Tikkie komt met nieuwe functionaliteit ‘Groepie’


Domino's bestelling afrekenen met Tikkie

Betalen – Betaalapp Tikkie - in 2016 gelanceerd om het betaalverkeer makkelijker te maken - voegt vanaf maandag een nieuwe functionaliteit toe aan de populaire app. Met ‘Groepie’ kunnen meerdere gebruikers groepsuitgaven bijhouden en verrekenen en zijn groepsbetalingen nog eenvoudiger te regelen.

De nieuwe toepassing werkt snel en simpel: gebruikers hoeven in de Tikkie app alleen een Groepie aan te maken, waarin deelnemers hun kosten kunnen delen. Leden uitnodigen kan onder andere via WhatsApp. De betaalapp van ABN AMRO telt sinds deze zomer 8 miljoen gebruikers. De app biedt uitkomst voor het verrekenen van gedeelde kosten na een avondje stappen met vrienden, een teamuitje of een uitbundig vrijgezellenfeest. “Tikkie wordt vaak gebruikt om de kosten te verrekenen die een persoon voorschiet. Met Groepie is het nu ook mogelijk om gezamenlijk kosten bij te houden en te verrekenen: een superhandige functionaliteit waaraan veel gebruikers behoefte hadden”, aldus Rogier Brinker van Tikkie. “Dit blijkt ook uit eigen data van Tikkie. Steeds vaker verschijnen omschrijvingen van groepsuitgaven als ‘weekendje weg’, ‘babyshower’ of ‘huisboodschappen’. Die kosten kunnen vanaf nu handig in Groepie worden verrekend.”

16 miljard

Brinker: “We verwachten dat Groepie veel gebruikt gaat worden. Zo hebben we met onze Tikkie app deze zomer het aantal van acht miljoen gebruikers bereikt. We zijn er trots op dat intussen half Nederland Tikkie toepast in het dagelijks leven. Sinds de start van Tikkie is een totaalbedrag van ruim 16 miljard euro bereikt”.

Bron: ABN AMRO/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



ABN AMRO: ‘Consumentenbestedingen gaan in 2023 afvlakken’

Analyse - Voedsel is in juni 11,2 procent duurder dan een jaar geleden. Deze ongekende prijsstijging is het gevolg van hogere energie- en grondstofkosten voor ondernemers in de voedingsmiddelenindustrie. ABN AMRO verwacht in een analyse dat de prijstoename nog niet ten einde is, maar dat in 2023 dalende consumentenbestedingen de stijging zullen afvlakken.

Lees bericht

Tikkie en Butlaroo gaan samenwerken voor horeca

Samenwerking – Betaalapp Tikkie en Butlaroo, marktleider op het gebied van QR-bestellen in de horeca, sluiten partnership om horeca contactloos bestellen én betalen via QR-code aan te bieden. Beide initiatieven zien de samenwerking als een oplossing voor de tijdsdruk en het personeelstekort in de horeca.

Lees bericht

ABN AMRO: ‘Druk op leisure en food gaat toenemen’

Analyse - Hoewel de economie er nog relatief goed voor staat, verwacht ABN AMRO in een analyse dat de druk op de industrie, leisure, retail, food en bouw in de tweede helft van 2022 gaat toenemen. Rentestijgingen en oplopende prijzen voor grondstoffen liggen aan die druk ten grondslag, net als de dure energieprijs.

Lees bericht


ABN AMRO ziet forse groei flitsbezorgers stagneren

Analyse – De flitsbezorgers die sinds begin 2021 de boodschappen razendsnel thuisbezorgen bij de Nederlandse consument, zien hun onstuimige groei nu afvlakken. Mede als gevolg van de lockdowns zagen Gorillas, Getir, Zapp en Flink sinds de tweede helft van vorig jaar hun omzet exploderen, maar nu alle winkels en restaurants weer open zijn, stagneert de groei. Dat signaleert ABN AMRO in een...

Lees bericht

Transparante Food&i toont opdrachtgevers de eigen winst

Catering - Het cateringconcept Food&i startte bij het begin van de coronauitbraak als een nieuwe manier van serviceverlening. Niet alleen flexibel, maar vooral ook inzetbaar op een gezondere en duurzame manier van cateren. Daarnaast ook nog eens heel transparant in alles, omdat de opdrachtgever precies weet wat de cateraar verdient. De eigenaren van Facilicom geloofden erin en durfden het...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid