The Mayo Sisters introduceren caloriearme chilisaus


De Sweet Chili Culisaus is verpakt in een 100% recyclebare fles

Introductie - Na de lancering in maart dit jaar van de Sweet Mustard Culidressing bij schoolcateraar Catermaat, lanceert The Mayo Sisters nu haar tweede smaak. Het gaat om de Sweet Chili Culisauce met weinig suiker, zout en zonder vet.

Met deze gezondere saus, die ook halal en veganistisch, zet Catermaat een volgende stap op de weg naar een gezondere schoolkantine.  De saus is bovendien verpakt in een 100% recyclebare fles. Helen en Martine Hissink van The Mayo Sisters: “Na de lancering van de Sweet Mustard Culidressing zijn we gelijk gestart met Wilma de Reus en haar team van Catermaat met de ontwikkeling van de Sweet Chili Culisauce. Ook bij deze saus zaten we qua smaak gelijk op de goede weg”. De Reus laat weten dat het eindresultaat gelijk goed aansloeg bij de leerlingen. De saus bevat per 100 gram 49 kilocalorieën, 0,0 gram vet, 6 gram suiker en 0,8 gram zout.

Chefs & Co

Helen en Martine Hissink startten 10 jaar geleden Chefs & Co, hun eigen traiteur in Amsterdam. Naast o.a. soepen, delicatessen en kant-en-klare maaltijden verkopen zij daar een eigen sauzenlijn onder de naam The Mayo Sisters. In 2020 introduceren de zussen een 100% plantaardige én suikervrije Culimayo, die inmiddels in zeven smaken verkrijgbaar is bij cateraars, foodservicebedrijven en online retailers.

Bron: The Mayo Sisters/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Het Land van Vitam geeft de eerste oogst

Catering - In het voorjaar ging het Land van Vitam van start en inmiddels is de eerste oogst een feit. Het idee voor het Land van Vitam kwam in stand door Vitam en Schevichoven Groeit! en omvat een samenwerking tussen vier partijen. Het initiatief omvat regeneratieve landbouw, waarbij een bijdrage wordt aan bodemherstel en biodiversiteit, aan de CO2-reductie, koolstofvastlegging...

Lees bericht



GoodLife start programma ‘Meer Smaak, Minder Vlees’

Actie – GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan. Het bedrijf heeft daarvoor het programma 'Meer Smaak, Minder Vlees' ontwikkeld, een nieuw initiatief om de impact van maaltijden en uit eten gaan te verkleinen.

Lees bericht



Verkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld

Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid