The Mayo Sisters introduceren caloriearme chilisaus
Introductie - Na de lancering in maart dit jaar van de Sweet Mustard Culidressing bij schoolcateraar Catermaat, lanceert The Mayo Sisters nu haar tweede smaak. Het gaat om de Sweet Chili Culisauce met weinig suiker, zout en zonder vet.
Met deze gezondere saus, die ook halal en veganistisch, zet Catermaat een volgende stap op de weg naar een gezondere schoolkantine. De saus is bovendien verpakt in een 100% recyclebare fles. Helen en Martine Hissink van The Mayo Sisters: “Na de lancering van de Sweet Mustard Culidressing zijn we gelijk gestart met Wilma de Reus en haar team van Catermaat met de ontwikkeling van de Sweet Chili Culisauce. Ook bij deze saus zaten we qua smaak gelijk op de goede weg”. De Reus laat weten dat het eindresultaat gelijk goed aansloeg bij de leerlingen. De saus bevat per 100 gram 49 kilocalorieën, 0,0 gram vet, 6 gram suiker en 0,8 gram zout.
Chefs & Co
Helen en Martine Hissink startten 10 jaar geleden Chefs & Co, hun eigen traiteur in Amsterdam. Naast o.a. soepen, delicatessen en kant-en-klare maaltijden verkopen zij daar een eigen sauzenlijn onder de naam The Mayo Sisters. In 2020 introduceren de zussen een 100% plantaardige én suikervrije Culimayo, die inmiddels in zeven smaken verkrijgbaar is bij cateraars, foodservicebedrijven en online retailers.
Bron: The Mayo Sisters/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Het Land van Vitam geeft de eerste oogst
Catering - In het voorjaar ging het Land van Vitam van start en inmiddels is de eerste oogst een feit. Het idee voor het Land van Vitam kwam in stand door Vitam en Schevichoven Groeit! en omvat een samenwerking tussen vier partijen. Het initiatief omvat regeneratieve landbouw, waarbij een bijdrage wordt aan bodemherstel en biodiversiteit, aan de CO2-reductie, koolstofvastlegging...
Lees berichtHealth Food Wall haalt groeikapitaal op om uit te breiden
Foodwall - Het merk Health Food Wall haalt 600.000 euro aan nieuw kapitaal op om de locaties van de Foodwalls verder te laten groeien. Health Food Wall is actief sinds 2018 en maakt vooral de laatste jaren en sterke groei door binnen catering.
Lees berichtGoodLife start programma ‘Meer Smaak, Minder Vlees’
Actie – GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan. Het bedrijf heeft daarvoor het programma 'Meer Smaak, Minder Vlees' ontwikkeld, een nieuw initiatief om de impact van maaltijden en uit eten gaan te verkleinen.
Lees berichtAppetijt onderdeel van Meinders Catering
Overname – Vanaf 1 september wordt Appetijt Natuurvoeding & Gezondheid onderdeel van Meinders Catering. Dat laat het cateringbedrijf in Badhoevedorp weten.
Lees berichtVerkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees bericht