’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood


Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft volgens Multiscope de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche / Foto bij: 't Bakhuus

Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

De gemiddelde terugkeerintentie in de fastfoodbranche is 76%. Vijf partijen scoren lager dan gemiddeld op zowel de bezoekintentie als -frequentie. De bezoekfrequentie van het afgelopen jaar en de terugkeerintentie voor het komende jaar bepalen samen de loyaliteit van Nederlandse fastfoodklanten. De gemiddelde bezoekfrequentie van een keten is 3,3. Gemiddeld heeft 76% van de bezoekers van een keten de intentie om binnen twaalf maanden terug te keren.

’t Bakhuus

Klanten van de bijna veertig ’t Bakhuus-locaties in Nederland bezoeken de keten gemiddeld 4,5 keer per jaar. Dit is het vaakst van alle ketens. Snackpoint en McDonald’s volgen op de voet (4,4). Klanten van the Döner Company keren gemiddeld het minst vaak terug (2,0). ’t Bakhuus heeft naast de hoogste frequentie ook de hoogste intentie (92%). Ook bij Wok To Go hebben ruim negen op de tien (92%) bezoekers de intentie om binnen een jaar terug te keren.

Vijf partijen met lage loyaliteit

Vijf fastfoodketens hebben een lage marktloyaliteit. New York Pizza, KFC, AnyTyme, The Döner Company en Restaria scoren zowel ondergemiddeld op terugkeerintentie als op bezoekfrequentie. Ze bevinden zich daardoor linksonder in de loyaliteitsmatrix. Restaria valt buiten de matrix vanwege een te lage intentie (48%).

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Moeke en DADAWAN hebben meest loyale klanten

Onderzoek - Ruim drie op de vier (77%) bezoekers van restaurantketens verwachten er binnen twaalf maanden terug te keren. Van de onderzochte restaurantketens hebben Moeke en DADAWAN de meest loyale klanten. Opvallend. Klanten van koffie- en lunchketens zijn loyaler dan die van restaurantketens.

Lees bericht


Klantgerichte service groeimotor bij Spare Rib Express Alkmaar

Formulenieuws - David Küçükkaya, ondernemer bij Spare Rib Express Alkmaar, heeft in twee jaar tijd indrukwekkende resultaten behaald. Hij realiseerde de hoogste omzet van alle vestigingen, dankzij een sterke focus op klantbeleving. "Service is meer dan een levering; het gaat om luisteren, begrip en waardering," aldus Küçükkaya.

Lees bericht








© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid