 managing director van Bidfood en neemt in het FSIN-bestuur de schakel grossiers van Freek van Beek. Van Beek vertrok onlangs bij Lekkerland Nederland en verliet daarmee ook het FSIN-bestuur. Slootweg is bezig Bidfood, dat wereldwijd actief is in 35 landen, om te turnen naar een Food & Techbedrijf.

Naast voorzitter Walter Seib en de nieuwe leden Annemarie Swijtink en Dick Slootweg, bestaat het FSIN-bestuur uit: Rob Heesen (Albert Heijn), Jan Willem Hilbron (Albron), Dries Bögels (Sligro Food Group), Mark Boot (Arla Foods), Paul van Haeren (Signature Foods) en Johan Vercaemst (Unilever Foodsolutions). Blokker is directeur van het FSIN.

Bron: FSIN/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




FSIN: ‘Nederland geeft meer geld uit aan eten en drinken’

Analyse - Nederlanders geven steeds meer geld uit aan eten en drinken. In 2023 groeit de foodmarkt naar een omzet €68,9 miljard; dat is een toename van 3,9%. De omzetstijging komt niet alleen door de prijsverhogingen. Consumenten eten en drinken ook vaker buiten de deur en kiezen in de supermarkt steeds meer voor luxe en gemak. Dat blijkt uit de FSIN Beleidsmonitor 2023 die...

Lees bericht




‘Horeca gedwongen tot accepteren lagere marge’

Onderzoek - Driekwart van de horecaondernemers kan de gestegen inkoopkosten en energieprijzen niet doorberekenen aan klanten. Ze voelen zich gedwongen een lagere marge te accepteren. Dat blijkt uit onderzoek van GROUP7 in opdracht van Foodservice Instituut Nederland (FSIN).

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid