TommyTomato wil grotere naamsbekendheid


Oprichters Bas Turk (l) en Erik van der Plas van TommyTomato / Foto bij: Claudia Rison

Bekendheid – TommyTomato, marktleider op het gebied van groentelunches op basisscholen, wil meer kinderen voorzien van een goede lunch en zoekt daarvoor meer bekendheid. Good Food PR, het PR label van creative agency Food Cabinet, moet daarbij gaan helpen om het verhaal van TommyTomato beter te vertellen via de media.

TommyTomato is sinds de oprichting in 2020 hard gegroeid. Meer dan 22.000 kinderen eten wekelijks een groentelunch van TommyTomato (op ruim 250 scholen). Afgelopen jaar groeide het bedrijf met 600 procent. Samen met het Food Cabinet wil TommyTomato de zichtbaarheid van het merk verder vergroten.

Activaties

De strategie die nieuw is ontwikkeld, is er op gericht om het verhaal richting de verschillende doelgroepen te gaan vertellen. De doelgroepen zijn divers, van ouders tot leraren, schooldirecteuren, potentiële sponsoren en de overheid. Bas Turk medeoprichter van TommyTomato: “We kennen Food Cabinet al langere tijd en dit jaar was het moment voor ons om meer naar buiten te treden via pr. Dat doen we met Food Cabinet omdat zij het beste aansluiten bij onze waarde en missie.” Laura Emous, PR Specialist bij Food Cabinet: “Het bijzondere van TommyTomato is dat het bedrijf een maatschappelijke missie heeft, en tegelijkertijd vanuit een echte ondernemersspirit wordt gerund. Het is heel leuk om te zien dat steeds meer good food merken ons ook voor specifieke PR-vraagstukken weten te vinden. Naast TommyTomato werkten we de afgelopen tijd onder meer ook voor impactmerken Grapedistrict en Holie.”

Bron: Food Cabinet/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht


TommyTomato wil groeien met groentelunch op school

Scholen - TommyTomato levert groentelunches op basisscholen. De Nederlandse start-up heeft de ambitie om dit jaar meer dan 50.000 kinderen aan de groentelunch te krijgen. Om dat waar te maken heeft bedrijf nu 1,9 miljoen groeigeld opgehaald bij impactfinanciers en businesspartners Stichting LifeTree Fund, DOEN Participaties en Social Impact Fonds Rotterdam.

Lees bericht


Brandt & Levie en Grapedistrict komen met ‘Zwijn & Wijn’

Introductie - Twee Amsterdamse bedrijven Brandt & Levie’s en Grapedistrict komen met een nieuw product voor het borrelmoment: ‘Zwijn & Wijn’. Het gaat om een handgemaakte droge worst van beter vlees met daarin een rode wijn van een kleine wijnboer, Pedro, die is aangesloten bij Grapedistrict.

Lees bericht


Food Cabinet behaalt B Corp certificering

Certificering- Creative agency Food Cabinet is vanaf nu een B Corporation. Om de certificering te verkrijgen moet een organisatie aan hoge standaarden voldoen op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid. B Corp bedrijven zijn onder andere Tony’s Chocolonely, Patagonia, The Food Line Up, YB, Dopper en Moyee Coffee.

Lees bericht

Vrijheidsmaaltijd op 5 mei op GVB-pont bij Amsterdam

Events – Tijdens 5 mei worden er in Nederland door 4 en 5 mei comités verschillende Vrijheidsmaaltijden georganiseerd. Het Amsterdamse comité organiseert op Bevrijdingsdag een Vrijheidsmaaltijd op de Vrijheidspont, te weten de GVB-pont bij Amsterdam Centraal.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid