Toetie & Bo Kidscafé wil groeien als franchiseformule

Horecaconcept - Toetie & Bo Kidscafé is een horecaplek waar kinderen welkom zijn en ouders zich kunnen ontspannen. Het horecaconcept telt nu nog alleen een locatie in Hoorn, maar gaat uitbreiden naar Purmerend. Initiatiefnemers Tamarah van Dijk en Elles Band achten de tijd nu rijp om verder uit te breiden met franchise.
Volgens de ondernemers krijgen zij aanvragen voor hun concept vanuit het hele land, zo laten zij weten aan Franchise Plus. Volgens de initiatiefneemsters komt dat omdat de meeste horecalocaties niet kindvriendelijk zijn. Er staat weliswaar een speelhoekje ergens weggestopt, maar daar moet je het mee doen. Van Dijk, die uit de theaterwereld komt, wilde dat samen met Band anders invullen. “Een plek waar kinderen echt welkom zijn.”
Kinderen middelpunt
Bij Toetie & Bo staan kinderen in het middelpunt in een veilige omgeving. Als de ouders lunchen kunnen de kinderen koekjes bakken of spelletjes spelen. De speelruimte is volledig afgestemd op jonge gezinnen, dus geen glazen of porselein, maar kinderbestek en slabbetjes. Ook billendoekjes en luiers zijn beschikbaar.
Crowdfunding
Een tweede locatie werd via crowdfunding geopend in Purmerend. De locatie in Hoorn draait nu zelfstandig. Volgens de onderneemsters is het vanaf het begin duidelijk geweest dat zij als franchisemodel verder wilden, vandaar dat alles vanaf het begin schaalbaar is gemaakt. “Van de menukaart tot de leveranciers, alles is zo ingericht dat het eenvoudig in nieuwe locaties geïmplementeerd kan worden,” laten zij weten.
Bron: Franchise Plus/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Blond&Brown start franchiseformule met The Franchise Club
Franchise – Juicebar Blond&Brown, gevestigd in de Westfield Mall of the Netherlands, start met de uitrol van een franchiseformule. De uitbreiding gebeurt in samenwerking met The Franchise Club, een organisatie gespecialiseerd in franchiseontwikkeling.
Lees berichtAnne&Max bij beste 3 franchisegevers in Nederland
Formulenieuws - Franchiseformule Anne&Max is tijdens de uitreiking van de NFV Franchise Trofee 2025 uitgeroepen tot één van de drie beste franchisegevers van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan formules die zich onderscheiden in kwaliteit, samenwerking en toekomstvisie. Hizi Hair werd uiteindelijk de winnaar.
Lees berichtKipperij groeit explosief door uniek concept
Interview – Onlangs maakte Kipperij bekend samen te werken met Lekkerland voor de logistiek. De kipformule groeide zo snel dat de vorige logistieke partner het niet meer aankon. Lekkerland kan de groei wél faciliteren. Achter deze razendsnelle uitbreiding staat Maud Mol, de 28-jarige franchisegever van Kipperij. Haar ambitie? Binnen vijf jaar landelijke dekking. “Dat moet lukken, want eigenlijk hebben wij...
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees berichtBakery-café Paris Baguette wil starten in Nederland
Bakkerij - Paris Baguette, een premium bakery café-concept actief in 11 landen, wil groeien en ziet daarvoor ook mogelijkheden in Nederland. Dat meldt de Nationale Franchise Gids. De bakkerijketen wil de plannen in Nederland realiseren met een masterfranchiser.
Lees berichtPapa John’s wil meer aandacht voor vers en kwaliteit
Formulenieuws - Papa John’s Nederland ondergaat onder een nieuwe eigenaar een strategische rebranding en richt de focus op kwaliteit en versheid. Als onderdeel van deze koerswijziging opent de pizzaketen ook een nieuwe deegfabriek onder de rook van Amsterdam.
Lees bericht