Texelse Bierbrouwerij viert opening met ‘Texel Frisse Wiend’


De opening van De Texelse Bierbrouwerij wordt gevierd met de lancering van een nieuwe speciaalbier,‘Texels Frisse Wiend

Bierbrouwer - Na een complete metamorfose opent De Texelse Bierbrouwerij opnieuw haar deuren. De opening wordt gevierd met de lancering van een nieuwe speciaalbier,‘Texels Frisse Wiend’.

Texels Frisse Wiend is een lichtblond bier (3,9% alcohol) gebrouwen met lokale gerst en een vleugje zeezout, als knipoog naar het eiland en de omringende zee. De toevoeging van citrusachtige tonen van curaçaoschil en de subtiele kruidigheid van koriander zorgen voor een verfrissende smaak die goed passen bij zonnige lentedagen of lange zomeravonden. “Met de verrijking van ons portfolio met Texels Frisse Wiend zijn we trouw gebleven aan de ingrediënten en brouwwijze van De Texelse Bierbrouwerij. Zo is dit lichtblonde speciaalbier gebrouwen volgens Texels recept en in de beste Texelse traditie, met liefde voor het eiland”, aldus brouwmeester Tom van der Veen.

Ambachtelijke brouwerij

Naast de lancering van het nieuwe speciaalbier waait er ook een ‘frisse wiend’ door De Texelse Bierbrouwerij. In de oude zuivelfabriek van Oudeschild staan de brouwketels die het hart vormen van de brouwerij waar Texels speciaalbier al sinds 1999 zijn oorsprong vindt. “Ruim 25 jaar later was de bierbrouwerij aan een verbouwing toe en hebben we geïnvesteerd in het optimaliseren van de bestaande brouwerij. Zo creëert de optimalisatie van onze brouwprocessen meer tijd en ruimte om nieuwe bieren te ontwikkelen”, aldus Van der Veen.

Bron: Texelse Bierbrouwerij/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




‘Extra horecaomzet met beter aanbod alcoholvrij en -arm bier’

Onderzoek - Uit onderzoek door Future of Food Institute door Lowlander blijkt dat de behoefte aan een alcoholarm- en vrij aanbod in de horeca nog steeds groeit. Met een juist aanbod is er in totaal €437 miljoen aan extra omzet te realiseren door de horeca. Reden voor Lowlander om vanaf 2025 als eerste en enige Nederlandse biermerk volledig te focussen op no &...

Lees bericht




Heineken en MOJO verlengen partnership voor 7 jaar

Samenwerking - Heineken en festivalorganisator MOJO hebben op  Lowlands hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Een opmerkelijk lange verlenging, gezien deze partnerships doorgaans met drie jaar worden voortgezet. De langere termijn moet benadrukken dat de verstandhouding tussen beide partijen goed is.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid