’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
De gemiddelde terugkeerintentie in de fastfoodbranche is 76%. Vijf partijen scoren lager dan gemiddeld op zowel de bezoekintentie als -frequentie. De bezoekfrequentie van het afgelopen jaar en de terugkeerintentie voor het komende jaar bepalen samen de loyaliteit van Nederlandse fastfoodklanten. De gemiddelde bezoekfrequentie van een keten is 3,3. Gemiddeld heeft 76% van de bezoekers van een keten de intentie om binnen twaalf maanden terug te keren.
’t Bakhuus
Klanten van de bijna veertig ’t Bakhuus-locaties in Nederland bezoeken de keten gemiddeld 4,5 keer per jaar. Dit is het vaakst van alle ketens. Snackpoint en McDonald’s volgen op de voet (4,4). Klanten van the Döner Company keren gemiddeld het minst vaak terug (2,0). ’t Bakhuus heeft naast de hoogste frequentie ook de hoogste intentie (92%). Ook bij Wok To Go hebben ruim negen op de tien (92%) bezoekers de intentie om binnen een jaar terug te keren.
Vijf partijen met lage loyaliteit
Vijf fastfoodketens hebben een lage marktloyaliteit. New York Pizza, KFC, AnyTyme, The Döner Company en Restaria scoren zowel ondergemiddeld op terugkeerintentie als op bezoekfrequentie. Ze bevinden zich daardoor linksonder in de loyaliteitsmatrix. Restaria valt buiten de matrix vanwege een te lage intentie (48%).
Bron: Multiscope/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Moeke en DADAWAN hebben meest loyale klanten
Onderzoek - Ruim drie op de vier (77%) bezoekers van restaurantketens verwachten er binnen twaalf maanden terug te keren. Van de onderzochte restaurantketens hebben Moeke en DADAWAN de meest loyale klanten. Opvallend. Klanten van koffie- en lunchketens zijn loyaler dan die van restaurantketens.
Lees berichtKlantgerichte service groeimotor bij Spare Rib Express Alkmaar
Formulenieuws - David Küçükkaya, ondernemer bij Spare Rib Express Alkmaar, heeft in twee jaar tijd indrukwekkende resultaten behaald. Hij realiseerde de hoogste omzet van alle vestigingen, dankzij een sterke focus op klantbeleving. "Service is meer dan een levering; het gaat om luisteren, begrip en waardering," aldus Küçükkaya.
Lees berichtBijna kwart haalt bestelling bij koffie- of lunchketen af
Onderzoek - Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. Het vaakst bestaat de bestelling uit eten én drinken (47%). En Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen.
Lees berichtMcCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald’s
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
Lees berichtIbis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie bij hotels
Onderzoek – De gemiddelde terugkeerintentie bij hotelketens ligt op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens.
Lees berichtLocatie restaurant speelt belangrijkste rol bij keuze consument
Onderzoek – De locatie van een restaurant speelt de belangrijkste rol bij de keuze voor een restaurantketen. Italiaanse restaurants kiezen mensen vooral vanwege het gemak. Aanbiedingen hebben een kleinere invloed. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens van Multiscope.
Lees bericht