TheFork en SevenRooms gaan strategisch samenwerken
Samenwerken – The Fork, het online reserveringsplatform voor restaurants van de Tripadvisor Media Group, kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met SevenRooms, een internationaal horecaplatform voor gastervaringen en klantenbinding. Beide partijen willen door hun samenwerking meer online reserveringen realiseren voor hun klanten en tegelijkertijd de ‘front-of-house’ en gastenervaringen beter beheren.
Het partnerschap zal actief zijn in Nederland, België, Italië, Frankrijk, Spanje, Zweden, Australië en het Verenigd Koninkrijk. In die landen vindt integratie plaats van de activiteiten. Partnerrestaurants van TheFork kunnen toegang krijgen tot het datagestuurde platform voor locatiebeheer en marketingautomatisering van SevenRooms, dat uitgebreide functionaliteiten biedt bovenop de uitgebreide online reserverings- en optimalisatiebeheer technologieën van TheFork. SevenRooms-partnerrestaurants kunnen gebruik maken van TheFork's netwerk van miljoenen consumenten, waardoor zij hun stoelen beter kunnen bezetten en nieuwe gasten kunnen aantrekken.
Extra service
De combinatie van deze technologische activiteiten zal gezamenlijke partnerrestaurants helpen sterkere gastrelaties te ontwikkelen en nieuwe gasten omzetten in terugkerende bezoekers. Jos van Hunen, Hotelmanager Kimpton De Witt: “Door de samenwerking met SevenRooms kunnen we extra service bieden. Als gasten bijvoorbeeld geen beschikbare tafel kunnen vinden in ons restaurant Celia, kunnen we hen de beschikbaarheid tonen van één van onze andere restaurants zoals Jansz. of Pulitzer Garden in het Pulitzer hotel. Hierdoor voorkom je een teleurstelling bij de gast en is je bezetting optimaal bij alle restaurantlocaties.”
Ondersteuning
Dit partnerschap volgt op een jaar van ondersteuning door zowel TheFork als SevenRooms. Nu de horeca wereldwijd een digitale transformatie ondergaat als gevolg van COVID-19, hebben beide bedrijven zich gericht op het bieden van oplossingen die de digitalisering van restaurants ondersteunen, hen helpen bij het navigeren door sluitingen en onzekerheid en uiteindelijk inspelen op de behoeften en eisen van een veranderende consument.
The Fork geeft aan ruim 30 miljoen dollar te hebben geïnvesteerd tijdens de pandemie om de sector te helpen zich aan te passen en te herstellen in de 22 landen waarin het actief is. Op dezelfde manier ontwikkelde en introduceerde SevenRooms nieuwe producten voor restaurants om veilig te heropenen en nieuwe inkomstenstromen te stimuleren, terwijl het tegelijkertijd meer dan US $10 miljoen aan licentiekosten subsidieerde om financiële problemen te verminderen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cafetaria-omzetgroei tot en met mei op +1,7%
Analyse - De eerste 5 maanden van 2024 liggen vrijwel op hetzelfde niveau als de omzet van 2023. Deze omzet is vooral te danken aan de online omzet die tot en met mei is gestegen met 8,8%.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtCafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid
Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.
Lees berichtVoorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast
Onderzoek – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dit blijkt uit onderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed. Steeds meer horecazaken vragen gasten een voorschot te betalen als maatregel tegen het stijgende aantal no-shows.
Lees berichtAandeel online orders in november groeit naar bijna 30%
Analyse - Waar gemiddeld over het jaar de online omzet voor cafetaria’s op 26% ligt, zien we nu dat in november dit aandeel afgerond al de 30% aantikt. Dit percentage is hoger dan november 2022 waar het percentage voor online omzet op 27,6% lag.
Lees berichtHorecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis
Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.
Lees bericht