Toekomstvisie en inspiratie bij FSXS Studietour Leeuwarden


‘Ontbijt op de dijk’ voor zo'n 90 foodprofessionals bij Restaurant De Zwarte Haan, ter ere van de Dag van het Wad / Foto bij: FoodserviceXS

Studietour – Tijdens de tweedaagse FoodserviceXs Studietour op 12 en 13 juni kwamen ruim 90 marketingprofessionals uit de foodservice samen voor een inspirerende verkenning van vernieuwende horecaconcepten, stadsontwikkeling en actuele trends in hospitality. De studietour vond plaats in Leeuwarden en aan de Friese kust, met een gevarieerd programma vol kennis, netwerk en beleving.

Hoogtepunt van de eerste dag was het gastcollege van Dr. Ian Yeoman LPSNZ, hoogleraar Disruption, Innovation en New Phenomena aan NHL Stenden. Als internationaal erkende futurist gaf hij de aanwezigen een vooruitblik op de impact van technologie, veranderend consumentengedrag en opkomende trends binnen food en hospitality. Zijn boodschap: “Wie toekomstgericht wil blijven, moet durven denken in scenario’s.”

GROUP 7

Naast inspirerende bezoeken aan lokale hotels, conceptstores en horecalocaties, stond deze editie ook in het teken van een nieuwe samenwerking. GROUP7 is sinds 12 juni officieel kennispartner van FoodserviceXs. Dit food-commerce agency brengt waardevolle inzichten in digitale marketing, e-commerce én consumentengedrag. De samenwerking koppelt de bekende Facts, Figures & Feelings van FoodserviceXs aan de motivatie en kennis uit de GROUP7 Professional Community van bijna 9.000 foodprofessionals uit Nederland en België.

Ontbijt op de Dijk

Op dag twee werd koers gezet naar de Waddenkust voor een bijzonder ‘Ontbijt op de dijk’ bij Restaurant De Zwarte Haan, ter ere van de Dag van het Wad. Lokale specialiteiten zoals duindoorn pannacotta, Wadden-zeekraal en Fryske suikerbrood maakten het ontbijt onvergetelijk.

Tot slot deelden segmentexperts van Smilde Bakery, Selekt Meat en De Fryske Kaas hun inzichten over productinnovatie, markttrends en consumentengedrag. De inzichten boden onmisbare input voor marketeers die vooruit wil kijken.

Bron: FoodserviceXS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Smilde Bakery van Koninklijke Smilde neemt De Maro over

Overname - Smilde Bakery, onderdeel van het internationale familiebedrijf Royal Smilde, heeft bakkerij De Maro uit Berkel-Enschot overgenomen. Met de acquisitie wil Smilde zijn positie in de Europese bakkerijsector verder versterken en de capaciteit en innovatiekracht binnen de groep vergroten.

Lees bericht


Gastvrij Rotterdam blijft inzetten op kwaliteit bezoek

Vakbeurzen – Na de succesvolle editie van vorig jaar gaat Gastvrij Rotterdam deze editie opnieuw records breken. De beurs die van 22 tot en met 24 september wordt gehouden in Rotterdam Ahoy belooft groter en omvangrijker te worden dan ooit. Maar nog belangrijker dan groot, vindt beursdirecteur Robert Melaard de kwaliteit van het bezoek èn de exposanten. “Daar blijven we op inzetten. We...

Lees bericht

Huismerken winnen verder terrein in de foodservice

Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.

Lees bericht



Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid