TheFork start campagne 'Back to the Restaurants'


Gerecht Parkheuvel

Actie - TheFork signaleert uit eigen onderzoek dat de vrees voor coronabesmetting bij consumenten is gedaald, maar dat het consumentenvertrouwen nog niet is hersteld. Het reseveringsplatform start daarom de actie 'Back to the Restaurants' om gasten weer met vertrouwen naar de restaurants leiden.

TheFork geeft op de site aan welke maatregelen de deelnemende restaurants hebben getroffen om gasten wer veilig aan tafel te laten genieten van de gerechten. Daarnaast bieden de restaurants zelf korting aan op de gerechten, tot wel 50 procent. Uit voorgaande campagnes van TheFork blijkt dat een tijdelijk gereduceerde prijs voor consumenten werkt als inzet om vaker uit eten te gaan. Zo komt naar voren dat deelnemende restaurants gemiddeld 4 keer meer reserveringen kregen tijdens de looptijd van een campagne en op doordeweekse dagen (maandag tot en met donderdag) zelfs ruim 5 keer meer. Daarnaast ontvingen de deelnemende restaurants gemiddeld 2 keer zoveel recensies als voor de start van het initiatief. Om consumenten weer het vertrouwen te geven en de branche te helpen, zet TheFork daarom van 17 september tot en met 17 november de nieuwe campagne in.

Minder

Gasten reserveren op dit moment nog minder snel bij restaurants, blijkt uit onderzoek van TheFork onder de aangesloten restaurants. Ondanks de vermindering in het aantal couverts dat beschikbaar is vanwege de ingestelde Covid-19 maatregelingen, blijkt dat 68% van de restaurants sinds de heropening in juni, minder dan 50% restaurantbezetting heeft gehad. Het vertrouwen dat de consument heeft om uit eten te gaan blijkt het grootste struikelblok te zijn. Om die drempel te verlagen is de campagne gestart in de 21 landen waarin TheFork actief is.

Sluiting

Volgens TheFork blijkt dat restaurants het moeilijk vinden om ver vooruit te kijken op basis van de overheidsmaatregelen. Vooral omdat zij niet kunnen voorspellen hoe Covid-19 zich ontwikkelt in de aankomende maanden. Restaurants signaleren wel vaak lege tafels en vrezen voor sluiting van hun zaak. Aan de campagne doen daarom honderden restaurants mee, die te vinden zijn op de website en in de app van TheFork. Restaurants in het hogere segment zoals Insider, Michelin en Bib Gourmand, bieden voor Back to the Restaurants een speciaal ontwikkeld menu aan.

Locaties die aan de campagne Back to the Restaurants meedoen zijn onder andere:

- Ratatouille Food & Wine - Haarlem (MICHELIN Specials)

- Vineum - Rotterdam (MICHELIN Specials)

- Parkheuvel - Rotterdam (MICHELIN Specials)

- Oni Japanese Kitchen - Den Haag

- Restaurant Johannes - Amsterdam

- Normandy Bar & Gourmet - Maastricht

- The Commons - Groningen

- Ta Toru - Amsterdam

- De Compagnon - Amsterdam

- Bistro Berlage – Amsterdam

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’

Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Lees bericht



KHN eist transparantie van reserveringssite The Fork

Horeca – KHN is geschrokken van een uitzending van onderzoeksprogramma Rambam van BNNVARA op 9 januari waarin werd gesteld dat de reviewcijfer van restaurants door reserveringsplatform The Fork worden gemanipuleerd. De koepelorganisatie voor horecabedrijven eist nu meer transparantie bij de beoordelingen en het verdienmodel van het platform. In de uitzending spuien veel ondernemers kritiek op de handelswijze van reserveringsplatform The Fork. Zo...

Lees bericht

IENS verandert naam in TheFork

Online - Reserveringssite Iens gaat de naam veranderen en wordt voortaan TheFork. De naam TheFork wordt al langer internationaal gebruikt, meldt nu.nl. De reserveringssite Iens werd in 1998 opgericht door Iens Boswijk, maar bijna vier jaar gelden verkocht aan het Amerikaanse TripAdvisor. Door de naamsverandering wordt IENS nog internationaler en kunnen Nederlandse gebruikers ook restaurants boeken in andere landen waar...

Lees bericht


Recordaantal deelnemende restaurants bij HEERLIJK10Daagse

Actieweek - De 12e editie van de HEERLIJK10Daagse, die van 27 oktober t/m 5 november wordt gehouden heeft een recordaantal deelnemende restaurants. Dat laat Arthur Bassant directeur van HEERLIJK.nl weten. Over het exacte aantal deelnemende restaurants doet HEERLIJK geen uitspraken, maar het zijn er wel enkele honderden. “Maar dit jaar is het aantal restaurants dat meedoet extreem hoog,” laat...

Lees bericht

Grote belangstelling voor KHN-platform BookDinners

Horeca – Het nieuwe reserveringsplatform BookDinners dat Koninklijke Horeca Nederland (KHN) tijdens de horecabeurs Gastvrij Rotterdam bekend maakte, heeft inmiddels al 1200 restaurants aangesloten. Begin 2018 wordt BookDinners richting de Nederlandse consument gepromoot. BookDinners is een initiatief van KHN en een groot aantal partijen, waaronder de Samen-werkende Horeca Ketens, TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo, CPI (Centrum voor Publieke Innovatie) en HorecaDNA....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid