TheFork en SevenRooms gaan strategisch samenwerken


Hotel Krimpton De Witt

Samenwerken – The Fork, het online reserveringsplatform voor restaurants van de Tripadvisor Media Group, kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met SevenRooms, een internationaal horecaplatform voor gastervaringen en klantenbinding. Beide partijen willen door hun samenwerking meer online reserveringen realiseren voor hun klanten en tegelijkertijd de ‘front-of-house’ en gastenervaringen beter beheren.

Het partnerschap zal actief zijn in Nederland, België, Italië, Frankrijk, Spanje, Zweden, Australië en het Verenigd Koninkrijk.  In die landen vindt integratie plaats van de activiteiten. Partnerrestaurants van TheFork kunnen toegang krijgen tot het datagestuurde platform voor locatiebeheer en marketingautomatisering van SevenRooms, dat uitgebreide functionaliteiten biedt bovenop de uitgebreide online reserverings- en optimalisatiebeheer technologieën van TheFork. SevenRooms-partnerrestaurants kunnen gebruik maken van TheFork's netwerk van miljoenen consumenten, waardoor zij hun stoelen beter kunnen bezetten en nieuwe gasten kunnen aantrekken.

Extra service

De combinatie van deze technologische activiteiten zal gezamenlijke partnerrestaurants helpen sterkere gastrelaties te ontwikkelen en nieuwe gasten omzetten in terugkerende bezoekers. Jos van Hunen, Hotelmanager Kimpton De Witt: “Door de samenwerking met SevenRooms kunnen we extra service bieden. Als gasten bijvoorbeeld geen beschikbare tafel kunnen vinden in ons restaurant Celia, kunnen we hen de beschikbaarheid tonen van één van onze andere restaurants zoals Jansz. of Pulitzer Garden in het Pulitzer hotel. Hierdoor voorkom je een teleurstelling bij de gast en is je bezetting optimaal bij alle restaurantlocaties.”

Ondersteuning

Dit partnerschap volgt op een jaar van ondersteuning door zowel TheFork als SevenRooms. Nu de horeca wereldwijd een digitale transformatie ondergaat als gevolg van COVID-19, hebben beide bedrijven zich gericht op het bieden van oplossingen die de digitalisering van restaurants ondersteunen, hen helpen bij het navigeren door sluitingen en onzekerheid en uiteindelijk inspelen op de behoeften en eisen van een veranderende consument.

The Fork geeft aan ruim 30 miljoen dollar te hebben geïnvesteerd tijdens de pandemie om de sector te helpen zich aan te passen en te herstellen in de 22 landen waarin het actief is. Op dezelfde manier ontwikkelde en introduceerde SevenRooms nieuwe producten voor restaurants om veilig te heropenen en nieuwe inkomstenstromen te stimuleren, terwijl het tegelijkertijd meer dan US $10 miljoen aan licentiekosten subsidieerde om financiële problemen te verminderen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

TheFork lanceert eerste podcastreeks: FoodForkast

Podcast - Reserveringssite TheFork lanceert vandaag haar eerste podcastreeks: FoodForkast. The Fork is met de podcast gestart om in deze uitdagende tijd zowel gasten als restaurateurs te inspireren met actuele onderwerpen uit de restaurantindustrie en een blik te werpen op toekomstige ontwikkelingen.

Lees bericht



TheFork start campagne ‘Back to the Restaurants’

Actie - TheFork signaleert uit eigen onderzoek dat de vrees voor coronabesmetting bij consumenten is gedaald, maar dat het consumentenvertrouwen nog niet is hersteld. Het reseveringsplatform start daarom de actie 'Back to the Restaurants' om gasten weer met vertrouwen naar de restaurants leiden.

Lees bericht



KHN eist transparantie van reserveringssite The Fork

Horeca – KHN is geschrokken van een uitzending van onderzoeksprogramma Rambam van BNNVARA op 9 januari waarin werd gesteld dat de reviewcijfer van restaurants door reserveringsplatform The Fork worden gemanipuleerd. De koepelorganisatie voor horecabedrijven eist nu meer transparantie bij de beoordelingen en het verdienmodel van het platform. In de uitzending spuien veel ondernemers kritiek op de handelswijze van reserveringsplatform The Fork. Zo...

Lees bericht

Makro introduceert horecaplatform DISH

Groothandel – Markro Nederland heeft tijden de beurs Gastvrij Rotterdam de lancering gedaan van het digitale platform DISH voor horecaondernemers. DISH moet ondernemers helpen om eenvoudig een website te onderhouden, reserveringen te kunnen maken en het teammanagement te organiseren. DISH staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality. Met DISH krijgen ondernemers toegang tot verschillende online diensten: van website tot reserveringstool...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid