Tikkie en Butlaroo gaan samenwerken voor horeca
Samenwerking – Betaalapp Tikkie en Butlaroo, marktleider op het gebied van QR-bestellen in de horeca, sluiten partnership om horeca contactloos bestellen én betalen via QR-code aan te bieden. Beide initiatieven zien de samenwerking als een oplossing voor de tijdsdruk en het personeelstekort in de horeca.
De partnership zorgt er voor dat de horecabedrijven toegang krijgen tot het meest uitgebreide QR-bestelplatform van Nederland in combinatie met het gemak en de snelheid van Tikkie. Hiermee wordt het contactloos betalen en het bestellen in de horeca gemakkelijker voor horecaondernemers en consumenten. Gasten die op een terras of in een restaurant zonder tussenkomst van personeel willen bestellen of de rekening willen betalen, kunnen dit voortaan zelf regelen. Het enige wat zij hoeven te doen, is met een smartphone de QR-code op tafel te scannen en via een interactieve menukaart te bestellen en te betalen. Wachten op de rekening hoeft niet meer; gasten rekenen zelf af met Tikkie en kunnen desgewenst direct fooi geven. Ook kunnen zij de rekening eenvoudig splitten door tafelgenoten meteen een betaalverzoek te sturen.
Horecaondernemers en hun personeel hebben met het Butlaroo-dashboard direct inzage in bestellingen en betalingen. Ook kunnen zij de bestelomgeving zelf beheren, zoals QR-codes aanmaken en bestellocaties instellen. Eén van de restaurantketens die gebruikmaakt van deze technologie is Vapiano.
Bron: ABN AMRO/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Lidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Awards
Awards – Lidl en Vrumona zijn de allereerste bedrijven die een Tikkie Campagne Award hebben uitgereikt gekregen. De bekendmaking vond plaatst op vrijdag 7 februari het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi in Ahoy Rotterdam. Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtJan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees berichtHorecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event
Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.
Lees bericht