Takeaway verwerkte 159 miljoen bestellingen in 2019


Bezorgdienst – Takeaway, het moederbedrijf van het Nederlandse Thuisbezorgd.nl, verwerkte in 2019 niet minder dan 159,2 miljoen bestellingen. Dat betekende een stijging van 70 procent ten opzichte van 2018.

De forse stijging in het aantal bestellingen, mede door de overname van de Duitse activiteiten van Delivery Hero en Foodora betekende een stijging in de handelsomzet van 426 miljoen euro. Vorig jaar bedroeg die nog 416 miljoen. Vooral Duitsland zorgde met 210 miljoen euro voor die forse groei in de handelsomzet. In Nederland kwam die uit op 120 miljoen euro. In Duitsland worden inmiddels ook veel meer orders geplaatst dan in Nederland.

Nettoverlies

Het nettoverlies van Takeaway liep wel op tot ruim 115 miljoen euro. Vorig jaar kwam dat nog uit op 14 miljoen euro. Belangrijke reden voor het oplopen van het verlies zijn de oplopende kosten en investeringen die zijn gedaan in verdere groei. Vooral de advieskosten in de overname van het Britse Just Eat hebben de kosten flink opgejaagd. Die fusie wordt momenteel nog bekeken door de Britse marktautoriteit CMA. In afwachting van dat onderzoek werden ook geen voorspellingen gedaan voor het lopende jaar.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Dunkin’, RUMAG. en Thuisbezorgd gaan donuts uitdelen

Actie – Koffie- en donutketen Dunkin' heeft de handen ineengeslagen met RUMAG. en Thuisbezorgd en gaat de komende week elke dag aan 50 initiatieven, bedrijven en personen donuts uitdelen. Het initiatief is bedacht om in deze tijd ook iets terug te geven: #MakingItWorkTogether.

Lees bericht

Achter de schermen werkt ProFri succesvol door

Belangenvereniging - Het moet gezegd worden: ProFri voert in de strijd tegen de coronaeffecten en de belangen van de professionele frituurders een succesvolle koers. In nauw overleg met Vereniging Chinese-Aziatische Horeca Ondernemers (VCHO) en het Ambachtelijk IJscentrum wordt soms de publiciteit gezocht en soms juist stille diplomatie gevoerd, maar vaak met positief resultaat. Toch zijn de zorgen groot bij voorman...

Lees bericht

‘Thuisbezorgd.nl verlaagt afhaalcommissie tijdelijk tot 0%’

Bezorgdienst – Meer bezorgers aantrekken en extra personeel om het aantal nieuwe aanmeldingen te verwerken, met die maatregelen wil Thuisbezorgd.nl de inmiddels 2000 nieuwe aanmeldingen vanuit de horeca te verwerken. Ook het aantal gemeenten waar Thuisbezorgd.nl bezorgt wordt verder uitgebreid en de afhaalcommissie wordt tijdelijk verlaagd tot 0%.

Lees bericht

Bestelsite Thuisbezorgd dupe van DDoS-aanval

Bezorgdienst – Maaltijdenbezorgdienst Thuisbezorgd.nl is slachtoffer geworden van een DDoS-aanval op de website. Bestellingen komen daardoor niet door of het lukt bestellers helemaal niet om eten te bestellen. Dat laat de bezorgdienst weten via een bericht op twitter.

Lees bericht


‘Restaurants mogen blijven bezorgen, afhalen is niet toegestaan

Coronavirus - Hoewel de precieze uitwerking van alle bekendgemaakte maatregelen nog moet volgen, lijkt het er op dat afhalen van eten wordt verboden, maar dat restaurants wel maaltijden mogen bezorgen. Maaltijdenbezorger Thuisbezorg maakt bekend morgen met ondersteunende maatregelen te komen voor de getroffen horecabedrijven.

Lees bericht

Horeca probeert oplossingen te vinden in coronacrisis

Horeca - De Nederlandse horeca is op tal van manieren bezig het coronavirus het hoofd te bieden. Sommige horecagelegenheden hanteren andere openings- en sluitingstijden, andere locaties beperken het restaurantbezoek tot maximaal 80 personen en weer andere zoeken een oplossing in het afhalen en bezorgen van maaltijden.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid