Swinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’
_1024_768_90.jpg)
Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.
Peer Swinkels, ceo bij Swinkels Family Brewers: “Deze prijs is een bekroning op onze inspanningen van de afgelopen decennia op het gebied van duurzaamheid en circulariteit. Door het hele bedrijf voel je de intrinsieke motivatie om betere keuzes te maken en zo een nog mooier familiebedrijf door te geven aan de volgende generatie. Dat uit zich enerzijds in een grote maatschappelijke betrokkenheid, maar ook in de ambitie om volledig circulair te ondernemen. Die ambitie houdt ons scherp om nieuwe initiatieven te ontwikkelen die bijdragen aan deze circulaire doelstelling. Ik ben blij en trots dat dit door de jury gezien en gewaardeerd wordt.”
Eerste emissievrije mouterij
Marthijn Junggeburth, mvo-manager bij Swinkels Family Brewers: “Bij Swinkels Family Brewers focussen we op het verduurzamen van onze hele keten. We kiezen ervoor om duurzame grondstoffen en materialen in te kopen. Onze verpakkingen worden bijvoorbeeld steeds lichter en bestaan uit duurzaam of gerecycled materiaal. Ook in ons productieproces zetten we stappen: alle elektriciteit die we inkopen is groen en door de inzet van warmtepompen en e-boilers maken we steeds minder gebruik van fossiele brandstoffen. In de afgelopen jaren hebben we daardoor onze CO2-uitstoot al met 37% weten te verminderen. Daarnaast wordt onze mouterij in Eemshaven op dit moment omgebouwd tot de eerste emissievrije mouterij ter wereld, een project waar we heel trots op zijn.”
Gezuiverd restwater
“Ook lokaal maken we het verschil”, aldus Junggeburth, “elk jaar geven we in het ‘Boer Bier Water’-project 800.000 m3 gezuiverd restwater terug aan de boeren in de omgeving van onze Lieshoutse brouwerij. Daarnaast werken op vrijwel al onze brouwerijlocaties mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. We vinden het belangrijk om goed voor de wereld om ons heen te zorgen en ik ben trots op de erkenning die we hiervoor krijgen.”
Bron: Foodpersonality/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Lekkerland Nederland behaald zilveren EcoVadis
Groothandel - Lekkerland Nederland heeft een overall score van 67 punten behaald en daarmee een Zilver medaille ontvangen. De scores werden vooral behaald op de thema’s milieu, ethiek en arbeid & mensenrechten.
Lees berichtfritz-kola zet actie op voor skateboard van plastic doppen
Actie - fritz-kola, een frisdrankenmerk met focus op duurzaamheid, is een samenwerking aangegaan met het Nederlandse skateboardmerk WasteBoards. Samen zetten ze zich in voor #plasticfreejuly voor het recycling en hergebruik van grondstoffen en de strijd tegen plastic afval aan te gaan.
Lees berichtFSIN: Duurzaamheid is ‘langetermijn-waardecreatie’
Foodservice – Duurzaamheid wordt te vaak gezien als synoniem voor milieumaatregelen, volgens het Foodservice Instituut Nederland (FSIN). Maar dat is het niet. Het instituut geeft daarom de voorkeur om duurzaamheid te definiëren als waardecreatie in het vinden van een evenwicht tussen economische, sociale en ecologische prestaties op de lange termijn.
Lees berichtKwalitaria opent vega pop-up store in Groningen
Formulenieuws – Vegataria dat is de naam van de eerste Kwalitaria, maar dan 100% vegetarisch. Deze eerste vegetarische pop-up store opent naar verwachting in juli in Groningen. Het cafetaria presenteert zichzelf als ‘Jouw nieuwe vega snack stek’.
Lees berichtNieuw platform voor hospitalitybranche Daily Trade Fair Venlo
Inspiratieplatform - Op 24 september 2023 opent Daily Trade Fair Venlo, een nieuw beursconcept waar professionals in de hospitality- en interieurbranche zich jaarrond kunnen laten inspireren en inkopen kunnen doen. Op 15.000 m2 pakken leveranciers uit met een eigen showroom rondom een showkeuken die ook als restaurant en eventruimte kan worden ingezet. Daarnaast zijn diverse ruimtes beschikbaar voor internationale evenementen, beurzen en congressen.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar van NWO
Catering - NWO heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor de complete culinaire dienstverlening, voor zowel zijn kantoor in Utrecht als in Den Haag. Hiermee is de horecadienstverlener sinds gisteren verantwoordelijk voor het eten en drinken binnen alle restauratieve voorzieningen en ook de banqueting van NWO. De overeenkomst heeft een contractduur van vijf jaar.
Lees bericht