The Dutch Weed Burger introduceert vegan Sea Nuggets


Introductie - Na de Weed Burger, Balls, Dogg en Seawharma, introduceert vegan merk The Dutch Weed Burger nu de Sea Nuggets. Net als in alle andere producten van The Dutch Weed Burger is zeewier het belangrijkste ingrediënt.

De gebruikte zeewier is eiwitrijk en bevat nutriënten zoals calcium, jodium, vezels én omega vetten en is lokaal geteeld in de Oosterschelde in Zeeland. De Sea Nuggets zijn het eerste product in de categorie ‘vegan seafood’.

De Sea Nuggets kunnen worden ingezet als tussendoortje voor kids, als borrelsnack in de horeca en late night snack op festivals. The Dutch Weed Burger wil ook op het bord van de consument liggen en is daarom verkrijgbaar bij Albert Hein. Volgens de producent zijn de Sea Nuggets door hun witvisachtige structuur en een knapperige batter aan de buitenkant, verrijkt met microalgen en Japanse panko en de ziltige smaak goed te combineren met noodles, in de buddha bowl, of gewoon naast de aardappels of in de pasta pesto.

Spin-off

The Dutch Weed Burger is een plantaardig voedingsbedrijf, gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is in 2012 opgericht door Lisette Kreischer en Mark Kulsdom, als een spin-off van hun gelijknamige documentaire waarin werd gezocht naar de beste recepten om de consumptie van zeewier te integreren bij het grote publiek. De eerste Weed Burgers werden verkocht vanaf een bakfiets in de straten van Amsterdam.

Bron: The Dutch Weed Burger/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

LikeMeat bedankt Haarlem met plant-based kipburgers

Actie - Op vrijdag 2 september sprak Haarlem zich uit: vanaf 2024 zijn er in die gemeente geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte. Hiermee heeft de stad een wereldwijde primeur te pakken. Het plant-based merk LikeMeat bedankte Haarlem met gratis Like Chicken Burgers.

Lees bericht


‘Consument zoekt straks eerder de discounter op’

Onderzoek – Driekwart van de Nederlander gaat door hoge energierekeningen en inflatie straks andere keuzes maken aanzien van winkels. Discount supermarkten zoals Lidl zullen hiervan profiteren en zien naar verwachting klanten overlopen van o.a. Albert Heijn en Jumbo. Niet alleen worden andere winkels en merken gekozen, ook wordt langer op aanbiedingen gewacht. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A.

Lees bericht

AH start met Overblijvers tegen voedselverspilling

Voedselverspilling - Vanaf vandaag kunnen klanten via de AH app in alle Nederlandse Albert Heijn-winkels AH Overblijvers-pakketten reserveren en kopen. Overblijvers zijn producten die aan het eind van de dag overblijven en een naderende houdbaarheidsdatum hebben of uit het assortiment gaan.

Lees bericht

Nestlé lanceert KitKat Vegan in 15 landen

Zoetwaren - Na diverse pilots in een aantal landen vorig jaar, introduceert Nestlé in 2022 de vegan versie van KitKat in 15 landen. De nieuwe vegan KitKat wordt geproduceerd in de chocoladefabriek in Hamburg en wordt verkocht in onder meer Duitsland, UK, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Finland, Polen, Letland, Estland, Litouwen, Polen en Nederland.

Lees bericht


Albert Heijn start samen met Voedselbank ontbijtactie

Actie – Omdat geen enkel kind zonder ontbijt naar school moet start Albert Heijn samen met de voedselbanken de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Klanten kunnen in de 550 winkels van AH ontbijtproducten kopen en deze doneren aan de Voedselbank. De actie loopt vanaf 29 augustus t/m 4 september.

Lees bericht

Volgend jaar eerste Veggie Challenge LIVE

Event – Op vrijdag 31 maart en zaterdag 1 april volgend jaar vindt in de Werkspoorkathedraal in Utrecht de eerste Veggie Challenge Live plaats. Dit 100% plantaardige lifestyle event wordt georganiseerd door ProVeg Nederland en MTM Events & Exhibitions, de organisator van Gastvrij Rotterdam.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid