Tevredenheid over Nederlandse hotelketens licht gedaald


Ook Van der Valk heeft een relatief hoge NPS-score

Onderzoek - De gemiddelde tevredenheid over Nederlandse hotelketens is het afgelopen jaar licht gedaald van +49 naar +47. De hoogste NPS (+84) had WestCord Hotels. Toch waren de meeste hotelgasten tevreden over hun hotel, want ruim zeven op de tien bezoekers hebben de intentie om terug te keren bij een hotelketen.

De gegevens zijn afkomstig van de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Het onderzoek richt zich op reclame, naamsbekendheid, overnachting, besteding, NPS en loyaliteit van hotelgasten in Nederlandse hotelketens. Hierin is verwerkt de Europese Net Promoter Score (NPS), die de bezoekerstevredenheid meet. Respondenten kregen de vraag: ‘Op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je het hotel zou aanraden aan vrienden of collega’s?’ Een hogere NPS betekent dat de bezoekers sneller een keten zullen aanraden aan anderen. Gemiddeld behalen de grootse Nederlandse hotelketens een NPS van +47. Dat is een daling ten opzichte van een jaar eerder, toen de gemiddelde NPS +49 was.

WestCord Hotels hoogste NPS

WestCord Hotels heeft de hoogste NPS (+84) van alle hotelketens in Nederland. Bezoekers van WestCord Hotels zullen een bezoek aan de keten dus zeer waarschijnlijk aanraden aan anderen. Na WestCord Hotels volgt Bilderberg met een NPS van +74. Verder hebben Mercure (+72), Van der Valk (+70) en Enjoyhotels (+67) ook een relatief hoge NPS.

Loyaliteit

De intentie om in de komende drie jaar terug te keren bij een hotelketen zegt iets over de loyaliteit van de klanten van de keten. De gemiddelde intentie om terug te keren is 72%. De vijf hotelketens met de hoogste NPS scoren eveneens bovengemiddeld op de intentie om terug te keren.

Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. Het bureau ondersteunt bedrijven en organisaties bij het nemen van beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




De Beren bekendste restaurantketen Nederland

Onderzoek - De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Verder blijkt dat personen tussen de 18 en 35 jaar de meeste ketens herkennen. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. De gegevens zijn afkomstig van  de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.

Lees bericht

1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.

Lees bericht


KHN roept met partnerpartijen op om btw niet te verhogen

Politiek – In de aanloop naar het eerste debat in de Tweede Kamer van het nieuwe kabinet vandaag roept Koninklijke Horeca Nederland (KHN), samen met een aantal andere belangenorganisaties, de politieke partijen en het kabinet op om de verhoging van het btw-tarief van 9% naar 21% te heroverwegen.

Lees bericht

Minder uitbundige tijden voor de horeca in 2024 en 2025

Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor zowel 2024 als 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 2%, minder uitbundig dan voorgaande drie jaren. Dit komt onder meer door een aanhoudend lage economische groei, een laag consumentenvertrouwen en nog altijd oplopende prijzen in de horeca. Dit meldt ING Research in het woensdag gepubliceerde Vooruitzicht Horeca.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid