TheFork start campagne 'Back to the Restaurants'
Actie - TheFork signaleert uit eigen onderzoek dat de vrees voor coronabesmetting bij consumenten is gedaald, maar dat het consumentenvertrouwen nog niet is hersteld. Het reseveringsplatform start daarom de actie 'Back to the Restaurants' om gasten weer met vertrouwen naar de restaurants leiden.
TheFork geeft op de site aan welke maatregelen de deelnemende restaurants hebben getroffen om gasten wer veilig aan tafel te laten genieten van de gerechten. Daarnaast bieden de restaurants zelf korting aan op de gerechten, tot wel 50 procent. Uit voorgaande campagnes van TheFork blijkt dat een tijdelijk gereduceerde prijs voor consumenten werkt als inzet om vaker uit eten te gaan. Zo komt naar voren dat deelnemende restaurants gemiddeld 4 keer meer reserveringen kregen tijdens de looptijd van een campagne en op doordeweekse dagen (maandag tot en met donderdag) zelfs ruim 5 keer meer. Daarnaast ontvingen de deelnemende restaurants gemiddeld 2 keer zoveel recensies als voor de start van het initiatief. Om consumenten weer het vertrouwen te geven en de branche te helpen, zet TheFork daarom van 17 september tot en met 17 november de nieuwe campagne in.
Minder
Gasten reserveren op dit moment nog minder snel bij restaurants, blijkt uit onderzoek van TheFork onder de aangesloten restaurants. Ondanks de vermindering in het aantal couverts dat beschikbaar is vanwege de ingestelde Covid-19 maatregelingen, blijkt dat 68% van de restaurants sinds de heropening in juni, minder dan 50% restaurantbezetting heeft gehad. Het vertrouwen dat de consument heeft om uit eten te gaan blijkt het grootste struikelblok te zijn. Om die drempel te verlagen is de campagne gestart in de 21 landen waarin TheFork actief is.
Sluiting
Volgens TheFork blijkt dat restaurants het moeilijk vinden om ver vooruit te kijken op basis van de overheidsmaatregelen. Vooral omdat zij niet kunnen voorspellen hoe Covid-19 zich ontwikkelt in de aankomende maanden. Restaurants signaleren wel vaak lege tafels en vrezen voor sluiting van hun zaak. Aan de campagne doen daarom honderden restaurants mee, die te vinden zijn op de website en in de app van TheFork. Restaurants in het hogere segment zoals Insider, Michelin en Bib Gourmand, bieden voor Back to the Restaurants een speciaal ontwikkeld menu aan.
Locaties die aan de campagne Back to the Restaurants meedoen zijn onder andere:
- Ratatouille Food & Wine - Haarlem (MICHELIN Specials)
- Vineum - Rotterdam (MICHELIN Specials)
- Parkheuvel - Rotterdam (MICHELIN Specials)
- Oni Japanese Kitchen - Den Haag
- Restaurant Johannes - Amsterdam
- Normandy Bar & Gourmet - Maastricht
- The Commons - Groningen
- Ta Toru - Amsterdam
- De Compagnon - Amsterdam
- Bistro Berlage – Amsterdam
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Essense nieuwe high-end cateraar in eventcatering
Eventcatering – Chef-koks Jeroen Robberegt en Jasper Gronert hebben de handen ineen geslagen en zijn een nieuw avontuur aangegaan in de eventcatering met het bedrijf Essense. Met het high-end cateringbedrijf willen zij een nieuwe norm neerzetten op het gebied van culinaire evenementen.
Lees berichtVoorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast
Onderzoek – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dit blijkt uit onderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed. Steeds meer horecazaken vragen gasten een voorschot te betalen als maatregel tegen het stijgende aantal no-shows.
Lees berichtTheFork en SevenRooms gaan strategisch samenwerken
Samenwerken – The Fork, het online reserveringsplatform voor restaurants van de Tripadvisor Media Group, kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met SevenRooms, een internationaal horecaplatform voor gastervaringen en klantenbinding. Beide partijen willen door hun samenwerking meer online reserveringen realiseren voor hun klanten en tegelijkertijd de ‘front-of-house’ en gastenervaringen beter beheren.
Lees berichtTheFork signaleert positieve trend in het aantal reserveringen
Analyse – Reserveringssite TheFork signaleert een positieve trend in het aantal reserveringen de eerste weken na heropening van de terrassen. Vanaf vandaag mogen de terrassen langer open blijven, namelijk van zes uur ‘s ochtends tot acht uur in de avond.
Lees berichtTheFork lanceert eerste podcastreeks: FoodForkast
Podcast - Reserveringssite TheFork lanceert vandaag haar eerste podcastreeks: FoodForkast. The Fork is met de podcast gestart om in deze uitdagende tijd zowel gasten als restaurateurs te inspireren met actuele onderwerpen uit de restaurantindustrie en een blik te werpen op toekomstige ontwikkelingen.
Lees bericht‘61% van de Nederlanders wil verantwoord uit eten met kerst’
Onderzoek- Van de Nederlanders wil 61 procent met kerst op een verantwoorde manier buiten de deur eten. Dat blijkt uit onderzoek dat online reserveringsplatform TheFork heeft laten verrichten. Op dit moment is nog onduidelijk of de horeca weer open mag met de kerstdagen.
Lees bericht