Tikkie Check maakt afrekenen in horeca nog eenvoudiger


Betaalmethode – Na Tikkie Terug komt ABN Amro nu met Tikkie Check. Met deze betaalmethode kunnen gasten eenvoudig afrekenen in de horeca zonder tussenkomst van personeel. Daarnaast zijn rekeningen eenvoudig te delen, kan er fooi worden gegeven en zijn er gemakkelijk bestellingen te plaatsen.

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen, zo laat de bank in een persbericht weten. Om alle handelingen te verrichten hoeft de gebruiker alleen de camera van de smartphone op de QR-code van de tafelsticker te richten. Daarna kan het tafelnummer worden ingevuld, de eventuele fooi worden bepaald en aangegeven om vervolgens te betalen. Ná het afrekenen is de bon te downloaden en kan de rekening gesplit worden met tafelgenoten door direct een Tikkie betaalverzoek te sturen.

Tikkie Check is in het afgelopen jaar uitgebreid getest op een tiental horecalocaties in heel Nederland, waarbij ook meer dan 1.000 consumenten en 106 horecamedewerkers zijn ondervraagd. Klanten én horecapersoneel zijn enthousiast. Zo vinden consumenten (85 procent) het vooral een voordeel dat je in vergelijking met cash of pin veel sneller en contactloos kunt betalen, 91 procent van het horecapersoneel deelt deze mening.

Plein4 in Eindhoven is een van de horecalocaties waar Tikkie Check is getest. “Onze medewerkers zijn erg te spreken over Tikkie Check, vooral op het terras en bij grote drukte”, vertelt Jordi Valk, eigenaar van Plein4. “Gasten hoeven niet lang op hun rekening te wachten en kunnen de ober tijdens het afrekenen toch gemakkelijk belonen met een fooi. Mijn personeel is hierdoor minder tijd kwijt aan het afrekenen en kan zo extra aandacht schenken en service verlenen aan de andere gasten.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘6 miljoen gebruikers sturen 200.000 Tikkies per dag’

Betaalapp - Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO met meer dan 6 miljoen gebruikers, is er nu ook voor geldterugacties. Om geld terug te krijgen hebben consumenten alleen de aankoopbon nodig en de app. Wie de betreffende actieknop aanklikt en met de camera over de aankoopbon gaat, krijgt binnen 5 seconden het aankoopbedrag retour. De pilotfase is inmiddels achter de rug en...

Lees bericht

Betaalapp Tikkie lanceert ‘Tikkie terug’

Betaalapp - Vanaf nu kun je niet alleen zelf een Tikkie uitsturen, maar ook via bedrijven direct een Tikkie terug krijgen. De nieuwe dienst met de naam ‘Tikkie Terug’ wordt vandaag gepresenteerd ter ere van de 4e verjaardag van Tikkie.

Lees bericht

ABN AMRO: Retail groeit met 2 procent in 2020 en 2021

Analyse – Hoewel de groei in retail afgelopen jaar iets afvlakte, verwacht ABN AMRO dat er dit jaar voor de zevende keer op rij sprake zal zijn van groei. Dat geldt ook voor het jaar er op, want voor zowel 2020 als 2021 voorziet de bank een groei van 2 procent. De sector retail presteert redelijk goed door de hoogconjunctuur en stijgende consumentenbestedingen, zo...

Lees bericht


Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht

Personeelsverloop kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

Analyse – De horeca betaalt een hoge prijs voor het personeelsverloop in de sector. Volgens berekeningen van ABN AMRO is het verloop van personeel jaarlijks 40 procent en kost het de sector 1,4 miljard euro per jaar, of te wel 6 procent van de totale horecaomzet. De horeca heeft traditioneel een grote arbeidsdynamiek, vanwege het grote aandeel jongeren dat actief is. Het werven en...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid