Telers en horeca proberen samen aspergeseizoen te redden


Coronacrisis – Aspergetelers vrezen dat nu de horeca is gesloten het seizoen verloren gaat. Met een gezamenlijk initiatief tussen horecabedrijven en telers willen zij kijken of zij het seizoen en de omzet nog kunnen redden. Met de lancering aspergesvandeteler.nl proberen zij te voorkomen dat de oogst verloren gaat.

Het aspergeseizoen van 2020 valt precies samen met de maatregelen rondom het coronavirus. En zeker het begin van het seizoen is cruciaal, als bijna de helft van de oogst van veel aspergetelers naar restaurants en eetcafés gaat. Reden voor horeca en telers om de handen ineen te slaan. Met een eigen bestelsite willen beide partijen dit voorkomen. Daarnaast zijn enkele restaurants omgebouwd tot winkel of bezorgen ze speciale aspergemenu’s aan huis. Soms zelfs inclusief wijntje, gekookte eieren, aardappels, ham en lekkere (boter)saus. Geert Leijen, eigenaar van het boekhoud- en administratiekantoor voor horeca (www.ibeo.nl), de initiatiefnemer achter ‘Asperges van de Teler’: “Voor de aspergetelers met hun toch al korte seizoen en kwetsbare verse producten, komen de maatregelen keihard aan. Vandaar dat we in sneltreinvaart dit initiatief op hebben gezet om de schade voor telers en horecaondernemers te beperken. We hopen dan ook dat mensen massaal gaan bestellen via de site.”

50 restaurants

Asperges van de Teler wordt onder andere gesteund door gesteund door boerenorganisaties ZLTO en LLTB, en Koninklijke Horeca Nederland regio Brabant. Inmiddels hebben meer dan 50 restaurants, eetcafés, cateraars en telers door het hele land zich aangemeld. Onder hen ook bekende chefs zoals Freek van Noortwijk en biologische aspergetelers als Erik Verhoeven uit Cromvoirt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thuisbezorging in 4 weken tijd met 20% gestegen

Analyse – De horeca is deze zomer minder hard gestegen dan in de zomer van vorig jaar. Anders ligt dat bij thuisbezorging. Dat blijft maar doorstijgen. De afgelopen 4 weken wederom met 20 procent (van 6,5% van de avondmaaltijden thuis naar 7,9%).

Lees bericht




Vermaat verzorgde 11.000 gasten per dag tijdens F1 in Zandvoort

Catering – Nu het geluid van de F1 is verstomd en Zandvoort weer terug is gegeven aan de strandgasten, maakt Vermaat, een van de horecapartners van het driedaagse event de balans op; tijdens het raceweekend heeft het bedrijf in tien lounges zo’n 11.000 gasten per dag verzorgd met eten, drinken en gastvrijheid.

Lees bericht


Combinatie TAPP en Heineken geeft horecabedrijf insights

Insights - TAPP en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken. Het bedrijf dat data verzamelt voorziet Nederlandse horecaondernemers van inzichten op basis van verkoopdata waarmee zij hun bedrijf beter kunnen laten aansluiten op de markt. Door de samenwerking komt de informatie van de scale-up op grote schaal beschikbaar.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid