Thuisbezorgd levert 15 miljoen maaltijden in eerste kwartaal
Bezorgdienst - Meer dan 15 miljoen maaltijden in de eerste drie maanden van 2021, ruim 50% meer dan vorig jaar. Die aantallen wist Thuisbezorgd.nl dinsdag te melden op basis van de gepresenteerde kwartaalcijfers.
De coronacrisis heeft bij Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, voor een recordaantal bestellingen gezorgd. Consumenten bestelden maar liefst 15,3 miljoen maaltijden, een stijging van 53 procent.
Ook het totale aantal bezorgingen liep fors op tot zo’n anderhalf miljoen in het eerste kwartaal. Ook dat betekende een stijging van 151 procent in de eerste drie maanden. Het verschil laat zich verklaren doordat bestellingen uit meerdere maaltijden kan bestaan.
De groei in bestellingen en bezorging laat zich eigenlijk al sinds vorig jaar zien en loopt ook dit jaar verder door. Met uitzondering van een dipje van twee weken in bestellingen kort na de lockdown in maart vorig jaar, blijven de bestellingen op een structureel hoog niveau zitten. In de eerste drie maanden van dit jaar werd er alleen in Nederland al voor 400 miljoen euro aan maaltijden thuisbezorgd, een plus van 72 procent.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Thuisbezorgd reikt awards uit aan beste bezorgrestaurants
Verkiezing - Thuisbezorgd.nl reikt jaarlijks de awards uit voor de beste bezorgrestaurants van Nederland. Burgers & Frites uit Rotterdam kwam net als vorig jaar als winnaar uit de bus en ontving de titel: Beste bezorgrestaurant van Nederland. Het was de tiende keer dat de awards werden uitgereikt.
Lees berichtMinder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway
Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.
Lees berichtThuisbezorgd.nl verlengt sponsorship met UEFA
Sponsoring - Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, verlengt haar partnership met de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League tot 2027, waarmee het totale aantal UEFA-competities dat het bedrijf ondersteunt op 11 komt.
Lees berichtChristina Aguilera en rapper Latto in ‘Thuisbezorgd-campagne’
Campagne - Christina Aguilera en rapper Latto brengen hiphop en opera samen in nieuwe campagne voor Thuisbezorgd.nl. Beide artiesten slaan in de ‘Zei d’r iemand’-Thuisbezorgdcampagne voor de eerste keer de handen ineen.
Lees berichtMinder bestellingen en kosten bij Just Eat Takeaway
Analyse -Just Eat Takeaway, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, heeft in het eerste halfjaar minder bestellingen kunnen verzorgen dan een jaar geleden. Door iets hogere bestedingen per bestelling en fors snijden in de kosten heeft het bedrijf toch de winstcijfers aanzienlijk zien verbeteren.
Lees berichtThuisbezorgd.nl en Healthy Fridge kondigen partnership aan
Samenwerking - Eten-bestelsite Thuisbezorgd en Healthy Fridge, leverancier van een dagvers en gezond grab & go assortiment gaan samenwerken. Het partnership moet leiden tot een flexibelere invulling van de catering in een hybride werkomgeving, door de inzet van een slimme koelkast die 24/7 beschikbaar is.
Lees bericht